  • 111. Data: 2015-03-12 11:40:06
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 11:38, n...@t...net.pl pisze:

    > My tu nie o przepisach tylko o praktykach.

    Praktyka wynika jednak z przepisów.

    > Nie chodzi o sprzedaż auta ani mandat tylko o zajęcie auta
    > i potem wydanie zajętego auta właścicielowi tego auta.
    >
    > I to jest poziom dyskusji, że policja - nie sąd - jakoś ustala
    > właściciela.

    Na etapie egzekucji organem uprawnionym do rozstrzygnięcia tego sporu
    jest sąd, nie policja. Policja nie może nakazać zaprzestania egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 112. Data: 2015-03-12 11:56:12
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 11:40:12 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Na etapie egzekucji organem uprawnionym do rozstrzygnięcia tego sporu
    > jest sąd, nie policja. Policja nie może nakazać zaprzestania egzekucji.

    Tak, ale może w protokole napisać, że z dowodów przedstawionych
    (tu lista dowodów) przez delikwenta widać jasno, że to nie on
    jest dłużnikiem i że on jest właścicielem zajmowanych rzeczy.

    Sugerujesz, że ktoś kto źle zaparkował samochód może go
    odebrać tylko sądownie z policyjnego parkingu?

    Przestań odwracać kota ogonem bo to i tak będzie kot.

    Nie zasłaniaj się przepisami prawa tak jak to robił ten
    komornik bo zaczynasz być taki jak on - kretyn, który bezmyślnie
    wykonuje polecenia, bo szef (albo jeszcze gorzej - wierzyciel)
    tak mu kazał.

    Andrzej.

  • 113. Data: 2015-03-12 11:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Myrdin m...@o...onet.pl ...

    > Nie wiem (nie interesowałem się statystyką) ale zapewne masz rację. Z
    > innymi sprawami jest podobnie (jak nie ma z czego ściągnąć to po
    > prostu nie ma). Niemniej samo to że istnieje możliwość egzekucji
    > skłania tych którzy płacą do płacenia. Gdyby nie było ewentualnego
    > przymusu to rzadko kto by płacił (i za wszystkich płaciłoby państwo -
    > czyli również Ty).

    Ja tylko odpowiadałem na demagogie o dzieciach pokazujac ze 5/6 i tak nie
    ma bo komornicy sa nieskuteczni.

  • 114. Data: 2015-03-12 11:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Myrdin m...@o...onet.pl ...

    > To że gdzieś są jakieś informacje to jeszcze nie znaczy że wolno z
    > nich korzystać. Komornikowi NIE WOLNO brać pod uwagę tego kto jest
    > właścicielem! Takie przepisy.

    Brzmi to jak zachęta dla złodzei.
    Nie moga? A moze powinni? Bo nie słyszałem zadnego lobbowania w tej
    sprawie.
    A moze jest im to na reke?

  • 115. Data: 2015-03-12 12:00:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 11:56, n...@t...net.pl pisze:

    > Tak, ale może w protokole napisać, że z dowodów przedstawionych
    > (tu lista dowodów) przez delikwenta widać jasno, że to nie on
    > jest dłużnikiem i że on jest właścicielem zajmowanych rzeczy.

    W protokole na żądanie dłużnika musi napisać, że wg oświadczenia
    dłużnika właścicielem jest ktoś inny. Dalej piłeczka jest po stronie
    tegoż właściciela.

    > Sugerujesz, że ktoś kto źle zaparkował samochód może go
    > odebrać tylko sądownie z policyjnego parkingu?

    Nie.

> [...]
    > komornik bo zaczynasz być taki jak on - kretyn, który bezmyślnie
    > wykonuje polecenia, bo szef (albo jeszcze gorzej - wierzyciel)

    A, przepisy nieważne, róbmy tak jak Andrzejek myśli ;)

    W takim razie eot.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2015-03-12 12:57:20
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-11 o 21:37, Tomasz Myrdin pisze:

    > Może i sąsiada ale przede wszystkim szwagra. Poza tym sąd zgodził się z komornikiem
    (asesorem) że ciągnik był we władaniu dłużnika i jako taki powinien zostać zajęty.

    tak tak, tak samo jak ten samochód w leasingu czy samochód byłej żony.

    Rozumiem, że wpis w DO, że właścicielem jest firma leasingowa to za mało
    ? Mało wiarygodne ?

    Czy zatem jak dłużnik jedzie autobusem MPK (bo powiedzmy jest
    zatrudniony jako kierowca) to komornik już może zająć ten autobus ?

    Albo dłużnik przychodzi do pracy, włada samochodem służbowym. Spotyka go
    komornik "na mieście" i co zajmuje pojazd ?

    Icek

    PS Doskonale rozumiem też dłużników, którzy jakoś muszą funkcjonować.
    Niestety upadłość konsumencka działa źle (działa?) i dlatego mamy takie
    akcje. Nie upoważnia to komorników do działania poza prawem (sąd nakazał
    wydać samochód to zajmuje go inny komornik na inny tytuł i kobieta czeka
    2 lata na zwrot pojazdu - finalnie zwrot jednak prawomocnie oznacza, że
    sąd przychylił się do stanowiska właścicielki pojazdu)

  • 117. Data: 2015-03-12 12:58:17
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 12:00:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A, przepisy nieważne, róbmy tak jak Andrzejek myśli ;)
    >
    > W takim razie eot.

    Przepisy są bardzo ważne ale również i zdrowy rozsądek
    przy ich stosowaniu, bo jego brak powoduje zatory w sądach.

    Ja na miejscu komorników w takich sytuacjach kiedy wierzyciel
    wskazuje jakąś osobę, do zajęcia rzeczy to uprzedziłbym,
    że jak będzie to wskazanie chybione to wierzyciel w ciągu 7 dni
    musi pokryć koszty tej chybionej egzekucji.
    Wierzyciel też musi ponieść odpowiedzialność za fałszywe wskazania.

    Też myślę - EOT.

    Andrzej.

  • 118. Data: 2015-03-12 12:59:45
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-11 o 23:05, Tomasz Myrdin pisze:

    > Ponieważ wierzyciel wniósł o sprzedaż komisową (takie jego prawo) a komornik musiał
    się zastosować do żądania wierzyciela (taki jego obowiązek).
    > Termin ustawowy w którym komornik nie może sprzedać zajętej ruchomości minął . W
    tym czasie właściciel ciągnika zamiast zablokować jego sprzedaż walczył o zwolnienie
    od opłaty sądowej (100 zł), dlatego nie zdążył.

    ale nikt nie podnosi tego, że gdyby sądy sprawę (skargę) załatwiły w 3
    dni to nie byłoby problemu

    Icek

  • 119. Data: 2015-03-12 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Myrdin m...@o...onet.pl ...

    > Nie "powinien móc", może! Tak właśnie to wygląda.

    I jeszcze jedno (moze najwazniejsze) - jakis czas temu chciałem kupic
    samochód - stwierdziłem, ze poszukam po aukcjach komorniczych.
    Zaczałem czytac i... nic dziwnego ze oni wyprzedaja za bezcen majatki -
    przeciez z tych opisów nic nie wynika.
    Sprzedaja samochody bez zdjec, jakies lakoniczne opisy etc.
    Złodziejstwo i tyle.

  • 120. Data: 2015-03-12 13:04:06
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > zachowując rzetelnosc, powinien unikac zajmowania rzeczy posiadacza
    > zaleznego czyli np. pojazdu w leasingu bo i tak bedzie musiał oddac.

    eeeee, może szybciej sprzedać w komisie

    Icek