  • 1. Data: 2010-12-07 10:41:56
    Temat: Przedawnienie mandatu za parkowanie
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem
    "Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać,
    odpowiedzieć listem poleconym?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-12-07 10:45:06
    Temat: Re: Przedawnienie mandatu za parkowanie
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

    > Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem
    > "Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać,
    > odpowiedzieć listem poleconym?

    To pierwsze upomnienie? Jeśli tak, to olać.

  • 3. Data: 2010-12-07 10:47:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

    > To pierwsze upomnienie? Jeśli tak, to olać.

    No właśnie nie jest to np przedsądowe wezwanie. Ale grożą zajęciem
    komorniczym. Wejdą na rachunek, albo zabiorą nadpłatę VAT i co wtedy zrobię?

  • 4. Data: 2010-12-07 11:06:09
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

> [...]

    > No właśnie nie jest to np przedsądowe wezwanie. Ale grożą zajęciem
    > komorniczym. Wejdą na rachunek, albo zabiorą nadpłatę VAT i co wtedy

    Przepraszam, wprowadziłem Cię nieświadomie w błąd, ponieważ byłem
    przekonany, że już rok 2005 ulega przedawnieniu, jednak nastąpi to dopiero w
    roku 2011.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/440097,przedaw
    nione_mandaty_za_zle_parkowanie.html

    Szczerze mówiąc w tej sytuacji decyzja należy do Ciebie. Formalnie
    powinieneś zapłacić, ale jeśli przetrzymasz to do nowego roku, wówczas to
    zobowiązanie powinno ulec przedawnieniu. Nie jestem jednak pewien, czy fakt
    wysłania wezwania do zapłaty nie zakłócił w jakiś sposób biegu tego
    przedawnienia. Nie wiem, jaką moc prawną ma samo wezwanie.

  • 5. Data: 2010-12-07 20:07:10
    Od: Paweł Ubysz <p...@g...pl>

    W dniu 2010-12-07 11:41, Jan Werbinski pisze:
    > Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem
    > "Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać,
    > odpowiedzieć listem poleconym?

    Mandat karny za parkowanie na zakazie czy opłata dodatkowa za brak
    opłaty w strefie płatnego parkowania?

  • 6. Data: 2010-12-08 05:33:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mandat karny za parkowanie na zakazie czy opłata dodatkowa za brak opłaty
    > w strefie płatnego parkowania?

    Tytułem "koszty upomnienia" i "opłata dodatkowa za nieopłacony postój" w
    Szczecinie. :)