  • 1. Data: 2008-07-13 09:51:34
    Temat: Leniwy pracownik
    Od: "Agulina" <a...@n...pl>

    Jak się pozbyc leniwego i konfliktowego pracownika, który jest aktywnym
    związkowcem. Należy do zarządu organizacji związkowej i funkcjonuje jeszcze
    w realiach PRL-u, tzn. pracuje w myśl zasady "zarobić tak aby się nie
    narobić".
    Poza tym jest konfliktowy i skłócony z resztą załogi. Ogólnie wszyscy mają
    go już dość. Wiem, że nie mogę go zwolnić ale chcę go przenieśc do innej
    pracy, bo wszystkich już totalnie wkurza. Oczywiście o faktcie zmiany
    warunków płacy i pracy muszę powiadomoć organizację związkową i z góry mogę
    przewidzieć, że będa protesty z jej strony. Co dalej mam robić z takim
    fantem?

  • 2. Data: 2008-07-13 09:51:43
    Temat: Re: Leniwy pracownik
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Agulina <a...@n...pl> napisal:
    > w realiach PRL-u, tzn. pracuje w myśl zasady "zarobić tak aby się nie
    > narobić".

    To nie sa realia PRL-u, ale zdrowy rozsadek. Sprzedaje jak najmniej
    swojej pracy po jak najwyzszej cenie. Zwykly biznes. A dodatkowo
    ma male wsparcie monopolistyczno-koncesyjne w formie ochrony zwiazkowej.
    Tez wypisz-wymaluj polski biznes. Fajnie to wyglada od drugiej strony,
    co? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-07-13 10:34:24
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Agulina pisze:
> [...]
    > zmiany warunków płacy i pracy muszę powiadomoć organizację związkową i z
    > góry mogę przewidzieć, że będa protesty z jej strony. Co dalej mam robić

    Mozesz przeniesc pracownika na 3 miesiace w roku do innych zadan niz to
    ma w zakresie obowiazkow, bez jego zgody. Mozesz np. w pazdierniku
    przenisc go 'jako palacza do kotlowni', a potem od stycznia ponownie na
    3 miesiace.

    Adam Klobukowski

  • 4. Data: 2008-07-13 10:50:50
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Agulina" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > związkowcem. Należy do zarządu organizacji związkowej i funkcjonuje
    > jeszcze w realiach PRL-u, tzn. pracuje w myśl zasady "zarobić tak aby się

    To nie są realia PRL-u, tylko najbardziej słuszne podejście do pracy. Ty też
    nie starasz się chyba zapracowywac na śmierć w pracy, a i kasę bierzesz
    chyba wyższą od tego pracownika ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2008-07-13 11:41:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g5clni$qk2$1@achot.icm.edu.pl Adam Kłobukowski
    <a...@k...pl> pisze:

> [...]
    > go 'jako palacza do kotlowni', a potem od stycznia ponownie na 3 miesiace.
    Bzdury.
    Praca musi odpowiadać kwalifikacjom pracownika. Poza tym należy wysłać go na
    badania lekarskie, czy może wykonywać taką pracę. Co oznacza, że będzie on
    ostrzeżony.
    A co z tym zrobi - to już jego sprawa, pewnie głupi nie jest...

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-07-13 11:46:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g5crqv$q8c$1@news.dialog.net.pl Agulina
    <a...@n...pl> pisze:

    > miejscu.
    Myśl, co chcesz, korzystaj z demokracji. ;))

    > Nikt tutaj nikogo nie wykorzystuje i nie zmusza do niczego.
    > Płaca jest również godziwa.
    To twoje zdanie.

    > Chodzi głównie o to, ze inni muszą "tyrać"
    > za tego właśnie pracownika bo co roku jest ta sama zagrywka, tj. kilka
    > miesiecy na chorobowym a potem urlop, podczas którego zasuwa za
    > granicą (bo wtedy jakoś jest zdrowy).
    Są _dowody_ czy to tylko plotki i pomówienia?
    Jak są to do sądu, gość łamie ewidentnie prawo.

    > Ciagle trzeba załatwiać
    > zastępstwa. Gdy mu inni mają to za złe, to śmieje się im w twarz i
    > rodzą sie konflikty.
    Słusznie się śmieje. Co "innym" do tego, że on choruje? Cóż to za chamstwo,
    żeby włazić komuś w prywatne sprawy bez zaproszenia?

    > Poza tym zawsze "ma jakiś problem" i nie godzi się
    > na żadne zmiany, a nawet złośliwe komplikuje sprawy innym.
    Dowody są?

    > Więc nie wiem kto tu kogo "wyzyskuje".
    Mądrzejszy głupszych, to jasne.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-07-13 12:16:59
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 13-07-2008 o 12:34:24 Adam Kłobukowski <a...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ma w zakresie obowiazkow, bez jego zgody. Mozesz np. w pazdierniku
    > przenisc go 'jako palacza do kotlowni', a potem od stycznia ponownie na

    tia ale pozostaje pytanie czy mozna przeniesc pracownika na stanowisko nie
    odpowiadajace
    jego kwalifikacjom zawodowy. Bo jezeli palacz jako tako przygotowania
    zawodowego
    nie posiada to np sprubuj przeniesc urzednika wfirmie transportowej na
    stanowisko
    kierowcy czy mechanika

    leon

  • 8. Data: 2008-07-13 12:18:47
    Od: "Agulina" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:g5cmmc$8v2$1@news.onet.pl...

  • 9. Data: 2008-07-13 14:33:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Alek <alek67@precz_ze_spamem.poczta.onet.pl> napisal:
    > Zwykły biznes to jest jak strony umowy są wolne i mogą ten biznes
    > robić albo nie robić.

    Nie. To jest wolny biznes w przyrodzie raczej rzadko obserwowany.

    > I tu jest problem. Każdy inny pracownik musi się starać i w zamian
    > za zapłatę dać pracodawcy coś od siebie. Ten pasożyt nie musi
    > prawie nic, a należy mu się że ho ho!

    No wypisz-wymaluj PGNiG, Orlen, rozmaite energetyki itd. Pasozyt
    daje niewiele, a klient musi placic. ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-07-13 14:38:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał

    > Bo jezeli palacz jako tako przygotowania zawodowego nie posiada

    Mylisz się, do obsługi kotłowni wymagane są odpowiednie uprawnienia.