  • 1. Data: 2008-07-12 21:54:09
    Temat: Ubezpieczenie - sprawca zwleka z przyznaniem się do winy
    Od: "White Rabbit" <c...@o...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest następująca:
    Sprawca - firma hydrauliczna - montując licznik wody, doprowadziła do
    powstania rozszczelnienia rury i zalała mi część mieszkania. Na początku
    było łatwo, bo przedstawiciel firmy usunął przyczynę zalania i dał mi
    kopię polisy, abym mógł zgłosić szkodę do f-my ubezpieczeniowej.
    Szkodę zgłosiłem i w ciągu tygodnia zjawił się lustrator, by sporządzić
    protokół szkody. Po tym fakcie sprawa ugrzęzła, bo minęły już prawie
    2 m-ce, a ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania, z powodu
    braku odpowiedzi sprawcy na ich pismo z prośbą o potwierdzenie zdarzenia.
    Wysłano już drugie pismo do spawcy i monitowano go telefonicznie - bez
    skutku. Ja także dwoniłem, a odpowiedzi sprawcy są podobne: "pismo z
    odpowiedzią jest w przygotowaniu", "pismo ponoć zostało już wysłane" itp.
    Wygląda mi to na klasyczną próbę zniechęcenia poszkodowanego do dochodzenia
    odszkodowania.
    Obecnie czekam na oficjalne pismo od f-my ubezpieczeniowej o zamknięciu
    procedury z powodu braku potwierdzenia sprawcy.
    Zastanawiam się jakie kolejne kroki podjąć w tej sprawie?
    Czy wystosować pismo przedsądowe do sprawcy ?
    Czy najpierw zgłosić sprawę na policję z zarzutem próby uniknięcia
    odpowiedzialności?

    Z góry dzięki za pomoc.

    WhiteRabbit

  • 2. Data: 2008-07-13 06:33:17
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "White Rabbit" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zastanawiam się jakie kolejne kroki podjąć w tej sprawie?
    > Czy wystosować pismo przedsądowe do sprawcy ?

    IMHO dopiero odpowiedź z firmy ubezpieczeniowej zamyka etap postępowania
    polubownego i zaczynasz spokojnie sprawę sądową

    > Czy najpierw zgłosić sprawę na policję z zarzutem próby uniknięcia
    > odpowiedzialności?

    Eee, policja w sporze cywilnym ? Co oni tu mogliby pomóc.