  • 1. Data: 2021-10-21 10:52:15
    Temat: oliwa sprawiedliwa, ale trochę to trwa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    W marcu 2020 był wątek o położnej zwolnionej z pracy w Nowym Targu za
    niewychwalanie dobrej zmiany, a w szczególności Maliniaka.

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/Gq_zw3rP-
    5I/m/RbEGVLZVEAAJ

    Właśnie wygrała z pisowskim dyrektorem szpitala w sądzie pracy:
    https://24tp.pl/n/86812
    https://zakopane.wyborcza.pl/zakopane/7,179294,27710
    026,sad-pielegniarka-ktora-alarmowala-o-braku-masecz
    ek-w-szpitalu.html?_ga=2.138606323.1359792392.163454
    0488-1609251266.1595588080

    Nie odmówię sobie przyjemności przypomnienia, że Robert Policmajster
    popierał zwolnienie, choć podstawy prawnej nie podał:
    "I moim zdaniem Dyrektor Szpitala miał rację. Bo ona jest położną, a nie
    zaopatrzeniowcem ani rzecznikiem prasowym szpitala. Nawet jeśli tych
    środków brakowało (bo nie wiem, czy brakuje, czy jest "w sam raz"), to
    powinna się o nie zwrócić do odpowiedniej osoby, a nie do FaceBooka.
    FaceBook miał im tam maseczki wysłać?"

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/Gq_zw3rP-
    5I/m/xoqVu3o2AwAJ

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-10-21 12:49:57
    Temat: Re: oliwa sprawiedliwa, ale trochę to trwa
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    czwartek, 21 października 2021 o 10:52:14 UTC+2 Olin napisał(a):
    > W marcu 2020 był wątek o położnej zwolnionej z pracy w Nowym Targu za
    > niewychwalanie dobrej zmiany, a w szczególności Maliniaka.

    Co tez musi siedzieć w twojej głowie?

    Na całym świecie brakowało. A że zwolnili, no cóż.
    U ruska jak 2 czy 3 lekarzy "wypadło" z okna za krytykę
    w jednej chwili narzekania się skończyły. Nie ma to nie ma, będą za
    miesięc jak uszyją.

    I co "ż"/DE media z pokokowcami ugrały na tych kwikach? Ano ugrały 12%.

    Co tam "ż"/DE media klepały na kwartał przed kowidem?
    Masz przypominajkę od twoich fumfli:
    cyt. 2019
    Rzeczywiście - łóżek szpitalnych mamy w Polsce o wiele za dużo, ale szpitale nie
    powinny być likwidowane bez planu.

    https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/zdrowie-po-pis-katast
    rofa-staje-sie-faktem,236,4058

  • 3. Data: 2021-10-21 13:01:49
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Astralny Rębajło napisał(a):

    > Rzeczywiście - łóżek szpitalnych mamy w Polsce o wiele za dużo, ale szpitale nie
    powinny być likwidowane bez planu.

    > https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/zdrowie-po-pis-katast
    rofa-staje-sie-faktem,236,4058

    Im mniej łóżek w szpitalach publicznych tym lepij, nasze prywaciarze
    wincyj zarobią. Przecież lud musi się gdzieś leczyć. Widać tefaueny szpakami
    karmione:)

  • 4. Data: 2021-10-21 13:20:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Oct 2021 10:52:15 +0200, Olin wrote:
> [...]

    026,sad-pielegniarka-ktora-alarmowala-o-braku-masecz
    ek-w-szpitalu.html?_ga=2.138606323.1359792392.163454

    Prawomocnie?

    Cos dzis mowia, ze dyrektor z wyroku zadowolony.
    Bo ... sad nie nakazal przywrocenia do pracy.

    Shreku - ty sie znasz - jak to wplywa na odszkodowanie ?

> [...]
    > środków brakowało (bo nie wiem, czy brakuje, czy jest "w sam raz"), to
    > powinna się o nie zwrócić do odpowiedniej osoby, a nie do FaceBooka.

    No coz, w Policji to moze i dobra zasada, a w szpitalu -
    niekoniecznie.

    J.

  • 5. Data: 2021-10-21 13:56:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Oct 2021 03:49:57 -0700 (PDT), Astralny Rębajło napisał(a):

    > U ruska jak 2 czy 3 lekarzy "wypadło" z okna za krytykę
    > w jednej chwili narzekania się skończyły.

    Ormowcy dojnej zmiany z tęsknotą wyczekują standardów panujących u ich
    idoli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-10-21 15:01:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.10.2021 o 13:56, Olin pisze:

    > Ormowcy dojnej zmiany z tęsknotą wyczekują standardów panujących u ich
    > idoli.

    Raczej zleceniodawców.
    Co oczywiście nie wyklucza tego pierwszego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2021-10-21 19:36:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2021 o 13:20, J.F pisze:

    > Prawomocnie?
    >
    > Cos dzis mowia, ze dyrektor z wyroku zadowolony.
    > Bo ... sad nie nakazal przywrocenia do pracy.
    >
    > Shreku - ty sie znasz - jak to wplywa na odszkodowanie ?

    Nijak - "wygrała" trzy miesięczną pensję. Stosunek pracy przegrała bo
    jej nie przywrócili. Więc ma trzy miesięczne pensje. Z drugiej strony
    jakby przywrócili to należą się trzy miesięczne pensje z urzędu... ale
    jak nie podejmie pracy to się nie należą.

    > No coz, w Policji to moze i dobra zasada, a w szpitalu -
    > niekoniecznie.

    W policji jest zasada, że firmę i kumpli się broni choćby trzeba było z
    kurwy robić logikę a nawet składać fałszywe zeznania. Czy dobra... dla
    kulsonów raczej tak. Przynajmniej na razie. Jest niewielka szansa że
    kiedyś bekną.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-11-17 10:43:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Oct 2021 10:52:15 +0200, Olin napisał(a):

> [...]
    026,sad-pielegniarka-ktora-alarmowala-o-braku-masecz
    ek-w-szpitalu.html?_ga=2.138606323.1359792392.163454

    Jeszcze taka ciekawostka:

    "Ponieważ byliśmy z dyrektorem szpitala w sporze sądowym, kompletowałam
    swoje dokumenty. Wystąpiłam do NFZ z pytaniem, jakie placówki wykazują mnie
    jako pracownika. Po trzech miesiącach wyczekiwania [24 czerwca - red.]
    otrzymałam pismo, które kompletnie mnie zszokowało. Okazało się, że
    Podhalański Szpital Specjalistyczny, z którego zwolniono mnie
    dyscyplinarnie w marcu ubiegłego roku, nadal wykazuje mnie jako osobę u
    nich pracującą. A więc przez ostatnich kilkanaście miesięcy pobiera za mnie
    pieniądze - przekazuje Renata Piżanowska, położna i specjalistka
    neonatologii z Podhala.
    Renata Piżanowska pokazała nam wspominane pismo z NFZ. Czytamy w nim
    wyraźnie, że "osoba o wskazanym numerze prawa wykonywania zawodu występuje
    w wykazie Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II w
    Nowym Targu".

    - Dyrektor nie dość, że nie zgłosił mojego zwolnienia w ubiegłym roku, to
    od 1 stycznia 2021 znowu wpisał, że do końca tego roku pracuję w jego
    szpitalu. Wskazał oddział, liczbę godzin pracy
    Aleksandra Kwiecień, rzeczniczka prasowa małopolskiego oddziału NFZ,
    potwierdza, że kobieta do dziś wykazywana jest jako pracownica
    Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego w Nowym Targu. Szpital przez
    ostatnich 20 miesięcy mógł więc pobierać nie tylko pieniądze na opłatę
    wynagrodzenia kobiety, ale także czerpać dodatkowe zyski z tzw. dodatku
    covidowego.
    Jaką sumę Marek Wierzba pobrał z NFZ, wykazując Renatę Piżanowską jako
    pracowniczkę nowotarskiego szpitala? Szczegółowych wyliczeń nie znamy, ale
    jeśli założymy, że pensja Piżanowskiej wynosiła ok. 5,5 tys. zł (tyle
    wynosi najniższe wynagrodzenie, jakie może otrzymać pielęgniarka/położna z
    tytułem zawodowym magistra, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie
    pielęgniarstwa albo dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia), to
    okazuje się, że szpital w Nowym Targu pobrał na nią w ostatnich 20
    miesiącach ok. 110 tys. zł."

    https://zakopane.wyborcza.pl/zakopane/7,179294,27779
    211,dyrektor-szpitala-pobiera-pieniadze-z-nfz-za-zat
    rudnianie-poloznej.html?_ga=2.130750665.715527862.16
    36963010-1609251266.1595588080

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-11-17 12:38:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 17 listopada 2021 o 10:43:49 UTC+1 Olin napisał(a):

> [...]
    > pielęgniarstwa albo dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia), to
    > okazuje się, że szpital w Nowym Targu pobrał na nią w ostatnich 20

    To Cziczikow jeden, piękna "martwa dusza".
    Ciekawe, ile jeszcze ich ma.
    Hmmm, ale czy GW nie pomyliła ustrojów?
    Wydawało mi się, że szpital dostaje kasę za wykonane "procedury", a nie za to, że ma
    "na stanie" X lekarzy i Y pielęgniarek.
    No chyba że "dotychczas tak było, ale teraz mamy komputer" i pisiory, w ramach "walki
    z pandemią", cofnęły nas do totalnego PRLu.
    Chyba że nie do totalnego, bo to może chodzić "tylko" o ten "dodatek covidowy", czyli
    dopłata 100% pensji - rzeczywiście wychodzi, że kasa szła do szpitala nie za
    "procedury", tylko za lekarzy i pielęgniarki "na stanie".
    o to ile takich "martwych dusz" było?
    Czy ten "dodatek covidowy" nie miał być za to, że lekarze i pielęgniarki mogą
    pracować tylko w jednym miejscu?
    Pozostaje pytanie, czy wzmiankowana pielęgniarka była przez ten cały czas bezrobotna
    - czy też należy zrobić kwerendę w bazie danych (podobną do tej, jaką się robi dla
    sprawdzenia, czy pacjent z przychodni nie leżał aby tego samego dnia w szpitalu) i
    otworzymy kolejną puszkę ministra od respiratorów, zwanego Pandorem...

  • 10. Data: 2021-11-17 12:46:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Nov 2021 03:38:28 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > No chyba że "dotychczas tak było, ale teraz mamy komputer" i pisiory, w ramach
    "walki z pandemią", cofnęły nas do totalnego PRLu.

    Tego to ja tam nie wiem, nie wnikałem, ale może chodziło nie tylko o
    pieniądze a o tzw. stopnień referencyjności.
    W artykule było jeszcze coś takiego:

    "Tyle że - jak wskazuje Renata Piżanowska - dyrektorowi szpitala nie o
    pieniądze mogło chodzić, lecz o utrzymanie II stopnia referencyjności
    placówki. To określenia poziomu wyspecjalizowania placówki w zakresie
    pomocy ginekologiczno-położniczej. Placówki z I stopniem referencyjności
    przygotowane są do przyjmowania kobiet w ciąży niepowikłanej, bez większych
    problemów i rodzących w terminie. Szpitale z II stopniem zajmują się
    również ciążami zagrożonymi, a także wcześniakami (z nimi pracowała
    Piżanowska). III stopień, ostatni, to placówki kliniczne państwowych
    uczelni, które powadzą badania i gdzie trafią kobiety z zagrożoną ciążą.
    Niższy stopień referencyjności to też niższe dotacje z NFZ.

    W środę rano zapytaliśmy dyrektora Podhalańskiego Szpitala
    Specjalistycznego w Nowym Targu o to, czy niewykazywanie Renaty
    Piżanowskiej wśród personelu szpitala mogło się wiązać z utratą II stopnia
    referencyjności szpitala, jak również o zysk szpitala z tego tytułu oraz
    powód zatajenia zwolnienia przed NFZ. Mimo telefonicznych zapewnień
    dyrektora Marka Wierzby, że na pytania odpowie jak najszybciej, póki co
    odpowiedzi nie otrzymaliśmy."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek