  • 61. Data: 2010-12-08 14:07:53
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:ido36i$372$1@inews.gazeta.pl...

    > Niby przez kogo i jaką szkodę?
    > NIE MA w Polsce firmy, która KUPUJE długi PŁACĄC za nie z góry.
    >
    > Więc cały Twój wywód to jest gdybanie co by było jakby było.

    Żartujesz? Już na początku lat 90-tych takie istniały, bo miałem okazję w
    niej krótko pracować. Nie chce mi się teraz szukać. Zresztą nawet, jeśli
    świadczą jedynie usługę za prowizję od odzysku, to też zostają oszukane,
    więc to w moim wywodzie niczego nie zmienia.

  • 62. Data: 2010-12-08 14:10:23
    Od: Y <...@...com>

    On 08.12.2010 09:48, Liwiusz wrote:
    > Skoro są to nieistniejące długi, to są one za darmo, każdy windykator
    > może je sobie generować w dowolnej ilości z dowolnego tytułu. Ale nikt
    > tego nie robi (a jeśli robi, to nie nazywa się to długiem, tylko
    > haraczem), dziwne, co?

    Nie. IMHO Podstawą jest wmówienie rzekomemu dłużnikowi, że jest
    dłużnikiem rzeczywistym. Potem trzeba tylko popracować, żeby spłacił.
    Dlatego nikt nie generuje tych długów z sufitu tylko za niewielki
    procent lub nawet promil skupuje, bo muszą one pochodzić z rzeczywiście
    istniejących umów.

    Moja teściowa niegdyś zapłaciła haracz jakiemuś windykatorowi, który
    kupił/obsługiwał dług od Polkomtela za rzekomą karę umowną. Potem UOKiK
    uznał naliczenie za bezzasadne. Ale kobiecina zapłaciła, bo ją
    zastraszyli. I nie miało znaczenia, że pół rodziny jej to odradzało.
    Zapłaciła haracz dla świętego spokoju.

    pzdr

  • 63. Data: 2010-12-08 14:10:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 14:49, Robert Tomasik pisze:

    > - jakiś przepis karny, pozwalajacy ścigać osoby bezpodstawnie wpisujące
    > dłużników.

    Jest.

    > Brak takich procedur spowodował, ze już nikt poważnie tych rejestrów nei
    > traktuje, bo to jest kupa śmieci.

    Nikt tego poważnie nie traktuje przede wszystkim dlatego, że mało kto z
    tego korzysta. Co daje baza dłużników zawierająca tylko 10% z nich?

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2010-12-08 14:14:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 15:02, Arek pisze:

    > Niby przez kogo i jaką szkodę?
    > NIE MA w Polsce firmy, która KUPUJE długi PŁACĄC za nie z góry.\

    Zaprzeczam :)

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2010-12-08 14:16:45
    Od: Y <...@...com>

    On 08.12.2010 14:49, Robert Tomasik wrote:
    > Brak takich procedur spowodował, ze już nikt poważnie tych rejestrów nei
    > traktuje, bo to jest kupa śmieci.

    Kupa śmieci z siłą przymusu. Korzystające z tego firmy traktują rejestr
    na zasadzie grupowego narzędzia przymusu. Taka biznesowa zmowa.

    pzdr

  • 66. Data: 2010-12-08 14:18:27
    Od: Y <...@...com>

    On 08.12.2010 14:51, Robert Tomasik wrote:
    > Nijak. Po to wymyślono przedawnienie. Co zrobisz, jak nagle jakiś
    > geniusz wpisze Cie jutro do rejestru jako dłużnika neizapłąconej faktury
    > sprzed 10 lat? Papierów już nie masz. W sądzie wygrasz, ale nikt Cię nie
    > pozywa. Przedawnienie ma zabezpieczyć przed oszustwami polegającymi na
    > tym, że ktoś wyciąga jakieś stare rzeczy licząc na to, że dłużnik nie ma
    > dowodów przeciwnych. Brak ograniczenia przedawnienia w rejestrach
    > naruszył to zabezpieczenie.

    Wężykiem, Jasiu. To jedna z najważniejszych uwag w tym wątku.

    pzdr

  • 67. Data: 2010-12-08 14:50:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest.

    Podpowiesz gdzie szukać?

  • 68. Data: 2010-12-08 14:56:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-08 13:28, Użytkownik Arek napisał:

    > Bo w sądzie trzeba ten dług UPRAWDOPODOBNIĆ.

    Bredzisz.
    Nie wystarczy uprawdopodobnić, ten dług trzeba udowodnić.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2010-12-08 15:20:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bredzisz.
    > Nie wystarczy uprawdopodobnić, ten dług trzeba udowodnić.

    W wypadku postępowania nakazowego do wydania nakazu wystarczy
    uprawdopodobnić.

  • 70. Data: 2010-12-08 15:31:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 16:20, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > W wypadku postępowania nakazowego do wydania nakazu wystarczy
    > uprawdopodobnić.

    Chyba raczej upominawczego. W nakazowym sędzia bardzo dokładnie bada nad
    dowodami :)

    --
    Liwiusz