  • 1. Data: 2011-04-30 10:29:50
    Temat: Szyld sklepu i wspolnota
    Od: Kunio <k...@n...com>

    Wynajmuje lokal na sklep. Powiesilem szyld nad wejsciem. Niestety
    jednemu kolesiowi przeszkadza ten szyld bo jak twierdzi zachodzi mu na
    balkon - co jest bzdura
    Budynek to blok mieszkalny z lokalami handlowymi na parterze.
    Przedstawiciel wspolnoty kazal mi zdjac szyld bo inaczej skieruja sprawe
    na policje za niszczenie elewacji i aluminiowych profili do ktorych
    przymocowalem szyld.
    Co w takiej sytuacji robic - zdejmowac i dac sobie spokoj?

  • 2. Data: 2011-04-30 11:21:14
    Temat: Re: Szyld sklepu i wspolnota
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-30 12:29, Kunio pisze:
    > Przedstawiciel wspolnoty kazal mi zdjac szyld bo inaczej skieruja sprawe
    > na policje za niszczenie elewacji i aluminiowych profili do ktorych
    > przymocowalem szyld.
    Sprawa najwyżej by była 'cywilna' czyli nie na policję, bo ta zajmuje
    się tyko 'karnymi', tylko musiałby założyć ci sprawę w sądzie, zapłacić
    wpisowe na tą imprezę, udowodnić że nie miałeś prawa tam czegoś wieszać
    i zrobiłeś _wymierne_ straty i w najgorszym przypadku uzyskałby od
    ciebie pokrycie strat (naprawienie tego co zepsułeś) + koszty sądowe.

    Nie lepiej się dogadać (ze wspólnotą! nie jednym mieszkańcem)?
    Przedstawić swoje racje - jak wspólnota ma dostawać kasę za wynajem pod
    sklepy, to te sklepy muszą przynosić zyski, a żeby przynosiły zyski, to
    muszą być widoczne i z szyldami. Trzeba tylko ustalić taki sposób ich
    umieszczania, by szyldy nie były uciążliwe (wg uchwały wspólnoty, a nie
    jednego widzimisie mieszkańca) i z głowy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-04-30 11:33:02
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 13:21, BartekK pisze:

    > Nie lepiej się dogadać (ze wspólnotą! nie jednym mieszkańcem)?

    Lepiej - od tego trzeba było zacząć.

    > Przedstawić swoje racje - jak wspólnota ma dostawać kasę za wynajem pod
    > sklepy, to te sklepy muszą przynosić zyski, a żeby przynosiły zyski, to
    > muszą być widoczne i z szyldami.

    Eee. Pewnie te sklepy nie są własnością wspólnoty, więc teoretycznie
    mogłaby mieć to w d4. W praktyce idzie się dogadać na jakieś 200 PLN
    miesięcznie za wynajem elewacji i wszyscy są zadowoleni.

    > Trzeba tylko ustalić taki sposób ich
    > umieszczania, by szyldy nie były uciążliwe (wg uchwały wspólnoty, a nie
    > jednego widzimisie mieszkańca) i z głowy.

    IMHO wystarczy zgoda zarządu. Uchawła to już dość powazna sprawa i w
    praktyce nie do uzyskania - trzeba zebrać 50%+ udziałów, a większość
    bedzie miała to w d4, czyli nie zagłosują (czyli tak jakby głosowali
    przeciw, bo masz zebrać 50% za).

    Shrek.

  • 4. Data: 2011-04-30 11:35:00
    Od: Kunio <k...@n...com>

> [...]

    > umieszczania, by szyldy nie były uciążliwe (wg uchwały wspólnoty, a nie
    > jednego widzimisie mieszkańca) i z głowy.

    wiadomo ze lepiej ale zrobila sie taka afera ze dostalem nawet
    wypowiedzenie umowy najmu lokalu od wlascicielki. Wyprowadzam sie za 3
    mies, a do dzisiaj dali mi termin zdjecia szyldu. bo inaczej wezwa policje
    Przedstawiciel wspolnoty sam mowil ze jemu to nie przeszkadza i jak
    dogadam sie z kolesiem nade mna to moze wisiec. Nie gadalem z nim bo w
    sumie nie widze sensu zeby to on decydowal o szyldzie.
    I teraz nie wiem czy isc do kolesia ze wspolnoty i powiedziec ze szyld
    bedzie wisial do konca lipca a pozniej go zdejme i nie bedzie sladu.
    Gorzej jak mi bedzie kazal zdejmowac natychmiast.

  • 5. Data: 2011-04-30 11:38:03
    Od: Kunio <k...@n...com>

    W dniu 2011-04-30 13:33, Shrek pisze:

    > Lepiej - od tego trzeba było zacząć.

    rozmawialem z przedstawicielem wspolnoty i zezwolil mi powiesic - tyle
    ze byla mowa o mocowaniu na tasme dwustronną. Niestety nie mam tego na
    pismie. Teraz oczywiscie sie wypiera ze nie bylo mowy o takim szyldzie.
    Zamowilem 4m szyld na plexi i zaczalem mocowac kiedy to wyskoczyl koles
    ktory ma balkon i kazal zdejmowac. Wezwal nawet straz miejska ktora nic
    nie zrobila a ja szyld powiesilem na wkrety
    Zrobila sie afera i, jak wspomnialem, koles ze wspolnoty nakazal mi zdjac

  • 6. Data: 2011-04-30 11:38:11
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 13:35, Kunio pisze:

> [...]
    > I teraz nie wiem czy isc do kolesia ze wspolnoty i powiedziec ze szyld
    > bedzie wisial do konca lipca a pozniej go zdejme i nie bedzie sladu.

    Jak i tak się wyprowadzasz, to tak zrób.

    > Gorzej jak mi bedzie kazal zdejmowac natychmiast.

    Zapoponuj, że chcesz wynająć powierzchnię na elewacji.

    Shrek.

  • 7. Data: 2011-04-30 11:42:40
    Od: Kunio <k...@n...com>

    W dniu 2011-04-30 13:38, Shrek pisze:

    > Jak i tak się wyprowadzasz, to tak zrób.

    a jak sie nie zgodzi na zadną propozycje?

    > Zapoponuj, że chcesz wynająć powierzchnię na elewacji.

    tyle ze to nie jest bezposrednio na elewacji lecz na profilach alu
    miedzy ktorymi jest cos jakby lustro zaslaniajace strop. plexe
    zamocowalem wlasnie na tych profilach na wkrety. I teraz mnie strasza
    policja i ze bede musial naprawiac
    tak to wyglada - tu gdzie lustro pod spodem jest strop.
    http://img600.imageshack.us/i/dscf0236a.jpg/

  • 8. Data: 2011-04-30 11:43:51
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 13:38, Kunio pisze:

> [...]
    > nie zrobila a ja szyld powiesilem na wkrety
    > Zrobila sie afera i, jak wspomnialem, koles ze wspolnoty nakazal mi zdjac

    Zaproponuj umowę najmu powierzchni - tam trzeba określić jak szyld
    będzie wyglądał, czy będzie podświetlony, itd, No i zapewne, że po jego
    usunięciu przywrócisz elewacje do stanu początkowego.

    A w praktyce jak i tak się wyprowadzasz, to powiedz to (a w zasadzie
    napisz - "w odpowiedzi na ... proponuję, że szyld zdejmę w terminie...
    itd. )gościowi z zarządu wspólnoty - on wystosuje pismo, że masz zdjąć,
    da pewnie termin 2 tygodnie i zagrozi, że inaczej sam zdejmie na twój
    koszt. Zanim dojdzie co do czego, to się wyprowadzisz, szyld zdejmiesz,
    elewacje naprawisz i wszyscy o sprawie zapomną.

    Shrek.

  • 9. Data: 2011-04-30 11:46:56
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 13:42, Kunio pisze:

> [...]
    > policja i ze bede musial naprawiac
    > tak to wyglada - tu gdzie lustro pod spodem jest strop.

    No to dałeś ciała. Nie wiem, idź, pogadaj, na początek spróbuj po ludzku
    i grzecznie sprawę załatwić. Z tym, że zawsze ze wspólnotą, a nie z
    jednym właścicielem.

    Shrek.

  • 10. Data: 2011-05-01 11:27:11
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Kunio" <k...@n...com> napisał w wiadomości
    > http://img600.imageshack.us/i/dscf0236a.jpg/

    Blok wyglada na wypieszczony. Się nie dziwię, ze się wk....ili. A czemu nie
    dasz zdjęcia z tym szyldem? Tak strasznie obciachowo to wygląda?