  • 21. Data: 2021-10-24 15:21:17
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Popatrzmy choćby na problem imigrantów. Opozycja walczy o wpuszczenie
    > ich do Polski, bo nie biorą odpowiedzialności za skutki. Jakby PiS się
    > na to zgodził i się okazało, że się coś od...bie nieprzewidzianego, to
    > opozycja powie, ze oni tylko proponowali, a rząd jest od decydowania.
    > Mają ekspertów, służby. Ale nikt na to nie patrzy w ten sposób, że mają
    > ekspertów, służby i uznali, że nie należy wpuszczać imigrantów.

    Nikt normalny nie traktuje pisowskich "ekspertów" poważnie.
    Nie bez powodu.

    > Czy ktoś z lobbujących za wpuszczeniem tych imigrantów poniesie
    > jakąkolwiek odpowiedzialność za realizację swoich pomysłów - jakby się
    > okazało, ze jednak z tego coś złego wyniknie?

    Np. co?

    > Czy podrzucenie przez
    > posła reklamówki z wiktuałami mogła w najmniejszym stopniu poprawić los
    > tych tysięcy ludzi koczujących w lesie?

    To zależy. Jeżeli ktoś o ludziach nie myśli jak o ludziach, tylko jak o
    liczbach w statystykach, to nie.
    Ale jest spora szansa, że ta reklamówka poprawiła choć na chwilę los
    jakiegoś człowieka. Dla tego konkretnego człowieka jednak był to jakiś
    stopień.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2021-10-24 15:48:47
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > mają zewnętrznej granicy (poza portami) ogłosili, ze przyjmą imigrantów
    > stawiając jednocześnie trochę utopijne warunek, że mają się jednak tam
    > osobiście dostać. Niemcy są kryci. Oni nikogo nielegalnie do Unii nie
    > wpuszczają. Wszak dają możliwość pobytu tym, co są.
    >
    > Ponieważ jednak ci, co są muszą się skądś wziąć, no to trzeba ich jakoś
    > dostarczyć. Najpierw się przedzierali sami, ale szybko się okazało, że
    > mało ich. Zaczęły pomagać organizacje, ale poszczególne państwa się
    > zaczęły lekko denerwować i blokować przepływ.

    Ale pierdolenie.

    Czy wypuszczając przestępcę z więzienia ktoś weźmie odpowiedzialność, że już
    nigdy nie popełni przestępstwa?

    Czy karając tylko mandatem kogoś kto wyprzedza na przejściu mamy gwarancję, że
    w przyszłości nie zabije pieszego?

    Jeżeli to konkurs na debilną demagogię, to wyżej moje kandydatury.

  • 23. Data: 2021-10-24 16:03:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Oct 2021 15:48:47 +0200, n...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > w przyszłości nie zabije pieszego?
    >
    > Jeżeli to konkurs na debilną demagogię, to wyżej moje kandydatury.

    Ty i Kviat - humaniści za dychę. Proszę mi powiedzieć ilu imigrantów
    mahometan możemy wpuścić do Polski, niosąc im ulgę w ich ciężkim losie,
    zanim zostanie wyczerpana wasza tolerancja? Domagam się liczby a nie
    dyrdymałów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2021-10-24 16:05:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Nikt normalny nie traktuje pisowskich "ekspertów" poważnie.
    > Nie bez powodu.
    > [...]

    Per analogia: "Nikt normalny nie traktuje "ekspertów" UE/KE/PO/...
    poważnie. Nie bez powodu." Czujecie się przekonani?

    W praktyce na tym etapie na którym zaczęło się nie wpuszczanie
    imigrantów to była najbardziej decyzja "ekspertów od politycznych
    konsekwencji", przewidywania czy będzie "spirala eskalacji" a jeśli
    będzie to gdzie zacząć zduszać jej rozkręcanie. Decyzja w praktyce
    polityczna na podstawie opinii nie politycznych ekspertów.
    A potem to już klasyka: z raz publicznie wybranej drogi zejść "niełatwo"
    bez przyznania się do błędu.

    A mówiąc bardzo cynicznie: Polsce "może" pasować by uchodźcy z Białorusi
    trafili do Niemiec ale sprawienie by było widać że Polska "za mało robi"
    z tym że trafiają *bezpośrednio* przez Polskę to na dłuższą metę czysta
    polityczna głupota tworząca *zbędne* ryzyko. Tak samo jak umożliwianie
    *prostego* udowadniania że trafili do Niemiec prze Polskę.

    > [...]
    > Powrotu do zdrowia życzę.

    Wam jak bardziej potrzebującym życzę bardziej.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2021-10-24 16:17:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > mahometan możemy wpuścić do Polski, niosąc im ulgę w ich ciężkim losie,
    > zanim zostanie wyczerpana wasza tolerancja? Domagam się liczby a nie

    Dla ułatwienia: Lotnisko w Mińsku (MSQ) obsługiwało ponad 12_000
    pasażerów *dziennie* w roku 2018. W ciemno obstawiam że 3_000
    imigrantów dziennie (milion rocznie) leży swobodnie w granicach jego
    przepustowości [to ok. 15 lotów dziennie samolotów na 200 pasażerów]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Mi%C5%84
    sk

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2021-10-24 20:33:28
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > mahometan możemy wpuścić do Polski, niosąc im ulgę w ich ciężkim losie,
    > zanim zostanie wyczerpana wasza tolerancja? Domagam się liczby a nie

    Już ciebie kiedyś pytałem w jaki sposób 100 tys. Czeczenów zmieniło twoje życie
    (i wszystkich Polaków).
    Schowałeś, a teraz wylazłeś skądś i nadal szarpiesz za nogawkę zamiast
    odpowiedzieć.

    (Chociaż już po twoich poprzednich wywodach, w których stwierdziłeś, że ci
    uciekający przed talibami gwałcą kozy i mordują kobiety - czy tam odwrotnie -
    powinieneś trafić do KF)

  • 27. Data: 2021-10-24 20:46:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Oct 2021 20:33:28 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Już ciebie kiedyś pytałem w jaki sposób 100 tys. Czeczenów zmieniło twoje życie
    > (i wszystkich Polaków).

    Czyli nadal dyrdymały.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2021-10-24 21:56:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 16:05, A. Filip pisze:
> [...]
    > polityczna głupota tworząca *zbędne* ryzyko. Tak samo jak umożliwianie
    > *prostego* udowadniania że trafili do Niemiec prze Polskę.

    Moim zdaniem najpierw należałoby ustalić, czego chce Berlin. Jak chce,
    to załadować uchodźców w pociąg specjalny i jak ludzi tam zawieźć, a nie
    cudować. Jak nie chcą, to odeprzeć atak wszelkimi dostępnymi siłami.
    Wiem, że będzie to niepolityczne, ale moim zdaniem użycie broni palnej
    do odparcia spowoduje mniej ofiar, niż hipotermia. Bo oni idą sądząc, że
    się uda. Jakby wiedzieli, ze to nierealne, to by się wycofali. Nie wiem,
    ile bedzie dziś w nocy, ale przed chwilą wróciłem "z lasu" i było +4°C.
    Pewnie spadnie do zera.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2021-10-24 21:59:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 15:48, n...@o...pl pisze:
    > Czy wypuszczając przestępcę z więzienia ktoś weźmie odpowiedzialność, że już
    > nigdy nie popełni przestępstwa?

    I dlatego mamy program walki z bestiami. Wypuszczamy i ich pilnujemy,
    albo zamykamy w zamkniętych ośrodkach.

    > Czy karając tylko mandatem kogoś kto wyprzedza na przejściu mamy gwarancję, że
    > w przyszłości nie zabije pieszego?

    Nie, ale nie mamy takiej gwarancji również w wypadku kierującego, który
    nigdy wcześniej nie został ukarany mandatem. Natomiast właśnie z tego
    powodu zaczęto zatrzymywać prawa jazdy. Zresztą z tym ostatnim pomysłem
    się osobiście nie zgadzam.

  • 30. Data: 2021-10-24 22:00:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > mahometan możemy wpuścić do Polski, niosąc im ulgę w ich ciężkim losie,
    > zanim zostanie wyczerpana wasza tolerancja? Domagam się liczby a nie

    Szczerze? Wszystkich. To kwestia kilku tygodni i się zawinął do Niemiec
    czy innego kraju, gdzie jest wysoki socjal.

    --
    Robert Tomasik