  • 211. Data: 2021-11-02 15:53:57
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 15:17:47 +0100, Olin wrote:

    > No właśnie, są małe więc - w przeciwieństwie do dorodnych slupów
    > pomalowanych w pasy - trudno je pomylić z "półfabrykatem wieszaka".

    > We wrześniu 1982 bylem na Pilsku i po dojściu do granicy spotkałem WOP w
    > sile dwóch funkcjonariuszy, który wypytał mnie jaką mam mapę, a nawet ją
    > obejrzał z surową miną i puścił dalej, ale o wchodzeniu na słowacką stronę
    > nie było mowy.

    Wrzesien 82, to juz troche znormalnialo, aczkolwiek stan wojenny nadal
    trwal.

    > A tymczasem u nas w 2003 (sic!) takie rzeczy:
    > "Piątek, 11 lipca 2003
    > Na turystycznym przejściu granicznym na Kopie Biskupiej w górach
    > Opawskich stoi wieża, z której można podziwiać panoramę czeskich
    > Jeseników. Niestety budynek wznosi się po czeskiej stronie... 18 m za
    > granicą. Aby wejść na wieżę, trzeba więc mieć przy sobie paszport.
    > Do tej pory polscy turyści swobodnie, bez żadnych formalności, mogli
    > wchodzić na wieżę na szczycie Kopy Biskupiej. W tym roku straż
    > graniczna wyjątkowo skrupulatnie egzekwuje przepisy."
> [...]
    o/m/TW82q4FlMxQJ

    O to to ... no ale wszystko zgodnie z przepisami.
    Tylko jak mi sie morda smiala w podobnej sytuacji, jak sobie
    pomyslalem "a za pol roku was, ****, zwolnia".

    Zaraz ... paszport paszportem, ale jakze tak - poza przejsciem?

    > A w 2004:

    w lutym warto dodac

> [...]
    > Czantorii. Do konca jednak nie doszlismy, bo...
    > Zaczaili sie na nas SG i po wylegitymowaniu kazali zejsc najblizsza droga w
    > dol. Na prosbe podania podstawy prawnej uslyszelismy tylko, ze szlak jest
    > niebezpieczny i on nie bedzie drugi raz wjezdzal skuterem zeby sprawdzic,
    > czy doszlismy, czy nie.
    > W wyniku prawie polgodzinnej bezowocnej dyskusji z naszym cytowaniem
    > przepisow prawnych (zawsze nosze je w plecaku, ale widac na nic sie zdaja)
    > o tym, ze pas drogi granicznej, ze tylko wojewoda moze zabronic w
    > szczegolnych przypadkach itp. nie doszlismy do niczego."
    M/m/Bm5oOcY39xQJ
    > Jak widać, kulsonienie jest ponadczasowe.

    I tu sie wlasnie morda smieje - a za 3 miesiace na zasilek dla
    bezrobotnych :-)

    No ale tez - po ch* wchodzic na Czantorie w srodku nocy?
    Widoki podziwiac, czy co ? :-)

    J.

  • 212. Data: 2021-11-02 16:41:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 15:23, Olin pisze:
    > Czyli ta SG wcale nie taka ludzka i wyrozumiała, bo Polak nawet nie
    > przekroczył granicy, a tylko podszedł do naszego słupa, który wszak jest
    > oddalony ~15 metrów od granicy.

    O ile to był słup po właściwej stronie gazety, a nie ten 15 metr ów za
    granicą :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 213. Data: 2021-11-02 17:05:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > O ile to był słup po właściwej stronie gazety, a nie ten 15 metr ów za
    > granicą :-)

    A te mandaty IMHO były najbardziej po to by zdusić w zarodku ewentualną
    szeroką modę na naśladownictwo *szczególnie z upublicznianiem zdjęć*.

    https://www.radiozet.pl/Podroze/Mandat-za-selfie.-Tu
    rysci-ukarani-za-zdjecie-przy-slupku-granicznym

    --
    A. Filip

  • 214. Data: 2021-11-03 11:38:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Nov 2021 15:53:57 +0100, J.F napisał(a):

    > Wrzesien 82, to juz troche znormalnialo, aczkolwiek stan wojenny nadal
    > trwal.

    Pytasz o 1982, a potem się okazuje, że wrzesień 1982 niedobry.
    To już był jakiś inny rok?

    > No ale tez - po ch* wchodzic na Czantorie w srodku nocy?
    > Widoki podziwiac, czy co ? :-)

    O tym dokąd i kiedy ktoś chce iść decyduje frustrat z SG?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 215. Data: 2021-11-03 11:40:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Nov 2021 16:41:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile to był słup po właściwej stronie gazety, a nie ten 15 metr ów za
    > granicą :-)

    Nie zadałeś sobie nawet trudu przeczytania cytatu:

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/