  • 91. Data: 2011-05-04 13:02:23
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Dobre pytanie. Przynajmniej z usenetem nie ma u mnie problemu: dostęp do
    > serwera mam przez hasło. Ale co z tymi, co korzystają z serwerów
    > niewymagających autoryzacji? ;->

    Zależy.
    Ja mam prosto - dostęp do serwera wynika z umowy.
    O ile wiem, onet i inne takie *również* są ograniczone takim obostrzeniem
    (dostęp jest niejako "przy okazji" zakładania konta tu i ówdzie i zgodą
    na przyjmowanie reklam na przykład).
    Ile serwerów przyjmuje połączenia bez ograniczeń? :) (z każdego adresu)

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2011-05-04 13:29:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ile serwerów przyjmuje połączenia bez ograniczeń? :) (z każdego adresu)

    I ile ich przyjmuje bez ograniczeń, bo ktoś zapomniał włączyć
    ograniczenia...

  • 93. Data: 2011-05-04 21:05:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 04 May 2011 15:02:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ile serwerów przyjmuje połączenia bez ograniczeń? :) (z każdego
    > adresu)

    Nie musi być z każdego adresu. Wystarczy że po IP weryfikuja.Np
    news.icm.edu.pl

  • 94. Data: 2011-05-04 21:07:41
    Temat: Re: Odp: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 04 May 2011 14:58:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    /../

    > Ale w zakresie "pisemności" ma oczywistą rację.

    Skomplikowanie materii powoduje, że się nie wykręci bez papieru.

  • 95. Data: 2011-05-04 22:29:59
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 05/04/2011 12:11 PM, Olgierd wrote:

    > W przypadku stron internetowych sprawa raczej jest prosta: zwykle "służą
    > one" do "oglądania" i to raczej nie budzi wątpliwości.

    Ale strony mogą być prywatne, tak ?
    Jeśli mam swoją galerię zdjęć (adres w stopce) i nie jest ona
    zabezpieczona np. hasłem, to czy udostępniam ją publicznie czy nie?

    Czy może mam zacząć składać na Policji doniesienia na każdego
    odwiedzającego? Przecież zgodnie z logiką niektórych osób
    wypowiadających się tutaj, odwiedzający uzyskali dostęp do systemu
    informatycznego *bez uprawnienia* (art. 267 par. 2 kk).

    A że go w sieci ogłaszam ? Tak samo punkt dostępowy sieci bezprzewodowej
    ogłasza się w eterze...

    --
    Robert Jaroszuk
    We do not see things as they are, we see them as we are.

    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+
    V- M- PS+ PE++ Y(+) PGP++ t 5? X R !tv b+>++++ D- y+ G++
    GPG key id:0x5D9659C3 | pgp encrypted mail preferred
    GPG fp:E1A9 C793 FCF2 8EBD 89E9 39D5 DED4 03D1 5D96 59C3

  • 96. Data: 2011-05-05 06:58:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 05 May 2011 00:29:59 +0200, Robert Jaroszuk napisał(a):

    > Ale strony mogą być prywatne, tak ? Jeśli mam swoją galerię zdjęć (adres
    > w stopce) i nie jest ona zabezpieczona np. hasłem, to czy udostępniam ją
    > publicznie czy nie?

    Udostępniasz. I z tego wnoszę, że "jest dla każdego".

    > A że go w sieci ogłaszam ? Tak samo punkt dostępowy sieci bezprzewodowej
    > ogłasza się w eterze...

    W sensie, że ten punkt pisze gdzieś "wpisz ĄĘÓ, a będziesz miał
    internety"? Raczej nie...

    Co nie zmienia faktu, że skoro przepis prowadzi do takich wniosków, to
    jest do bani. Aczkolwiek sam w sobie jest raczej O.K. -- myślę, że
    brakuje tam po prostu jakiegoś wyłączenia (albo trzeba poczekać na
    orzecznictwo, aż dorobi).

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 97. Data: 2011-05-05 07:04:25
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > W przypadku stron internetowych sprawa raczej jest prosta: zwykle "służą
    > one" do "oglądania" i to raczej nie budzi wątpliwości.

    No to routery Wifi też zwykle służą do uzyskiwania dostępu. Pytanie czy
    uprawnionego. I tak jak witryny mogą być zahasłowane lub nie.

    > Natomiast IMHO można mieć wątpliwość już w odniesieniu do serwerów ftp
    > dostępnych via http -- w zasadzie nie wiadomo czy tak ma być, czy to jest
    > tylko jakaś luka...

    Co za różnica jakim interfejsem dostęp uzyskano i do jakiej konkretnie
    usługi ?

  • 98. Data: 2011-05-05 07:18:25
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > na przyjmowanie reklam na przykład).
    > Ile serwerów przyjmuje połączenia bez ograniczeń? :) (z każdego adresu)

    Mnóstwo. :-) Przyjmują połączenia tylko protokołem udostępniają wybrane (a
    nie wszystkie) funkcjonalności. I te, które użytkownikom wydają się w pełni
    funkcjonalne wcale takie nie są bo np nie umożliwiają wymiany artykułów tak,
    jak to serwery robią między sobą.

  • 99. Data: 2011-05-05 08:30:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 05 May 2011 09:04:25 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Co za różnica jakim interfejsem dostęp uzyskano i do jakiej konkretnie
    > usługi ?

    Różnica -- staram się wejść w tok myślenia kogoś, komu przyjdzie stosować
    przepis -- wynikać może z tego "do czego strona służy", albo raczej: "jak
    to się powszechnie widzi".

  • 100. Data: 2011-05-05 08:57:12
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 08:58, Olgierd pisze:

    > W sensie, że ten punkt pisze gdzieś "wpisz ĄĘÓ, a będziesz miał
    > internety"? Raczej nie...

    Raczej tak.

> [...]
    > jest do bani. Aczkolwiek sam w sobie jest raczej O.K. -- myślę, że
    > brakuje tam po prostu jakiegoś wyłączenia (albo trzeba poczekać na

    Albo dołożenia obowiązku, pod karą więzienia, zabezpieczania punktów
    dostępowych ;->