  • 1. Data: 2011-05-01 13:57:02
    Temat: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Spotkałem się z dwiema przeciwstawnymi opiniami dotyczącymi legalności
    korzystania z cudzej, niezabezpieczonej sieci - według jednej wersji jest to
    karalne, według drugiej - taka sieć jest traktowana jak hotspot i można z niej
    korzystać ile dusza zapragnie bez żadnych prawnych konsekwencji. Jak jest
    naprawdę?

  • 2. Data: 2011-05-01 14:10:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niej
    > korzystać ile dusza zapragnie bez żadnych prawnych konsekwencji. Jak jest

    Czy jeśli ktoś pozostawi przed sklepem rower bez zabezpieczenia, to
    uważasz, ze każdy sobie może na nim pojeździć?

  • 3. Data: 2011-05-01 14:14:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > korzystać ile dusza zapragnie bez żadnych prawnych konsekwencji. Jak jest

    Poczytaj gdzie są stosowane hot spoty i nie będziesz miał już problemów z
    odróżnieniem.

  • 4. Data: 2011-05-01 14:38:11
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Piotrek <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > korzystać ile dusza zapragnie bez żadnych prawnych konsekwencji. Jak jest

    Spotkalem sie ze stanowiskiem (KWP Wroclaw):
    1. jesli jest to siec niezabezpieczona i dostajesz IP automatycznie, niczego
    nie musisz robic aby ta siec Ciebie wpuscila - to nie ma do czego sie
    przyczepic, mozesz tlumaczyc, ze myslales, ze jestes podlaczony do innej
    sieci.
    2. jesli siec jest zabezpieczona (wep/itp) lub nie ma dhcp lub musisz
    zmienic adres MAC na taki jak czyjs aby Cie siec wpuscila, to znaczy, ze
    musiales najpierw podsluchac transmisje cudza. Jest to scigane na wniosek
    pokrzywdzonego.

    a.

  • 5. Data: 2011-05-01 14:50:48
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-01 16:10, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy jeśli ktoś pozostawi przed sklepem rower bez zabezpieczenia, to
    > uważasz, ze każdy sobie może na nim pojeździć?

    Nie widzisz różnicy?
    Gdy komuś zabierzesz rower, to on na nim nie pojedzie.

    W 267 KK jest o otwieraniu, podłączaniu się do przewodu lub
    przełamywaniu zabezpieczeń.

    Jaki § łamie ktoś, kto czyta gazetę przyklejoną od wewnątrz do szyby
    wystawowej?
    [Właściciel za tę gazetę zapłacił ;) ]

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2011-05-01 15:00:58
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 05/01/2011 04:14 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Poczytaj gdzie są stosowane hot spoty i nie będziesz miał już problemów
    > z odróżnieniem.

    A jaki przepis (i w jaki sposób) reguluje co to jest "stosowany hotspot" ?

    I gdzie Twoim zdaniem jest zatwierdzona (btw - przez kogo?) lista
    "stosowanych hotspotów" ?

    --
    Robert Jaroszuk
    We do not see things as they are, we see them as we are.

    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+
    V- M- PS+ PE++ Y(+) PGP++ t 5? X R !tv b+>++++ D- y+ G++
    GPG key id:0x5D9659C3 | pgp encrypted mail preferred
    GPG fp:E1A9 C793 FCF2 8EBD 89E9 39D5 DED4 03D1 5D96 59C3

  • 7. Data: 2011-05-01 15:11:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie widzisz różnicy?
    > Gdy komuś zabierzesz rower, to on na nim nie pojedzie.

    A jak się mu włamiesz na router, to niby nie bedzie miał mniejszej
    przepustowości?

  • 8. Data: 2011-05-01 15:12:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maruda" napisał w wiadomości grup
    > Nie widzisz różnicy?
    > Gdy komuś zabierzesz rower, to on na nim nie pojedzie.
    >
    > W 267 KK jest o otwieraniu, podłączaniu się do przewodu lub przełamywaniu
    > zabezpieczeń.

    To tak samo jak z otwartym mieszkaniem. Domu nie zabierze, ale może mieszkać bez
    pozwolenia i wyjadać zawartość lodówki (transfer) to dla ciebei też nie jest
    łamanie prawa?

  • 9. Data: 2011-05-01 15:13:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Jaroszuk" napisał w wiadomości grup
    > A jaki przepis (i w jaki sposób) reguluje co to jest "stosowany hotspot" ?
    >
    > I gdzie Twoim zdaniem jest zatwierdzona (btw - przez kogo?) lista
    > "stosowanych hotspotów" ?

    Hotspoty stosuje się w kawiarniach, hotelach, a nie w 11 piętrowym blokowisku.
    Zresztą po nazwie sieci łatwo poznać.

  • 10. Data: 2011-05-01 15:24:04
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-01 17:11, Robert Tomasik pisze:

    > A jak się mu włamiesz na router, to niby nie bedzie miał mniejszej
    > przepustowości?

    Nieśmiało zauważę, że praca w tej firmie chyba osłabia Twoją zdolność
    czytania ze zrozumieniem. Wątkotwórca nie pytał o "włamywanie się na
    router", tylko o korzystanie z niezabezpieczonego AP.
    Przykład qwerty z mieszkaniem też o kant d. poczaś, bo wtedy jest
    "wejście na czyjś suwerenny obszar", a fale radiowe latające po świecie,
    to co innego.

    Chcielibyście zakazu odbioru niekodowanej telewizji?
    Wam się chyba już od tego niewolniczego systemu poprzewracało pod
    sufitem do góry nogami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.