  • 1. Data: 2021-10-23 07:12:59
    Temat: Policja z Belgii pomaga w Luxemburgu
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    Pojawiła się informacja, że na czas przyjazdu górników do Luxemburga
    przyjechało wsparcie policyjne z Belgii.
    Na jakiej zasadzie prawnej policja z Belgii działa na terenie innego
    suwerennego państwa ?

  • 2. Data: 2021-10-23 09:17:14
    Temat: Re: Policja z Belgii pomaga w Luxemburgu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2021 o 07:12, Henryk Hajdan pisze:
    > Na jakiej zasadzie prawnej policja z Belgii działa na terenie innego
    > suwerennego państwa ?

    Podejrzewam, ze na takiej samej, jak nasi policjanci w Słowacji,
    Czechach, Niemczech i Litwie, albo nawet Chorwacji. Po prostu jakiejś
    umowy międzynarodowej. poza tym Luksemburg jest malutki i pewnie już
    dawno zawarli porozumienie na wszelki wypadek.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-23 10:35:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2021 07:12:59 +0200, Henryk Hajdan napisał(a):

    > Na jakiej zasadzie prawnej policja z Belgii działa na terenie innego
    > suwerennego państwa ?

    Nie wszyscy mają pierdolca na punkcie suwerenności.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2021-10-23 11:17:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Nie wszyscy mają pierdolca na punkcie suwerenności.

    Konfederacja Targowicka nie miała :-)

    Masowe działanie obcych sił policyjnych na terenie suwerennego kraju
    powinno sprowadzać się do *jednorazowych* zaproszeń na bardzo krótko i
    wystarczającego+ zaufania. Zaś głośna sprawa sądowa w kwestii wyczynów
    policajów na wyjeździe MUSI się w końcu trafić. IMHO dopiero po niej
    i jej "kłopotliwości" będzie czas na sensowne oceny na grupie prawo.

    Dobrymi chęciami droga do piekła jest wybrukowana.

    Może się trafić "pozbawiony życia" przez belgijskich policjantów na
    wyjeździe w Luksemburgu? To bardzo mało prawdopodobne ale praktycznie
    zagwarantowane że się w końcu kiedyś w tego typu sytuacji trafi.
    Patrzenie na burdel z jurysdykcjami będzie wtedy raczej+ radować serce
    większości prawników o ile sprawa będzie "nie zabójczo oczywista".

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-10-23 13:27:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.10.2021 o 11:17, A. Filip pisze:

> [...]
    > Patrzenie na burdel z jurysdykcjami będzie wtedy raczej+ radować serce
    > większości prawników o ile sprawa będzie "nie zabójczo oczywista".

    Sam widzisz, że państwa narodowe to już przeżytek.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2021-10-23 13:42:04
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Sam widzisz, że państwa narodowe to już przeżytek.

    Może dla ciebie.

    Taka UE jaka jest ni kurwy nędzy nie zasługuje na to
    by być państwem IMHO.

    Wielonarodowe Austro-Węgry nie przetrwały klęski w 1WŚ.
    Dość świeżo zjednoczone narodowe Niemcy przetrwały nawet to.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-10-23 14:05:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Nie wszyscy mają pierdolca na punkcie suwerenności.

    Cos mi chodzi po glowie, ze nasi celnicy maja kompetencje na terenie
    calej UE ... oczywiscie na zasadzie wzajemnosci.
    Ale czy Polak scierpi, zeby go pod Wroclawiem kontrolowal szwabski
    celnik?

    Wiec unikaja.

    Tym niemniej to raczej Luxemburg musial Belgie poprosic o pomoc.

    Kto wie - ochrona UE to belgijski interes narodowy ... przynajmniej
    dopoki siedziba jest w Brukseli :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-10-23 21:37:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.10.2021 o 14:05, J.F. pisze:

    > Cos mi chodzi po glowie, ze nasi celnicy maja kompetencje na terenie
    > calej UE

    Nie mają i nie ma wzajemności.
    Natomiast Kodeks Celny jest ujednolicony dla państw członkowskich, co
    daje możliwość sprowadzającemu cokolwiek na teren unii wyboru kraju, w
    którym będzie dokonywał zgłoszenia celnego i odpraw.

  • 9. Data: 2021-10-23 21:45:40
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > przyjechało wsparcie policyjne z Belgii.
    > Na jakiej zasadzie prawnej policja z Belgii działa na terenie innego

    A na jakiej zasadzie Wojsko Polskie działało na terenie suwerennego
    państwa - Afganistanu?
    Prawo już od dawna nic nie znaczy i nie ma znaczenia szerokość oraz
    długość geograficzna. Teraz są interesy.

  • 10. Data: 2021-10-24 00:40:48
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Wielonarodowe Austro-Węgry nie przetrwały klęski w 1WŚ.
    > Dość świeżo zjednoczone narodowe Niemcy przetrwały nawet to.

    A taka narodowa Polska to zniknęła na 123 lata pod naporem ówczesnej UE.