1. Data: 2010-12-07 10:41:56
Temat:Przedawnienie mandatu za parkowanie
Od:"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem
"Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać,
odpowiedzieć listem poleconym?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2010-12-07 10:45:06
Temat:Re: Przedawnienie mandatu za parkowanie
Od:"Mordzia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

> Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem
> "Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać,
> odpowiedzieć listem poleconym?

To pierwsze upomnienie? Jeśli tak, to olać.

3. Data: 2010-12-07 10:47:50
Od:"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

> To pierwsze upomnienie? Jeśli tak, to olać.

No właśnie nie jest to np przedsądowe wezwanie. Ale grożą zajęciem
komorniczym. Wejdą na rachunek, albo zabiorą nadpłatę VAT i co wtedy zrobię?

4. Data: 2010-12-07 11:06:09
Od:"Mordzia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> No właśnie nie jest to np przedsądowe wezwanie. Ale grożą zajęciem
> komorniczym. Wejdą na rachunek, albo zabiorą nadpłatę VAT i co wtedy

Przepraszam, wprowadziłem Cię nieświadomie w błąd, ponieważ byłem
przekonany, że już rok 2005 ulega przedawnieniu, jednak nastąpi to dopiero w
roku 2011.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/440097,przedaw
nione_mandaty_za_zle_parkowanie.html

Szczerze mówiąc w tej sytuacji decyzja należy do Ciebie. Formalnie
powinieneś zapłacić, ale jeśli przetrzymasz to do nowego roku, wówczas to
zobowiązanie powinno ulec przedawnieniu. Nie jestem jednak pewien, czy fakt
wysłania wezwania do zapłaty nie zakłócił w jakiś sposób biegu tego
przedawnienia. Nie wiem, jaką moc prawną ma samo wezwanie.

5. Data: 2010-12-07 20:07:10
Od:Paweł Ubysz <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-07 11:41, Jan Werbinski pisze:
> Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem
> "Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać,
> odpowiedzieć listem poleconym?

Mandat karny za parkowanie na zakazie czy opłata dodatkowa za brak
opłaty w strefie płatnego parkowania?

6. Data: 2010-12-08 05:33:07
Od:"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mandat karny za parkowanie na zakazie czy opłata dodatkowa za brak opłaty
> w strefie płatnego parkowania?

Tytułem "koszty upomnienia" i "opłata dodatkowa za nieopłacony postój" w
Szczecinie. :)