  • 1. Data: 2004-01-03 00:57:09
    Temat: Za jakie dlugi grozi kara pozbawienia wolnosci?
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_WYWAL_op.pl>

    Czesto slyszy sie, ze w Polsce "nie idzie sie siedziec za dlugi". Ostatnio
    ogladalem na TV3 program o ludziach, ktorzy odsiaduja kilkuletnie wyroki za
    uchylanie sie od obowiazku alimentacyjnego. A wiec jednak siedzi sie w
    Polsce za dlugi. Jakie jeszcze dlugi czy sprawy finansowe zagrozone sa
    wiezieniem?

    Marcin

  • 2. Data: 2004-01-03 01:27:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <marcin_mazurek@_WYWAL_op.pl> napisał w wiadomości

    Ścigane jeszcze jest doprowadzenie się do bankructwa, tylko że bardzo
    trudno udowodnić, że ktoś to celowo zrobił. Również trudno dowieść, że
    przynajmniej się na to godził.

  • 3. Data: 2004-01-03 11:42:44
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

> [...]
    > uchylanie sie od obowiazku alimentacyjnego. A wiec jednak siedzi sie w
    > Polsce za dlugi. Jakie jeszcze dlugi czy sprawy finansowe zagrozone sa

    Nikt nie może zostać pozbawiony wolnosci z powodu nie wykonania zobowiązania
    umownego. Dlatego nie można pójść do więzienia "za długi"

    Mozna natomiast pójść do więzienia za:

    1. nie wywiązywanie się z obowiazkuu alimentacyjnego
    2. oszustwo
    3. nie płacenie podatków

  • 4. Data: 2004-01-03 14:11:45
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_WYWAL_op.pl>

    Rodrig von Falkenstein <r...@g...pl> napisał:

    > Nikt nie może zostać pozbawiony wolnosci z powodu nie wykonania
    zobowiązania
    > umownego. Dlatego nie można pójść do więzienia "za długi"

    W rzeczonym filmie wiezniowie siedzieli za konkretne zadluzenie wobec
    Funduszu Alimentacyjnego - zwykle 20-40 tys. zl.

    > 3. nie płacenie podatków

    Jak jest zdefiniowane nie placenie podatkow? Calkowite od nich uchylanie
    sie czy np. zanizanie podatkow takze podlega takiej karze?

    Marcin

  • 5. Data: 2004-01-03 16:03:41
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    marcin wrote:
    > W rzeczonym filmie wiezniowie siedzieli za konkretne zadluzenie wobec
    > Funduszu Alimentacyjnego - zwykle 20-40 tys. zl.

    nie siedzieli za zadłużenie, tylko za to, że nie spełniali obowiązku
    alimentacyjnego, stąd też zadłużenie w Funduszu Alimentacyjnym (bo ten
    płacił za nich)

    > Jak jest zdefiniowane nie placenie podatkow? Calkowite od nich uchylanie
    > sie czy np. zanizanie podatkow takze podlega takiej karze?

    kodeks karny skarbowy

    KG

  • 6. Data: 2004-01-03 16:20:51
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_WYWAL_op.pl>

    kam <k...@p...onet.plX> napisał(a):

    > nie siedzieli za zadłużenie, tylko za to, że nie spełniali obowiązku
    > alimentacyjnego, stąd też zadłużenie w Funduszu Alimentacyjnym (bo ten
    > płacił za nich)

    Owszem, ale byly przytaczane takie sytuacje, ze wychodzili na wolnosc,
    placili alimenty, ale nie splacali zadluzenia w FA i znow ich wsadzali.
    Czyli to juz nie za uchylanie sie, ale za konkretny dlug.

    > kodeks karny skarbowy

    Nie mam. Wiedzy prawnej takze, wiec pewnie bym sie zaplatal. Dlatego pytam
    z ciekawosci; ktos, kto wie, pewnie odpowie z pamieci w kilku slowach.

    Marcin

  • 7. Data: 2004-01-03 16:44:02
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    marcin wrote:
    > Owszem, ale byly przytaczane takie sytuacje, ze wychodzili na wolnosc,
    > placili alimenty, ale nie splacali zadluzenia w FA i znow ich wsadzali.
    > Czyli to juz nie za uchylanie sie, ale za konkretny dlug.

    trochę trudno uwierzyć...

    KG

  • 8. Data: 2004-01-03 16:49:30
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Owszem, ale byly przytaczane takie sytuacje, ze wychodzili na wolnosc,
    > placili alimenty, ale nie splacali zadluzenia w FA i znow ich wsadzali.
    > Czyli to juz nie za uchylanie sie, ale za konkretny dlug.

    Nie. Siedzieli znowu za to samo - czyli za dalsze uchylanie się od płacenia
    alimentów. Nie płacenie alimentów jest bowiem karalne. Nie spłacanie długu
    do funduszu nie jest karalne.

  • 9. Data: 2004-01-03 20:25:35
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Nie płacenie alimentów jest bowiem karalne.

    Pozwolę sobie jeszcze raz doprecyzować, co już chyba ktoś wyżej
    napisał (bo z zacytowanych stwierdzeń bierze się mylne wrażenie
    autora wątku że siedzi się za dług czyli za niepłacenie).
    Karalne jest uporczywe (czyli nacechowane złą wolą) uchylanie się od
    spełniania obowiązku alimentacyjnego, co nie jest jednoznaczne z
    niepłaceniem. Spełnianie obowiązku alimentacyjnego choć zwykle
    kojarzy się z płaceniem pieniędzy to równie dobrze może i w
    przypadku dzieci nawet powinno polegać na troszczeniu się o
    uprawnionego, kształceniu go, opiekowaniu się itp. własnymi
    staraniami.
    Dlatego siedzenie za uchylanie się od alimentacji to nie dokładnie to
    samo co siedzenie za niepłacenie długu pieniężnego

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-01-04 12:41:28
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > Dlatego siedzenie za uchylanie się od alimentacji to nie dokładnie to
    > samo co siedzenie za niepłacenie długu pieniężnego

    Oj nie przesadzajmy! Zwykle chodzi o pieniadze...

    A jezeli chodzi o te inne "starania" to czesto ojciec nawet nie ma
    kontaktu z dzieckiem wiec chyba nie mozna mu zarzucic, ze sie
    nie "troszczy".

    Konrad