  • 11. Data: 2004-01-03 16:44:46
    Temat: Re: Legalny Windows
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    > Chcialby zakupic Oryginalny windows XP w wersji OEM poprzez Allegro,na
    > co powinienem zwrócic uwage aby system byl legalny?

    Ja jeszcze bym zwrocil uwage czy jest to oplacalne :]

    XPHome 415 w sklepie
    XPPro 670 w sklepie
    OEMy ofkoz

    Niekombinowane z allegro sa chyba w podobnych cenach + przesylka +
    niepewnosc :]

    WBR Rymasz

  • 12. Data: 2004-01-03 18:30:12
    Od: "azz" <a...@c...com>

    Użytkownik "Rymasz" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To ja moze podepne sie pod watek :)
    >
    > A czy taki legalny windows bedzie nadal legalny jesli
    > przy rejestracji/aktywacji nie podam swoich prawdziwych
    > danych osobowych, tylko jakies ogolne wpisy, czy nawet
    > dowolne ciagi liter? (zalozenie ja kupilem, ja uzywam, nawet
    > na mnie jest faktura)
    >
    > WBR Rymasz

    To co napiszesz to twoja sprawa, ale MS chyba zbiera te informacje, bo
    kiedys pewna pani podczas aktywacji przez telefon zarządała ode mnie adresu
    centrali w innym mieście bo taki był wpisany.

    - pozdr.

  • 13. Data: 2004-01-03 18:31:52
    Od: "azz" <a...@c...com>

    Użytkownik "KTMajew" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Proponuje Ci zapoznanie sie najpierw z pewna sytuacja:
    > Mianowicie...
    > Instalujesz WXP na komputerze i musisz go zaktywizowac...
    > System zostaje "przypisany" do plyty glównej...
    > Wiec jak Ci ona padnie to musisz wymienic plyte, a wraz z nia system...
    > Przynajmniej takie sa informacje jakie uzyskalem z M$...

    Bzdura, kto w MS podał ci takie informacje ???
    Jak aktywujesz Win XP na innym sprzęcie to nie zrobisz tego przez Internet,
    ale możesz zadzwonić na 801... Mówisz że chcesz aktywować Win XP po wymianie
    płyty, ew po wymianie sprzętu i reinstalacji windows. Nie zdarzyło mi się
    żeby odmówiono mi aktywacji. Skoro aktywowali mi dziesiątki XP przez telefon
    to znaczy że się z tym godzą.
    Prawdopodobnie po 20 takich aktywacjach w miesiącu ktoś by się w końcu tym
    zainteresował ale to nie prawda że razem z wymianą płyty musisz zmienić
    system.

    Licencja OEM dopuszcza taki upgrade. Nawet jeśli w komputerze zostanie tylko
    obudowa / CD-ROM / hdd to jest to wciąż ten sam komputer.

    Natomiast chyba MS nie godzi się na odsprzedawanie licencji OEM. Proszę mnie
    poprawić jeśli się mylę.

    - pozdr.

  • 14. Data: 2004-01-03 18:34:07
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "azz" <a...@c...com> napisał w wiadomości

    > [.....................]
    > Bzdura, kto w MS podał ci takie informacje ???
    > [...................]

    Bzdurą jest to co Ty twierdzisz. Nie chciałem się wtrącać
    do tej chorej dyskusji, ale przeczytaj ten post:

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Piękno jest powierzchowne, ale brzydota przenika aż do kości."

  • 15. Data: 2004-01-03 18:35:35
    Od: "azz" <a...@c...com>

    Uzytkownik "Juras" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > A co w przypadku kiedy tego Windowsa zakupil ktos z zestawem
    > komputerowym a teraz chce go sprzedac bez tego zestawu?
    > Podobno wszystko tj. Nosnik,naklejka certyfikat sa zapakowane w
    > oryginalnej foli.
    > Podro

    Niech sprzeda Winde z obudowa, wystarczy :)
    OEM to przypisanie licencji do sprzetu a nie do uzytkownika. Mozesz wymienic
    wszystkie bebechy w komputerze, zostanie np. tylko stara obudowa, ale to
    caly czas ten sam Windows.

    - pozdr.

  • 16. Data: 2004-01-03 18:43:43
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    napisał w wiadomości news:bt75fg.36g.1@p.i.k.i

    > [.................]
    > Bzdurą jest to co Ty twierdzisz. Nie chciałem się wtrącać
    > do tej chorej dyskusji, ale przeczytaj ten post:

    Mówiąc "chorej dyskusji" mam na myśli Twoje
    (azz'a) "autorytatywne" twierdzenia.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 17. Data: 2004-01-03 20:03:04
    Od: adas <p...@a...w.stopce>

    Osóbka znana jako Jureq (j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl) w <bt6gm2$hu
    $2@news.atman.pl> wystukała:

    > W takim wypadku polecam suszarkę do włosów - działa.

    Eee tam. Lepiej "za wczasu" przykleić na zaślepkę na CDROM ;)

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2004-01-03 22:52:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, azz wrote:
    [...]
    >+ Natomiast chyba MS nie godzi się na odsprzedawanie licencji OEM. Proszę mnie
    >+ poprawić jeśli się mylę.

    Tego akurat chyba zabronić nie może - ustawa o prawach autorskich
    wyraźnie wyłącza spod kontroli licencjodawcy "dalszy obrót
    egzemplarzem" :)
    Może zabronić wynajmu, pożyczania itp. - ale nie może zabronić
    sprzedaży. Kwestią sporną jest czy sprzedaż OEM "osobno" jest
    naruszeniem praw autorskich (karalne) czy tylko samej umowy
    (do ścigania cywilnego) :), ale *w całości*... (razem z PC)
    chyba nie da się zabronić. W .pl oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-01-04 13:44:32
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Sat, 3 Jan 2004 19:31:52 +0100, na pl.soc.prawo, azz napisał(a):

    > Bzdura, kto w MS podał ci takie informacje ???

    Sam MS ;(
    Znam już conajmniej 3 przypadki odmowy aktywacji.
    OEM zakupiony z myszką komputerową i aktywowany na wcześniejszej płycie
    głównej. Klientom zostało jeszcze trochę wolnych funduszy i postanowili
    upgradeować swoje PC-ty. Wymiana płyt i zakup szybszych jednostek.
    Reszta bez zmian. Przy ponownej aktywacji, komunikat o poważnych zmianach
    sprzętu i braku możliwości ponownej, netowej aktywacji tej samej kopii OSa.
    Telefon do MS i .. rzeczywiście. Naruszone warunki OEM (brak interpretacji
    odnośnie wymiany/rozbudowy). 420 zł w błoto ...
    Nie pomagają dowody w postaci zakupu nowej płyty, etc ...

    Ktoś tu ostro nabija ludzi w butelkę.

    > Licencja OEM dopuszcza taki upgrade. Nawet jeśli w komputerze zostanie tylko
    > obudowa / CD-ROM / hdd to jest to wciąż ten sam komputer.

    Ci z MS twierdzą zupełnie inaczej ;(

    > Natomiast chyba MS nie godzi się na odsprzedawanie licencji OEM.
    > Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

    Zakupione wersje OEM muszą posiadać FA VAT (umowy cywilno-prawne nie mają
    tu zastosowania i podstaw do rejestracji).

    Natomiast inaczej jest w przypadku pełnych wersji.

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --
    "Był czas ...
    kiedy świat zażądał

  • 20. Data: 2004-01-04 13:46:08
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

> [...]

    Ci z MS twierdzą zupełnie inaczej ;(

    > Natomiast chyba MS nie godzi się na odsprzedawanie licencji OEM.

    Zakupione wersje OEM muszą posiadać FA VAT (wraz z zakupioną częścią
    komputerową (umowy cywilno-prawne nie mają tu zastosowania i podstaw do