  • 111. Data: 2011-05-05 13:25:22
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 14:56, Smok Eustachy pisze:

    > Np. pisząc takie pierdoły jak powyżej.

    ROTFL

    > Talmudyzm to określony, inny pogląd na prawo, jego funkcje i
    > zastosowania. Jak najbardziej w temacie grupy. Przy czym "inne" rozumiemy
    > na sposób normalny a nie dialektyczny ("to samo").
    > Dla osoby nie myślącej dialektycznie jest to oczywiste,

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/talmudyzm

    Talmudyzm dotyczy tylko i wyłącznie zasad Talmudu oraz ich przestrzegania.

    Przestań trollować, pisz na temat i używaj właściwych słów we właściwych
    miejscach (np. użyłeś mylącego określenia "włączony komputer" mając
    chyba na myśli komputer podłączony przez "badany" punkt dostępowy do
    sieci, bo jeśli czytać to dosłownie - "włączony" w sensie "działający",
    to wychodzi kompletny bezsens).

    Może zamiast pisać talmudycznie - pisz po polsku, hmm?

  • 112. Data: 2011-05-05 18:34:57
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-03 20:16:46 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > Dasz odpowiednie ciśnienie na wlocie i spokojnie możesz wepchnąć coś do sieci.

    Oczywiście.

    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 113. Data: 2011-05-06 20:08:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2011, Smok Eustachy wrote:

    > Nie musi być z każdego adresu. Wystarczy że po IP weryfikuja.Np
    > news.icm.edu.pl

    Możesz oświecić o co Ci chodzi?
    Skoro weryfikują po IP, to znaczy że *istnieje* kryterium *zamierzonego*
    dopuszczenia do używania, a to wyłącza taki "dopuszczony" adres
    spod dyskusji.
    Wątpliwe są tylko przypadki kiedy nie trzeba nic spełniać, aby
    uzyskać dostęp. Pytam więc o serwery news które wpuszczają bez
    *jakiegokolwiek* "sprawdzania".

    pzdr, Gotfryd

  • 114. Data: 2011-05-06 22:27:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2011, Sebastian Biały wrote:

    > A jaki problem wyobrazić sobie:
    >
    > Paragraf 4, punkt 7:
    > "Zabrania się sprzedaży osobom fizycznym

    Dyskryminacja.
    Dlaczego spzoo ma mieć większe prawa niż przedsiębiorca który nie
    założył spółki? :>

    > urządzeń służących do komunikacji
    > radiowej w celu wymiany informacji cyfrowej w pasmie xxxHz z mozliwością
    > jawnego wglądu w treść przekazu."

    Ano.

    > Dodatkowo jakieś pierodły o sile kryptografii bądź wykluczeniu konkretnych
    > algorytmów jak WEP

    Dla rozpatrywanego problemu - zupełnie nieistotne.
    Z p. widzenia prawa liczy się przecieć *fakt* zamknięcia, a nie jego siła!

    Do oceny, czy miało miejsce włamanie, wcale nie trzeba wyrwanych
    zawiasów.
    Kartka z pieczątką komornika, taka naklejona na drzwi i futrynę, też
    starcza o ile się nie mylę.
    Mylę się? ;)

    Choć.... wymóg "siły" miałby znaczenie w *drugą* stronę.
    Ale to by wymagało odpowiedzialności ze strony udostępniającego punkt
    za treści "wprowadzone przez osoby trzecie" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 115. Data: 2011-05-06 22:29:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2011, niusy.pl wrote:

    > Mnóstwo. :-) Przyjmują połączenia tylko protokołem udostępniają wybrane (a
    > nie wszystkie) funkcjonalności. I te, które użytkownikom wydają się w pełni
    > funkcjonalne wcale takie nie są bo np nie umożliwiają wymiany artykułów tak,
    > jak to serwery robią między sobą.

    Cóż, prawda, tym samym problem "zamierzonego dostępu" mamy z głowy :D

    pzdr, Gotfryd

  • 116. Data: 2011-05-07 15:18:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Cóż, prawda, tym samym problem "zamierzonego dostępu" mamy z głowy :D

    A w sieci WiFi to niby jak jest ?

  • 117. Data: 2011-05-07 19:30:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 May 2011, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > A w sieci WiFi to niby jak jest ?

    Twój własny router, ustawiony "na otwarty dostęp", *ogranicza* jakieś
    funkcjonalności *poza* nim samym dla *wybranych* adresów? (może być MAC)

    Właśnie chodzi o to, że poprzednik (BTW: za bardzo wycinasz wrotki :))
    zażył mnie argumentem, że po prawdzie te "darmowe" serwery news dają
    dostęp *do konkretnej usługi* (chodzi o odróżnienie od dostępu do
    samego serwera, czyli np haseł do zarządzania serwerem), ale *różnicują*
    go wg ustawionych kryteriów.
    Stanowi to więc co najmniej mocną poszlakę, że takie było *zamierzenie*
    udostępniającego.
    Jakby dany newsserwer obsługiwał *pełną* funkcjonalność z każdego
    adresu, moje poprzednie pytanie (i Twoje aktualne) rzecz jasna pozostaje
    w mocy :)

    pzdr, Gotfryd