  • 41. Data: 2002-08-06 12:53:57
    Temat: Re: Komornik mnie sciga... :(
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Napisałeś dokładnie:
    >Zmień obowiązujące prawo lub świat ale nie narzekaj bo przypomina to
    >szczekanie psa na karawanę.

    Nie wiem jak wg Ciebie wyobrażasz sobie zmianę prawa. Ustawę można
    zmienić ustawą, a prawo ich uchwalania przysługuje posłom. Może więc
    zmieńmy ich? Ja byłbym za.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 42. Data: 2002-08-06 13:03:44
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2002 14:01:44 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    >To Pan nie rozumie...
    >
    >Tylko poslowie sa w stanie zmienis ten stan, ze panstwo decyduje o tym
    >jaki jest "limit na autostradzie".

    Doskonale to rozumiem. To, że tylko posłowie są w stanie zmienić to
    prawo (na co zresztą zwróciłem uwagę we wcześniejszym poście), nie
    wyklucza tego, że nie do nich powinno to należeć. Napisałem, że "to
    nie posłowie są od tego, by decydować za nas..." a nie, że to nie
    posłowie są od tego, by to zmienić - a to przecież jest istotna
    różnica.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 43. Data: 2002-08-06 14:43:15
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2002 07:55:42 +0000 (UTC), "Ewa Nilsson"
    <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

    >Nie wierzę. Holandia jest członkiem UE i obowiązuje ją jednolity dla państw
    >Unii kodeks drogowy.

    "Im więcej euro-socjalistycznych przepisów przyjmujemy, tym bardziej
    spada tempo rozwoju Polski - z powodu rosnącej gęstwy paragrafów i
    rosnących wydatków na biurokrację. Niemcy mają raptem trzy razy tyle
    urzędników na głowę ludności, co Polacy - i to wystarczyło, by
    wyhamować do zera potężną gospodarkę niemiecką!! A UE właśnie domaga
    się coraz wyraźniej, by III RP trzykrotnie powiększyła aparat
    urzędniczy - niezbędny do wypełniania euro-formularzy!!!

    I to by nas wykończyło do reszty!"

    http://www.angora.pl/teksty/mikke/skeleton.ihtml?fil
    e=__32-02

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 44. Data: 2002-08-06 19:57:38
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Mon, 5 Aug 2002 18:31:29 +0200, "JarekT" <t...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >Szaremu człowiekowi trudno jest uciec przed zachłannym fiskalizmem, a czas
    >działa na jego niekorzyść.

    Nie zapominajmy o tym, iż Bajt złamał prawo. Nie powinien tego robić,
    wiedział co mu za to grozi, więc w tym przypadku nie mniejmy do
    fiskalizmu pretensji :) Jest tyle powodów, z których można by go z
    błotem zmieszać (polecam program "Sprawa dla reportera" w czwartek
    8-go na TVP1), że ostatnią rzeczą byłoby zarzucać mu skuteczność
    ściągania podatków (co zresztą nie można twierdzić, iż nie jest
    słusznym).

    i jeszcze spacja po nich zdaje się. :)

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 45. Data: 2002-08-07 19:20:20
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > Nie zapominajmy o tym, iż Bajt złamał prawo. Nie powinien tego robić,
    > wiedział co mu za to grozi, więc w tym przypadku nie mniejmy do

    Złamał przepis - fakt. Ale kara powinna być IMO adekwatna do winy.
    Rok temu oficjalna średnia pensja wynosiła wg GUS ok. 2200 zł brutto (czyli
    na
    rękę ok. 1780).
    W praktyce znakomita większość społeczeństwa zarabiała 1000-1400 netto.
    Zatem jego "zbrodnia" została wyceniona na 20-25% dochodu przeciętnego
    Polaka. To chyba za dużo?

    Po roku kwota oczywiście rośnie o odsetki i koszty ściągnięcia przez US
    (ponad 2-krotnie - to dopiero lokata!!), a jeśli sprawa trafia do komornika
    to najniższe ustawowe koszty jego "usługi" to prawie 200 zł

    Powiedzmy, że mandat to forma obrony koniecznej (państwa przed występnym
    obywatelem) i powinna mieć granice zgodne z poczuciem sprawiedliwości.
    Podobny w duchu przepis jest przecież w KK ;)))
    Dlatego mniałbym jednak do fiskalizmu pretensję.

    Pozdrawiam
    JarekT

    PS. Gdyby każde, nawet najgłupsze prawo traktować jak świętość, to rok 1989
    niczym szczególnym by się w historii Polski nie wyróżniał.

    --
    Jedni mają przepisy,
    a inni mózg...

  • 46. Data: 2002-08-07 19:40:52
    Od: "Tomasz Kikowski" <o...@p...pl>

    > Zastanów się nad tym komu szkodzę jeśli nie zapnę pasów?

    szkodzisz spoleczenstwu
    jesli ulegniesz wypadkowi (malemu) takiemu ktory na nasze nieszczescie nie
    zginiesz do konca swego parszywego zycia bedziemy ci palcic za leki,
    rehabilitacje i leczenie pozniej rente i tak dalej
    w sumie potezne koszty ktorych ty nigdy nie splacisz bo nie bedziesz zdolny
    do pracy itd

    poprostu taniej jest wprowadzic nakaz zapinania pasow bo to moze uratowac ci
    zdrowie i nasze pieniadze

  • 47. Data: 2002-08-07 20:11:44
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2002 21:40:52 +0200, "Tomasz Kikowski" <o...@p...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >zginiesz do konca swego parszywego zycia bedziemy ci palcic za leki,
    >rehabilitacje i leczenie pozniej rente i tak dalej

    Tak samo traktuje się emerytów, którzy sami mają (fałszywe) wrażenie,
    że żyją cudzym kosztem. Takie są uroki socjalizmu, w którym bohatersko
    pokonuje się trudności nieznane w innych ustrojach.

    Mógłbyś równie dobrze powiedzieć, że nieumiejętne posługiwanie się
    siekierą podczas rąbania drewna, wyrządzając sobie tym krzywdę, ale na
    "Twoje nieszczęście jednak od tego nie umrę i do końca mojego
    parszywego życia będziesz płacił mi za leki, rehabilitacje, leczenie,
    rentę i tak dalej", zmusi społeczeństwo, któremu rzekomo tym szkodzę,
    do wprowadzenia ograniczeń w dostępie do siekier, delegalizacji jej
    posiadania bez stosownych zaświadczeń i zezwoleń oraz wprowadzenia
    odpłatnych kursów i egzaminów z posługiwania się tym niebezpiecznym
    narzędziem i oczywiście - a jakże by inaczej - zmuszenia do
    OBOWIĄZKOWYCH składek na ubezpieczenie FONUS (Fundusz Ofiar
    Nieumiejętnego Używania Siekier). Czym innym są wszakże obowiązkowe
    składki na leczenie ofiar wypadków drogowych, którymi to państwo nas
    uracza? Czym różni się gość, który stracił nogę gniotąc ją pomiędzy
    blachami swojego samochodu po tym jak wyhamował go na drzewie, a gość,
    który odrąbał sobie nogę przy pomocy tak niebezpiecznego narzędzia,
    jakim jest siekiera?

    Zanim nazwiesz mnie głupcem i zarzucisz mi herezje, proszę tylko o
    jedno - przemyśl to przez dłuższą chwilę :-) Dziękuję.

    >poprostu taniej jest wprowadzic nakaz zapinania pasow bo to moze uratowac ci
    >zdrowie i nasze pieniadze

    Taniej jest na drodze szybkiego ruchu z jednopoziomowymi
    skrzyżowaniami postawić znaki, niż wybudować mosty. Najpierw stawia
    się znak ograniczający szybkość jazdy do 70 km/h, a jeśli to nie
    wystarczy, to do 40 km/h. Brnąc dalej możemy zatrzymać całkowicie ruch
    na tej drodze, a tych cholernych mostów nie wybudować - bo i po co,
    taniej przecież te znaki wychodzą.

    Problem tylko w tym, że bierzemy pod uwagę cenę kawałka blachy i rurki
    metalowej, na której ten znak jest umieszczony. Nikt nie zastanawia
    się jakie to są koszty, kiedy dwu, trzykrotnie wydłużamy czas podróży,
    kiedy ciężkie ciężarówki jeżdżą przez miasta, zamiast obwodnicami -
    których po prostu nie ma, kiedy ludzie zabijają się na dziurawych, i w
    fatalnym stanie drogach, kiedy ludzie zamiast pracować, stoją w
    korkach na rondach dużych miast.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 48. Data: 2002-08-10 21:51:50
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ainvdu$oqq$1@news.gazeta.pl...
    > Jacek <s...@p...pl> napisał(a):
    > ...a w wielu innych ratują życie. Moim zdaniem częściej ratują niż
    szkodzą.
    > Twoim i Krzysztofa K &#8211; odwrotnie. No to zmieńcie prawo, to wolny
    kraj......

    Brak wiarygodnych statystyk więc EOT

    > Przeczytaj uważnie, co napisałam. Mandaty, radary i temu podobne są
    jednymi z
    > wielu instrumentów przyczyniających się do poprawy bezpieczeństwa na
    > jezdniach. Jednak jakość dróg, samochodów i dobre wyszkolenie
    kierowców są
    > najważniejsze i tego nic nie zastąpi. Pisałam i o tym, prawda?

    Czytam i czytam i widzę Twoją wiarę w półśrodki lub nawet 1/n środki
    gdzie n dąży do nieskończoności,tak jak swego czasu wyrób
    czekoladopodobny miał w pełni zastąpić czekoladę.

    > Cos nieuważnie czytasz &#8211; przecież pisałam, że na drogach
    szybkiego ruch i
    > autostradach można bezpiecznie jechać bardzo szybko i należałoby
    zmienić
    > przepisy ograniczające prędkość do 90-100 bo to bzdura której w
    dodatku i tak
    > nikt nie przestrzega

    A dlaczego nie przestrzega?Bo widzi głupotę przepisów.

    > No, tu już przesadziłeś. Proszę cię, czytaj posty i odnoś się do tego,
    co
    > naprawdę napisałam a nie do swoich wyobrażeń o tym jak ja jeżdżę!
    Gdzie to ja
    > niby twierdzę, że im wolniej tym lepiej?
    Wprost tego nie napisałaś,ale z Twoich wypowiedzi wyczytałem to pomiędzy
    wierszami.Jeśli się pomyliłem to przepraszam.

    > Nie spotkałam się z taką obwodnicą, ale jeśli jest tak jak piszesz to
    jest to
    > głupota.

    Przejedź sie drogą nr 50 z Sochaczewa w stronę Grójca>jest to
    "specjalna" droga dla Tirów.Zaraz za Sochaczewem zobaczysz ten
    "wynalazek".Wczoraj właśnie te trasę "pokonywałem",bo nie można
    powiedzieć że przejeżdzałem.
    Jest jeszcze takich rond cale multum.I jeszcze budują.Głupot na naszych
    drogach jest dostatek.Każdy kto trochę jeździ to musi się na nie
    natknąć.Mało chyba poruszasz sie po polskich drogacch,lub nie zwracasz
    na to uwagi.Otwórz szeroko oczy.Szerokiej drogi.

    > Nie wierzę. Holandia jest członkiem UE i obowiązuje ją jednolity dla
    państw
    > Unii kodeks drogowy.
    Nie musisz wierzyć.To że jest członkiem UE nic nie znaczy.Nam tylko
    robią wodę z móżgu,że musi być tak a nie inaczej, bo Unia wymaga.A jak
    inaczej wytłumaczyć się z nieprzemyślanych decyzji i dodatkowych
    obciążeń podatników? Nie tak dawno tłumaczono bardzo wysoką akcyzę na
    alkohol którąś dyrektywą (nawiasem mówiąc akcyzą to wyprzedzaliśmy unię
    o 300 lat).I co się stało? Akcyzę obniżono aż o 30%.

    >Możliwe są regionalne drobne różnice, ale nie wierzę by
    > jakikolwiek kraj chciał i mógł zrezygnować z wszelkich znaków
    drogowych. Nie
    > przekonasz mnie, że likwidacja sygnalizacji świetlnej, przejść dla
    pieszych,
    > znaku STOP wpływa na poprawę bezpieczeństwa.

    Jasne że może mieć wpływ.Każdy wtedy zwraca baczniejszą uwagę na zasady
    ruchu drogowego.Te wszak pozostały.A że nie ma znaków to inna
    bajka.Przejścia dla pieszych też są.A co mieli je zamalować asfaltową
    farbą?

    >Co innego krótkotrwały
    > eksperyment, w dodatku w Holandii ( wiesz jak dobrze wyszkoleni są
    tamtejsi
    > kierowcy, jakimi samochodami jeżdżą i po jakich drogach??), a co
    innego
    > polska, siermiężna rzeczywistość.

    Kierowcy wyszkoleni prawisz.?A co nasi są gorsi? Nasi są znacznie
    lepsi,bo potrafią poruszać się swoim złomem po czymś co dumnie nazywane
    bywa drogą,i w takich warunkach ruchu,że Holender na samą myśl o
    jeźdździe dostaje gęsiej skórki.
    Czemu siermiężna.Co stoi na przeszkodzie abyśmy zgodnie z wymogami Unii
    mieli pożądne drogi.Ale nie obawiaj się i z takimi drogami nas
    przygarną.

    > Owszem, nie widziałam. Ale wyobrażam sobie, że każdy pożar ma jakiś
    początek,
    > w którym ogień jest mały i może wtedy gaśnica może się przydać,
    prawda?

    A widziałaś palące się auto? Zanim zdążysz coś zrobić,to ogień jest juz
    taki że 10kg gaśnica jest za mała.A tak międy nami mówiąc,to
    98% -99,99% osób gdy zapali się samochód wieje gdzie pieprz rośnie.I
    słusznie,oni mają szansę przeżyć.

    > Czy to taki problem wozić gasnicę??

    Problemem nie jest,tylko po co woźić zbędne nieprzydatne do niczego
    rzeczy.
    Jacek

  • 49. Data: 2002-08-11 15:36:45
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jacek <s...@p...pl> napisał(a):

> [...]

    > gdzie n dąży do nieskończoności,tak jak swego czasu wyrób
    > czekoladopodobny miał w pełni zastąpić czekoladę.

    Gdyby istniał jeden 100% skuteczny środek na zapewnienie bezpieczeństwa na
    jezdniach to byłabym za. Problem w tym, że takiego cudownego środka nie ma,
    więc trzeba używać wielu pół, ćwierć a nawet, jak piszesz 1/n środków, bo
    dopiero z ich połączenia uzyskamy jako-tako bezpieczne drogi. Przykładem
    niech będą kraje skandynawskie z jednym z najniższych na świecie wskaźników
    bezwypadkowości, zwłaszcza w aspekcie ilości wypadków śmiertelnych. Uwierz mi
    na słowo, tamtejsi kierowcy bardzo rygorystycznie przestrzegają przepisów (w
    tym znaków drogowych), mandaty są wysokie (nikt nie protestuje)a zapinanie
    pasów jest oczywistością, o której nawet się nie dyskutuje, aby nie zostać
    uznanym za &#8222;mądrego inaczej&#8221;

    > szybkiego ruch i
    > zmienić
    > dodatku i tak
    >
    > A dlaczego nie przestrzega?Bo widzi głupotę przepisów.

    To właśnie napisałam....

    > co
    > Gdzie to ja
    > Wprost tego nie napisałaś,ale z Twoich wypowiedzi wyczytałem to pomiędzy
    > wierszami.Jeśli się pomyliłem to przepraszam.

    Z żadnego fragmentu mojej wypowiedzi, pośrednio czy bezpośrednio, między
    wierszami czy też wprost nie można wyciągnąć logicznego wniosku jakobym
    nawoływała do wolnej jazdy. Kierują tobą uprzedzenia odnośnie kobiet za
    kierownicą i fałszywe wyobrażenia o ich umiejętnościach.

> [...]
    > natknąć.Mało chyba poruszasz sie po polskich drogacch,lub nie zwracasz
    > na to uwagi.Otwórz szeroko oczy.Szerokiej drogi.

    Jeżdżę sporo, głównie po drogach Śląska i Małopolski oraz na trasie Śląsk &#8211;
    Wybrzeże. To, że nie zauważyłam tych rondek nie znaczy, że ci nie wierzę.
    Wyluzuj...

    > państw

    > Nie musisz wierzyć.(ciach)

    To dobrze, że nie muszę, bo mnie do bzdur trudno przekonać....

> [...]
    > ruchu drogowego.Te wszak pozostały.A że nie ma znaków to inna
    > bajka.Przejścia dla pieszych też są.A co mieli je zamalować asfaltową

    To może na konkretnym przykładzie? Znak STOP informuje mnie, ze wjeżdżam w
    drogę uprzywilejowaną (w pewnym uproszczeniu, rzecz jasna). Jeśli wyrzucisz
    znak to jakiż to przepis będzie mnie informował o tym, kto ma pierwszeństwo
    przejazdu? Bo chyba nie archaiczny przepis o pierwszeństwie nadjeżdżających z
    prawej strony??
    A czym zamierzasz zastąpić znak zakazu wjazdu lub "droga jednokierunkowa"?
    A zakaz wjazdu samochodów o określonej wysokości (spowodowany nie głupotą
    przepisów a tym, że parę kilometrów dalej jest tunel, pod którym samochód
    wyższy po prostu nie przejedzie)?
    Nie twierdzę, że znaków nie mogłoby być nieco mniej, zwłaszcza tych o
    ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania. Ale likwidacja WSZYSTKICH
    znaków to bzdura

> [...]
    > lepsi,bo potrafią poruszać się swoim złomem po czymś co dumnie nazywane
    > bywa drogą,i w takich warunkach ruchu,że Holender na samą myśl o

    Tak, polscy kierowcy są gorsi. Są kiepsko wyszkoleni, bo nasze kursy prawa
    jazdy są źle prowadzone, w dodatku środowisko egzaminatorów jest bardzo
    skorumpowane, w wyniku czego prawo jazdy dostają ludzie kompletnie nie
    umiejący jeździć. Powie ci o tym każdy cudzoziemiec, który miał nieszczęście
    jeździć po naszych drogach &#8211; Polacy są marnymi kierowcami. Wykazują za dużo
    ułańskiej fantazji a za mało umiejętności. Przeceniają możliwości swoje i
    swoich pojazdów. Słabo znają przepisy a nawet jak znają, to ich nie
    przestrzegają, bo uważają, że przepisy są po to żeby je omijać. Brak im
    poczucia odpowiedzialności i wyobraźni. Reasumując, Polska jest ostatnim
    krajem, w którym można by wprowadzić skrajnie liberalne przepisy drogowe
    licząc na zdrowy rozsądek i odpowiedzialność kierowców.

    BTW, czy to nie ty zachwycałeś się jazdą w Stambule? Tym jak płynnie tamtejsi
    kierowcy jeżdżą i jak małe są odległości między pojazdami. Czy to aby nie
    świadczy o klasie tamtejszych kierowców? W odróżnieniu od naszych
    rodzimych "mistrzów kierownicy", którzy nawet niezłymi samochodami ruszają na
    światłach jak, nie przymierzając, furmanką?

    > Czemu siermiężna.Co stoi na przeszkodzie abyśmy zgodnie z wymogami Unii
    > mieli pożądne drogi.Ale nie obawiaj się i z takimi drogami nas
    > przygarną.

    Czytam między wierszami, że w odpowiedzi grozi mi pseudopatriotyczny wykład o
    tym jacy to my jesteśmy wspaniali a Unia wredna. Proszę, nie......

> [...]
    > słusznie,oni mają szansę przeżyć.

    > Problemem nie jest,tylko po co woźić zbędne nieprzydatne do niczego

    Można gaśnicy dorobić trąbę i uszy i traktować jako maskotkę na szczęście.
    Czy takie rozwiazanie zadowala twój rygoryzm?

  • 50. Data: 2002-08-11 17:24:03
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aj60ad$rhh$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    pierwszeństwo
    > przejazdu? Bo chyba nie archaiczny przepis o pierwszeństwie

    Dlaczego archaiczny i co masz mu do zarzucenia?jest to bardzo dobra
    zasada i obowiązuje w wielu krajach,chociażby na rondach.U nas też,tylko
    że się wystraszono i przed rondem stoi znak dojazd do drogi z
    pierwszeństwem przejazdu.

    > A czym zamierzasz zastąpić znak zakazu wjazdu lub "droga
    jednokierunkowa"?
    Droga jednokierunkowa to głównie polski wymysł.zatkało się i trzeba
    zrobić troche luzu,jezdnie wąskie a ruch jak w Hameryce i stąd te
    jednokierunki.Wynikają one tylko i wyłącznie z organizacji ruchu na
    ciasnych jezdniach i dużego natężenia.

> [...]
    głupotą
    > przepisów a tym, że parę kilometrów dalej jest tunel, pod którym

    Mądrzy budują wysokie tunele i wiadukty,tylko u nas tak jakoś dziwnie to
    wyszło.Druty też jak muszą to wieszają wysoko.

    > Nie twierdzę, że znaków nie mogłoby być nieco mniej, zwłaszcza tych o
    > ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania. Ale likwidacja
    WSZYSTKICH
    > znaków to bzdura
    Popatrzmy na ten holenderski eksperyment i zobaczymy.Bzdurą u nas też
    nazywano jazdę w słoneczny dzień na światłach mijania (co w Szwecji i
    Kanadzie obowiązuje już od lat przez calusieńki rok) i popatrz ilu
    kierowców bez nakazu tak jeździ.Mądry pomysł ludziska sami podchwycą.
    .> >

> [...]
    bardzo
    > skorumpowane, w wyniku czego prawo jazdy dostają ludzie kompletnie nie
    I po naastu latach od kursu też jeszcze nie potrafią tak? Staneli w
    miejscu i bazują na wiedzy wyniesionej z kursu?A życie ich czegoś nie
    uczy?Tak samo można powiedzieć o wszelkich kursach,nie tylko na prawo
    jazdy.Dotyczy to także szkół wszelakiej maści itd.Czyli wszyscy jesteśmy
    marni.

    >Powie ci o tym każdy cudzoziemiec, który miał nieszczęście
    > jeździć po naszych drogach &#8211;

    Fakt jazda po naszych drogach dla cudzodziemca to fraktycznie kara ,na
    jaką zapewne nie zasłużył.A czy my polacy zasługujemy na to aby jeździć
    po takich wertepach?
> [...]
    > swoich pojazdów. Słabo znają przepisy a nawet jak znają, to ich nie
    > przestrzegają, bo uważają, że przepisy są po to żeby je omijać.

    Bo głupie przepisy jak sama zauważyłaś ludzie ignorują.Przy okazji także
    nawet te mądre.Ogólnie w polsce jest brak poszanowania prawa,bo całe
    prawo jest skomplikowane i nie dla ludzi.Nawet twórcy mają problemy z
    jego interpretacją.

> [...]
    ruszają na
    > światłach jak, nie przymierzając, furmanką?

    A i owszem ja, i byłem zszokowany.120 km//h a odległość może do pół
    metra.To jest dopiero szaleństwo:-)) U nas za takie coś 1000zł mandatu z
    możliwościa utraty prawa jazdy.A tam nawet ćwierć policjanta nie
    widziałem.

    > Można gaśnicy dorobić trąbę i uszy i traktować jako maskotkę na
    szczęście.
    > Czy takie rozwiazanie zadowala twój rygoryzm?

    Nie, bo taka maskotka stałaby się niebezpieczna.

    Jacek