  • 11. Data: 2008-07-13 14:43:03
    Temat: Re: Leniwy pracownik
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Alek <alek67@precz_ze_spamem.poczta.onet.pl> napisal:
    > Nieprawda. Ale gdyby było dokładnie tak jak napisałeś
    > to pochwalałbyś taki stan rzeczy?

    A czy moje chwalenie lub niepochwalanie cokolwiek zmienia?
    Ja do tego typu rzeczy staram sie juz z racji wieku
    podchodzic bardziej beznamietnie. Ot, zjawisko przyrody,
    wystepuje, trzeba je uwzglednic w swoich dzialaniach.
    Kiedys bardziej mnie to wkurzalo i podniecalo, teraz
    i zdrowie bardziej sobie szanuje, i sporo juz widzialem.
    Zbyt duzo, aby miec zludzenia, co do tzw. sprawiedliwosci
    lub uczciwosci rozumianej tak, jak tlumaczy sie to malym
    dzieciom. Wieksze dzieci juz w te opowiesci nie wierza.

    To tylko ty nakladasz na te zachowania swoje wartosciowanie.
    Gdyby takie dzialanie bylo z korzyscia dla ciebie, tez bys
    je potepial? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2008-07-13 14:43:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > To nie sa realia PRL-u, ale zdrowy rozsadek. Sprzedaje jak najmniej
    > swojej pracy po jak najwyzszej cenie. Zwykly biznes.

    Zwykły biznes to jest jak strony umowy są wolne i mogą ten biznes
    robić albo nie robić.

    > A dodatkowo
    > ma male wsparcie monopolistyczno-koncesyjne w formie ochrony
    > zwiazkowej.

    I tu jest problem. Każdy inny pracownik musi się starać i w zamian
    za zapłatę dać pracodawcy coś od siebie. Ten pasożyt nie musi
    prawie nic, a należy mu się że ho ho!

  • 13. Data: 2008-07-13 14:53:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

  • 14. Data: 2008-07-13 15:07:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Alek <alek67@precz_ze_spamem.poczta.onet.pl> napisal:
    > Ale wracając do pierwotnego tematu - przedsiębiorca za to płaci,
    > jest zwyczajnie okradany, w majestacie prawa.

    Nie, nie jest okradany. Ma niekorzystny uklad z pracownikiem.
    Ot, tyle. Gdyby pracownik podpisal umowe na niekorzystnych warunkach
    to tez bys mowil, ze pracodawca okrada pracownika? Chyba nie.

    > Myślisz, że wszyscy to oszuści i złodzieje? Zapewniem cię że nie.

    Wiesz, to jest grupa pl.soc.prawo a nie pl.soc.religia lub pl.soc.moralnosc.
    Sprzedaz pracy jest takim samym biznesem, jak kazdy inny. Z reguly tylko
    pracownik jest slabsza strona. W tym przypadku ma wzmocnienie poprzez
    swoje uprawnienia i przypuszczam, ze to tak cie razi, przyzwyczajonego
    do wolnej amerykanki w zatrudnianiu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-07-13 15:16:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

  • 16. Data: 2008-07-13 15:17:41
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przesuń do innej pracy- niekoniecznie palacz, ale mniej
    > odpowiedzialnej.Wtedy żaden lekarz,żadne kwalifikacje nie są istotne.
    Polecam _przed_ odpowiadaniem lekturę KP. W tym wypadku art. 42 §4 oraz art.
    229 §4.
    Z lżejszej lektury polecam:
    http://42.pl/u/LFW

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-07-13 15:29:47
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    wiadomości news:g5d4b4$9lg$1@news.onet.pl...

    > I tu jest problem. Każdy inny pracownik musi się starać i w zamian
    > za zapłatę dać pracodawcy coś od siebie. Ten pasożyt nie musi
    > prawie nic, a należy mu się że ho ho!
    Rzadko takie głupoty się czytuje, słowo daję.
    Kompletne nieuctwo, po co ty piszesz?

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2008-07-13 15:31:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Nie, nie jest okradany. Ma niekorzystny uklad z pracownikiem.

    Ma niekorzystny układ, ale nie dlatego że zawarł z nim niekorzystną
    umowę tylko dlatego, że tamten został wybrany na etatowego pasożyta
    i być może od tego dnia położył laskę na pracy.

    > Ot, tyle. Gdyby pracownik podpisal umowe na niekorzystnych warunkach
    > to tez bys mowil, ze pracodawca okrada pracownika? Chyba nie.

    Pracownik w każdej chwili może odejść i szukać lepszych warunków
    gdzie indziej. Pracodawca w tym przypadku nie ma możliwości
    pożegnania pracownika. I tu jest problem.

    > Wiesz, to jest grupa pl.soc.prawo a nie pl.soc.religia lub
    > pl.soc.moralnosc.

    I zgodnie z tematyką grupy wyrażam swój pogląd o szkodliwości
    *przepisu prawa* chroniącego takiego pracownika, ok?

    > Sprzedaz pracy jest takim samym biznesem, jak kazdy inny.
    > Z reguly tylko pracownik jest slabsza strona.

    Bzdura. Było to prawdą w czasach gdy istniało bezrobocie,
    czyli dość dawno.

  • 19. Data: 2008-07-13 15:32:26
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Agulina pisze:
    > Jak się pozbyc leniwego i konfliktowego pracownika,
    Punktuj gościa ile wlezie, rób notatki, wpisuj nagany do akt.
    Bez tego w sądzie przegrasz, gdybyś go kiedykolwiek wylał za np art. 52 KP.
    Nie płać premii i nagród.
    Przesuń do innej pracy- niekoniecznie palacz, ale mniej odpowiedzialnej.Wtedy żaden
    lekarz,żadne
    kwalifikacje nie są istotne.

    Powinien sam się szybko zwolnić.
    R.