    From: "azz" <a...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalny Windows
    Date: Sat, 3 Jan 2004 19:31:52 +0100

    Użytkownik "KTMajew" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bt6ghs$ph2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Proponuje Ci zapoznanie sie najpierw z pewna sytuacja:
    > Mianowicie...
    > Instalujesz WXP na komputerze i musisz go zaktywizowac...
    > System zostaje "przypisany" do plyty glównej...
    > Wiec jak Ci ona padnie to musisz wymienic plyte, a wraz z nia system...
    > Przynajmniej takie sa informacje jakie uzyskalem z M$...

    Bzdura, kto w MS podał ci takie informacje ???
    Jak aktywujesz Win XP na innym sprzęcie to nie zrobisz tego przez Internet,
    ale możesz zadzwonić na 801... Mówisz że chcesz aktywować Win XP po wymianie
    płyty, ew po wymianie sprzętu i reinstalacji windows. Nie zdarzyło mi się
    żeby odmówiono mi aktywacji. Skoro aktywowali mi dziesiątki XP przez telefon
    to znaczy że się z tym godzą.
    Prawdopodobnie po 20 takich aktywacjach w miesiącu ktoś by się w końcu tym
    zainteresował ale to nie prawda że razem z wymianą płyty musisz zmienić
    system.

    Licencja OEM dopuszcza taki upgrade. Nawet jeśli w komputerze zostanie tylko
    obudowa / CD-ROM / hdd to jest to wciąż ten sam komputer.

    Natomiast chyba MS nie godzi się na odsprzedawanie licencji OEM. Proszę mnie
    poprawić jeśli się mylę.

    - pozdr.