  • 11. Data: 2011-05-01 15:29:13
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 16:10, Robert Tomasik pisze:

    > Czy jeśli ktoś pozostawi przed sklepem rower bez zabezpieczenia, to
    > uważasz, ze każdy sobie może na nim pojeździć?

    W paru miastach zdaje się coś takiego funkcjonuje.

    Swoją szosą - widziałem na warszawskiej Starówce rowery do "publicznego
    użytkowania", chociaż nie wiem, jak wyglądają ich "stacje końcowe".

  • 12. Data: 2011-05-01 15:31:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 17:11, Robert Tomasik pisze:

    > A jak się mu włamiesz na router, to niby nie bedzie miał mniejszej
    > przepustowości?

    Tu nie była mowa o włamaniu - tylko o korzystaniu z "niezabezpieczonego"
    punktu dostępowego.

    Czyli punktu dostępowego, który woła na cała okolicę: "Hej! Jestem Punkt
    Dostępowy! Czy chcesz ze mnie skorzystać? Zapraszam! Proszę, tu jest IP
    dla ciebie i parametry bramy oraz DNS.".

  • 13. Data: 2011-05-01 16:04:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.05.2011 16:10), Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy jeśli ktoś pozostawi przed sklepem rower bez zabezpieczenia, to
    > uważasz, ze każdy sobie może na nim pojeździć?

    Ale czy na rowerze jest wywieszone ogłoszenie "można jeździć"?

    Bo sieć Wifi - jeżeli się rozgłasza, to właśnie ... rozgłasza się ...

    p. m.

  • 14. Data: 2011-05-01 16:13:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-01 17:13, qwerty wrote:
    > Hotspoty stosuje się w kawiarniach, hotelach, a nie w 11 piętrowym
    > blokowisku. Zresztą po nazwie sieci łatwo poznać.

    Np.:

    "linksys" - latwo poznać (tylko co?)

    "f56z2" - też latwo.

    "unnamed" - jeszcze latwiej.

    Powodzenia. U mnie w zasięglu wifi w blokowisku jest jakieś 40 sieci. I
    zgadnij, jedna z nich jest *oficjalnym* hostpotem kawiarni. Nazwa jest
    bardzo podobna do drugiej wymienionej ...

  • 15. Data: 2011-05-01 16:14:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-01 17:11, Robert Tomasik wrote:
    > A jak się mu włamiesz na router

    Zdefniuj "włamiesz" w kontekście tego wątku.

    Prosilbym o definicję możliwe mało tumanistyczną.

    >, to niby nie bedzie miał mniejszej
    > przepustowości?

    Jak zdefiniujesz to się odpowiedź znajdzie.

  • 16. Data: 2011-05-01 16:25:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-01 17:12, qwerty wrote:

    > To tak samo jak z otwartym mieszkaniem. Domu nie zabierze, ale może
    > mieszkać bez pozwolenia i wyjadać zawartość lodówki (transfer) to dla
    > ciebei też nie jest łamanie prawa?

    Jesi na mieszkaniu wywiesileś kartkę "wchodźcie i bierzcie co chcecie"
    to dalej będziesz mial pretensje?

  • 17. Data: 2011-05-01 17:04:32
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-01 18:04, mvoicem pisze:

    > Ale czy na rowerze jest wywieszone ogłoszenie "można jeździć"?

    Czy to jest grupa ze snami, powównywaniami, czy tu powinny być konkretne
    odpowiedzi na konkretnie zadane pytania?
    Prześcigacie się dzieciaki z tymi swoimi snami, a konkretnej odpowiedzi
    TAK lub NIE nie potraficie dać.

    --
    animka

  • 18. Data: 2011-05-01 17:33:45
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-01 16:14:43 +0200, "qwerty" <q...@p...fm> said:

    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Poczytaj gdzie są stosowane hot spoty i nie będziesz miał już problemów
    > z odróżnieniem.

    Przypomniałeś mi radosne czasy upowszechniania dostępu do internetu.
    Wszyscy (jak jeden mąż) na stronach internetowych zamieszczali instrukcję...
    ...tak! jak podłączyć się do internetu.

    To teraz przeprowadź symulację dla osoby, która właśnie włączyła komputer i...
    ...ma połączenie z internetem.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2011-05-01 17:37:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-01 18:13:08 +0200, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> said:

    > Np.:
    >
    > "linksys" - latwo poznać (tylko co?)
    >
    > "f56z2" - też latwo.
    >
    > "unnamed" - jeszcze latwiej.

    To ja dodam prawdziwy przykład:

    <http://img228.imageshack.us/img228/1981/siecinazywc
    a.png>

    To która jest legalna?
    :-)

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2011-05-01 17:39:51
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-01 16:38:11 +0200, w...@a...pl (Wemif) said:

    > Spotkalem sie ze stanowiskiem (KWP Wroclaw):
    > 1. jesli jest to siec niezabezpieczona i dostajesz IP automatycznie, niczego
    > nie musisz robic aby ta siec Ciebie wpuscila - to nie ma do czego sie
    > przyczepic, mozesz tlumaczyc, ze myslales, ze jestes podlaczony do innej
    > sieci.

    Ale właśnie o tym jest mowa.
    Problem jest zaś taki, że automatyzm otrzymywania dostępu nie jest w
    ustawie wymieniony - stąd wątpliwości.

    > 2. jesli siec jest zabezpieczona (wep/itp) lub nie ma dhcp lub musisz
    > zmienic adres MAC na taki jak czyjs aby Cie siec wpuscila, to znaczy, ze
    > musiales najpierw podsluchac transmisje cudza. Jest to scigane na wniosek
    > pokrzywdzonego.

    A to jest typowe policyjne, bo nie na temat.
    ;>

    --
    Bydlę