  • 191. Data: 2021-10-29 19:44:24
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Wyjaśnij nam, w imię czego Amerykanie ginęli np. w Iraku czy
    > Afganistanie.

    <cynizm> Irak -ropa, Afganistan - baza ma obieranie post-sowieckiej
    cebuli w Azji. </cynizm>

    Wielką cynizmu szkołą życie jest. Jakoś rzeczywistość po PRL nie
    oduczyła mnie że najważniejsze często jest co o czym ktoś nie mówi.

    <cynizm> Głęboko wierze że USA będą zawsze gotowe bronić porządku
    konstytucyjnego RP3 *tak jak w Starych Kiejkutach* , </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 192. Data: 2021-10-29 20:20:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 19:44, A. Filip pisze:
    > <cynizm> Irak -ropa, Afganistan - baza ma obieranie post-sowieckiej
    > cebuli w Azji. </cynizm>

    Podobno w Afganistanie są złoża Litu, a ten jest potrzebny do baterii do
    samochodów elektrycznych. Ale tylko tak słyszałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 193. Data: 2021-10-31 15:09:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Może Cie to zaskoczy, ale większość ludzi nie spełnia warunków zostania
    > "uchodźcą" w rozumieniu przedmiotowej ustawy.

    Chyba nie zrozumiałeś pytania, więc powtórzę:
    A jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać uznanym za człowieka?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 194. Data: 2021-10-31 18:14:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2021 o 15:09, Kviat pisze:

    > Chyba nie zrozumiałeś pytania, więc powtórzę:
    > A jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać uznanym za człowieka?

    Przez kogo? Nie wiesz, jak małpę od człowieka odróżnić? Czy o co Ci tak
    głownie chodzi?

    --
    Robert Tomasik

  • 195. Data: 2021-10-31 20:00:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przez kogo?

    Przez człowieka.

    > Nie wiesz, jak małpę od człowieka odróżnić?

    Wiem.

    > Czy o co Ci tak
    > głownie chodzi?

    Chodzi mi o to, jakie warunki muszą spełnić ci ludzie koczujący w lesie
    (i ich dzieci) żeby mundurowi mogli ich potraktować jak ludzi, a nie jak
    worek kartofli.
    Czego znowu nie rozumiesz? To bardzo proste pytanie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 196. Data: 2021-11-02 12:06:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 16:55:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Strażnik pokazywał, że te słupki, to
    > nie jest półfabrykat wieszaka. Wyjaśniał, że nie należy tędy łazić.
    > Turysta przepraszał. Obiecywał nie łazić i wszyscy żyli w powszechnej
    > szczęśliwości.

    Ale kiedy panowała ta arkadia? Bo już w 2019 raczej nie:

    "Wycieczka w rejony granicy polsko-rosyjskiej zakończyła się dla grupy
    nastolatków karami finansowymi. Dwóch turystów, Polak i Anglik, zrobiło
    sobie selfie ze słupkiem granicznym. Za pamiątkowe zdjęcie musieli słono
    zapłacić.

    Za przekroczenie granicy polsko-rosyjskiej Anglik został ukarany mandatem w
    wysokości 300 zł, a Polak, za wejście na pas drogi granicznej, otrzymał
    mandat w wysokości 200 zł."

    https://www.radiozet.pl/Podroze/Mandat-za-selfie.-Tu
    rysci-ukarani-za-zdjecie-przy-slupku-granicznym

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 197. Data: 2021-11-02 12:07:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 16:38:49 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > U nas :-)

    Nie jestem zaskoczony, że na komendzie nie ma granicy, ale dziwi mnie, że
    kiedyś była.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 198. Data: 2021-11-02 12:30:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 16:55:17 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Być może.

    Jakby to bylo takie proste - wystapic o krotka wize schengenska chocby
    w Polsce, przyleciec na Okecie, albo wjechac gdzies do Bulgarii,
    pojechac do Niemiec - a to juz dozwolone, i poprosic o azyl - to by
    nie bylo takich wycieczek na Bialorusi.

    Nie wiem czego my tam wymagamy do wizy, ale widac nie dajemy.

> [...]
    > nie jest półfabrykat wieszaka. Wyjaśniał, że nie należy tędy łazić.
    > Turysta przepraszał. Obiecywał nie łazić i wszyscy żyli w powszechnej

    A tam na wschodzie tak nie ma, ale moze najwygodniej przyjac, ze sie
    pomylil :-)

    > Czemu nie od ręki? Pytam po prostu. Po co ma ktoś długo czekać, skoro
    > gołym okiem od progu widać, że gość przed wrogą kawalerią nie ucieka?

    Rozpatrzec musisz. I napisac "po analizie sytuacji uznaje sie, ze
    prawa do azylu nie ma. Rozpatrzyles, czy namawiasz do popelnienia
    przestepstwa? :-P
    A masz chocby certyfikat z angielskiego pozwalajacy rozpatrywac
    wnioski po angielsku?
    A przeciez moze zlozyc w innym jezyku, po iracku, czy afgansku :-)

    A rozpatruje urzad d/s cudzoziemcow, a nie Ty czy straznik graniczny
    :-)

    Wiec nie da sie tak ot, w minute odrzucic :-P

    > Czemu? Po prostu pytam. Jak będziemy prowadzić tydzień postępowanie, to
    > jakie czynności administracyjne przewidujesz?

    Nie wiem, ale wypadaloby cos wpisac w uzasadnienie.
    Np ze sprawdzono u ambasadora, ktory zarecza, ze Bialorusi dobrze
    obcokrajowcow traktuja :-)

    > To Białoruś zadba o niego.

    A jak nie chce zadbac, i bez dolarkow to eksmituje z hotelu na uliczny
    mroz ?

    > Ponieważ raz na czas mam kontakt z takimi osobami tu w Polsce, to mam
    > podstawy sądzić, że jednak są. Ale upierać się nie będę.

    I to tak gdzies w ostatnich czasach, na przejsciach z Bialorusia
    udzielone, i jeszcze od jakis Arabow czy Murzynów?

    > Tysiącami, a pojedyncze przypadki, to różnica. Na pewno wpuściliśmy tych
    > z Afganistanu przecież.

    Ba, sami ich przywiezlismy.

    > O ile wiem, to nie masz racji.

    Moze, ale w takim razie gdzie te hordy gdzies w Polsce, na niemieckim
    garnuszku?

    > Ponieważ nie piszę o jednej osobie, to nie da się generalizować. Są na
    > kilku tożsamościach w jednym kraju - rekordzista, którego znam na 9-ciu.

    pogratulowac sprytu :-)

    > Są w kilku krajach. W Niemczech przykładowo biura są landowe, zaś

    I to juz moze wystarczac :-)

    > przetwarzają imię, nazwisko, datę urodzenia i narodowość. Ponieważ
    > ludzie ze wschodu maj ą jakieś dziwne systemy podawania personaliów, to
    > czasem jak patrzysz na zestawienie, to oni nawet nie kłamią. W jednym
    > urzędzie jest "imię i nazwisko". W drugim "nazwisko i imię". W trzecim
    > między imię i nazwisko jest jakiś "przedrostek".

    Gdzies tam jeszcze jest nr paszportu ... ale moze mial kilka, moze
    zgubil, a moze powiedzial, ze zolnierze zabrali ...

    > Mongolia nie ma w ogóle ewidencji ludności i w paszport wpisują to, co
    > poda wnioskodawca. Kobiety nagminne kłamią z datą urodzenia. Faceci też,
    > bo im starszy, tym mądrzejszy. W niektórych rejonach Azji jest tak, ze
    > nie ma nazwisk, tylko imię i imię ojca.
    >
    > Dlatego od lat się mówi, by w chwili legalizacji pobytu przyjąć jakieś
    > dane i tego się trzymać. Nie ważne co, ale ustalić.

    Dokladnie.
    Ale potem moze zmienic nazwisko :-)

    I tu pomagaja odciski palcow ... ale musi byc europejska baza,
    a nie landowa :-)

    J.

  • 199. Data: 2021-11-02 13:41:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 12:06:34 +0100, Olin wrote:

    > Ale kiedy panowała ta arkadia? Bo już w 2019 raczej nie:

    Przed naszym wejsciem do Schengen zapewne - bo Robert pewnie pisze
    o granicy polsko-slowackiej gdzies w gorach.

    Choc jak ja pamietam odcinek karkonoski ... tam szlak wzdluz granicy
    prowadzil, troche trudno uniknac przekraczania.

> [...]
    > mandat w wysokości 200 zł."
    >
    > https://www.radiozet.pl/Podroze/Mandat-za-selfie.-Tu
    rysci-ukarani-za-zdjecie-przy-slupku-granicznym

    A takich cudow jak zaorana ziemia, to na granicy z CS nie pamietam :-)

    A jeszcze byly takie cuda
    https://www.google.com/maps/@50.7362107,15.7400276,1
    078m/data=!3m1!1e3

    Szlak niebieski ze Sniezki to calkiem spory kawalek prowadzi po
    czeskiej stronie.
    I nikomu to nie przeszkadzalo, moze z wyjatkiem WOP.

    J.

  • 200. Data: 2021-11-02 14:06:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Oct 2021 15:09:18 +0100, Kviat wrote:

    > Chyba nie zrozumiałeś pytania, więc powtórzę:
    > A jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać uznanym za człowieka?

    Faszysta przeciez nie czlowiek.

    To moze i nielegalny imigrant tez nie :-P

    J.