  • 1. Data: 2010-12-07 10:03:28
    Temat: Pobieraczek.pl poraz nt-y
    Od: ALi <n...@l...org>

    Wiem, że było już wiele razy, ale tym razem przypadek troszkę odmienny.

    Otóż znajoma otrzymała (standardowe chyba) wezwanie do zapłaty za
    usługę Pobieraczek5 w raz ze standardowym straszeniem sądem, windykatorem,
    rejestrem dłużników. Tylko problem jest w tym, że:
    1. Nigdy się tam nie rejestrowała (jakby tak było, to by podała pewnie
    poprawny adres i bez błędów)
    2. Nie posiada komputera i z internetu korzysta głównie za pomocą telefonu
    i OperyMini, a tam pakiety nie zachęcają do ściągania czegokolwiek.
    3. Adres IP jest z holenderskiej Tele2, choć znajoma w Holandii nigdy nie
    była.

    Jak reagować w takiej sytuacji, żeby nie mieć problemów z "zodmową
    udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności
    w kontaktach handlowych."?

    Adam Lemiesz

  • 2. Data: 2010-12-07 10:34:50
    Temat: Re: Pobieraczek.pl poraz nt-y
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 11:03, ALi pisze:

    > Jak reagować w takiej sytuacji, żeby nie mieć problemów z "zodmową
    > udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności
    > w kontaktach handlowych."?

    1. olać te puste groźby (swoją szosą te rejestry długów, dzięki
    podbieraczkom i innym kombinatorom, tak straciły na wiarygodności, że
    nikt do nich nie zagląda - mimo różnych nowych kredytów, z hipotecznym
    włącznie, nowych abonamentów itepe pies z kulawą nogą się nie
    zainteresował moją "kartoteką")

    2. zawiadomić prokuraturę o próbie wyłudzenia

  • 3. Data: 2010-12-07 10:47:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 11:34, Andrzej Lawa pisze:

    > 2. zawiadomić prokuraturę o próbie wyłudzenia

    Jaki art. kk?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-12-07 11:50:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 11:47, Liwiusz pisze:

    > Jaki art. kk?

    Ten sam, który się wykorzystuje gdy przychodzi jakiś oszust i domaga się
    opłaty za coś, co rzekomo zamówiłeś. Albo np. pożyczkę "na wnuczka".
    Czyli 286 KK.

    A potem podbieraczek będzie się tłumaczył, że to oni zostali oszukani
    przez jakąś osobę trzecią, która podała im dane inicjatora wątku.

  • 5. Data: 2010-12-07 12:02:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 12:50, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > A potem podbieraczek będzie się tłumaczył, że to oni zostali oszukani
    > przez jakąś osobę trzecią, która podała im dane inicjatora wątku.

    Po co się szczypać z 286kk, lepiej oskarżyć ich o morderstwo. Też
    "później się będą tłumaczyć, że to nie oni" i też się wybronią.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-12-07 12:05:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 13:02, Liwiusz pisze:

    > Po co się szczypać z 286kk, lepiej oskarżyć ich o morderstwo. Też
    > "później się będą tłumaczyć, że to nie oni" i też się wybronią.

    Przychodzi do ciebie ktoś, kto domaga się zapłaty od ciebie - i ma
    wyraźnie sfałszowane twoje zamówienie. Co robisz?

  • 7. Data: 2010-12-07 12:09:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 13:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Przychodzi do ciebie ktoś, kto domaga się zapłaty od ciebie - i ma
    > wyraźnie sfałszowane twoje zamówienie. Co robisz?

    To zależy. Jeśli jest sfałszowany mój podpis, to choćby z czystej
    ciekawości składam zawiadomienie, że *ktoś* podrobił mój podpis. Ale i
    tak tylko dlatego, że mam naturę pieniacza.

    Ale jeśli tym zamówieniem jest wypełniony formularz na www, i ja tego
    formularza nie wypełniałem, to litościwie informuje o tym przychodzącego
    i życzę dalszych sukcesów w biznesie ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-12-07 12:15:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 13:09, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Ale jeśli tym zamówieniem jest wypełniony formularz na www, i ja tego
    > formularza nie wypełniałem, to litościwie informuje o tym przychodzącego

    Biznesmen przychodzi ponownie i upiera się, że to jednak ty zamawiałeś -
    i grozi rozpowszechnieniem oszczerstw, które mogą zaszkodzić twojemu
    wizerunkowi oraz prowadzonej działalności.

    Teraz masz groźby bezprawne mające na celu wyłudzenie kasy. Na to też
    jest paragraf.

  • 9. Data: 2010-12-07 12:22:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 13:15, Andrzej Lawa pisze:

    > Biznesmen przychodzi ponownie i upiera się, że to jednak ty zamawiałeś -

    Skoro wiem, że to nie ja, to trudno będzie wykazać, że mogłoby dojść do
    wprowadzenia mnie w błąd i niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem.

    > i grozi rozpowszechnieniem oszczerstw, które mogą zaszkodzić twojemu
    > wizerunkowi oraz prowadzonej działalności.

    A to już nie 286kk :)

    > Teraz masz groźby bezprawne mające na celu wyłudzenie kasy. Na to też
    > jest paragraf.

    Może i jest. A który? :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-12-07 12:33:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 13:22, Liwiusz pisze:

    > Skoro wiem, że to nie ja, to trudno będzie wykazać, że mogłoby dojść do
    > wprowadzenia mnie w błąd i niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem.

    Liczyli na to, że nie będziesz pamiętał, że umowy z nimi nie
    podpisywałeś. Stara metoda.

    > A to już nie 286kk :)

    Ano.

    > Może i jest. A który? :)

    Niby 191, ale on mówi o wierzytelności... Choć w sumie cudza czy
    nieistniejące wierzytelność to też wierzytelność, więc litera przepisu
    się zgadza ;)