  • 51. Data: 2002-08-12 09:13:34
    Temat: Re: Komornik mnie sciga... :(
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jacek <s...@p...pl> napisał(a):
    (ciach)

    > Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:aj60ad$rhh$1@news.gazeta.pl...

    > wjeżdżam w
    > wyrzucisz
    > pierwszeństwo
    > nadjeżdżających z
    >
    > Dlaczego archaiczny i co masz mu do zarzucenia?jest to bardzo dobra
    > zasada i obowiązuje w wielu krajach,chociażby na rondach.U nas też,tylko
    > że się wystraszono i przed rondem stoi znak dojazd do drogi z
    > pierwszeństwem przejazdu.

    Zasadę prawej ręki wymyślono w czasach, gdy ruchliwa droga to była taka, po
    której w ciągu godziny przejeżdżało 10 pojazdów, w tym 2 automobile, 2
    cyklistów i 6 furmanek. Średnia szybkość tych pojazdów też była jakby trochę
    inna niż dzisiaj. Albo w tej argumentacji ponosi cię temperament i potrzeba
    udowodnienia za wszelka cenę (nawet za cenę śmieszności....) swojej racji,
    albo po prostu nie masz prawa jazdy i (lub) nie jeździsz samochodem. Ciekawe
    jak to sobie wyobrażasz, na skrzyżowaniu drogi szybkiego ruchu z wiejską
    drogą, pierwszeństwo ma ta druga?? ROFL

    > jednokierunkowa"?
    > Droga jednokierunkowa to głównie polski wymysł.zatkało się i trzeba
    > zrobić troche luzu,jezdnie wąskie a ruch jak w Hameryce i stąd te
    > jednokierunki.Wynikają one tylko i wyłącznie z organizacji ruchu na
    > ciasnych jezdniach i dużego natężenia.

    > głupotą
    > samochód
    >
    > Mądrzy budują wysokie tunele i wiadukty,tylko u nas tak jakoś dziwnie to
    > wyszło.Druty też jak muszą to wieszają wysoko.

    Na tym właśnie polega problem w rozmowach realistów z idealistami. Ci pierwsi
    argumentują w oparciu o fakty, drudzy natomiast odnoszą się do świata
    idealnego, który nie istnieje. Faktycznie, gdyby przyjąć założenie, że w
    Polsce nie ma, jak to ująłeś, "ciasnych jezdni i dużego natężenia ruchu", nie
    ma niskich tuneli, słabych mostów, dziurawych dróg a wszyscy kierowcy są
    ludźmi w pełni dojrzałymi i odpowiedzialnymi to można by wywalić znaki
    drogowe i policjantów z mandatami. Problem w tym, że takiej Polski nie ma i
    długo nie będzie, zaś od zlikwidowania znaków i obowiązku jazdy w pasach
    dziur na jezdni nie ubędzie. Co proponujesz konkretnie? Wyburzyć drogi, mosty
    i tunele i zbudować wszystko od nowa? A co w tzw. międzyczasie? ROFL

    > WSZYSTKICH
    > Popatrzmy na ten holenderski eksperyment i zobaczymy.Bzdurą u nas też
    > nazywano jazdę w słoneczny dzień na światłach mijania (co w Szwecji i
    > Kanadzie obowiązuje już od lat przez calusieńki rok) i popatrz ilu
    > kierowców bez nakazu tak jeździ.Mądry pomysł ludziska sami podchwycą.

    Są tacy, którzy nadal nazywają to bzdurą, nawet zimą. Mądre pomysły
    podchwytują mądrzy a na głupich potrzebne są mandaty, bo perswazja do nich
    nie trafia.

    > ..> >
    > nazywane

    > prawa
    > bardzo

    > I po naastu latach od kursu też jeszcze nie potrafią tak? Staneli w
    > miejscu i bazują na wiedzy wyniesionej z kursu?A życie ich czegoś nie
    > uczy?Tak samo można powiedzieć o wszelkich kursach,nie tylko na prawo
    > jazdy.Dotyczy to także szkół wszelakiej maści itd.Czyli wszyscy jesteśmy
    > marni.

    No to może zrobimy dwie odrębne siecie drogowe, jedną dla odpowiedzialnych,
    rozsądnych i umiejących jeździć (bez znaków, pasów i mandatów),i drugą dla
    tych, którym opanowanie tej sztuki zajmuje kilkanaście lat plus tych, którym
    i sto lat by nie starczyło, bo po prostu nie nadają się na kierowców?
    Kolejny genialny pomysł, a jaki praktyczny... ROFL

    > Fakt jazda po naszych drogach dla cudzodziemca to fraktycznie kara ,na
    > jaką zapewne nie zasłużył.A czy my polacy zasługujemy na to aby jeździć
    > po takich wertepach?

    Nie, my Polacy zasługujemy na wszystko co najlepsze, nawet na to by pisano
    nas z dużej litery. Problem w tym, ze nikt za nas nie wybuduje tych dobrych
    dróg i wysokich tuneli.
    A cudzoziemcy w Polsce narzekają nie tylko na dziury i wyboje, lecz także, a
    może przede wszystkim, na kiepskich kierowców (szczegóły w moim poprzednim
    poście)

    > swoje i
    >
    > Bo głupie przepisy jak sama zauważyłaś ludzie ignorują.Przy okazji także
    > nawet te mądre.Ogólnie w polsce jest brak poszanowania prawa,bo całe
    > prawo jest skomplikowane i nie dla ludzi.Nawet twórcy mają problemy z
    > jego interpretacją.

    Brak poszanowania prawa w Polsce wynika głównie z naszej historii (zabory,
    okupacja niemiecka, potem komuna) Statystyczny Polak, w odróżnieniu od
    Niemca, Szweda czy Anglika ma niejako genetycznie zakodowaną niechęć do
    władzy i narzucanych przez nią przepisów, co BTW czasami przybiera formy
    humorystyczne. Dowodem ta dyskusja. Za Niemca czy za komuny łamanie prawa
    było często traktowane wręcz jako wyraz patriotyzmu (np. jazda tramwajem bez
    biletu czy "wynoszenie towarów" z zakładów pracy)
    Niemiec, Szwed itp. wie, że przestrzeganie przepisów leży w jego własnym
    interesie a jeśli uważa, że przepis jest zły, to dąży do jego zmiany. Ludzie
    w krajach o ugruntowanej demokracji potrafią bardzo aktywnie i skutecznie, a
    zarazem w zgodzie z obowiązującym prawem walczyć o swoje. My, jak nam się
    przepis nie podoba, to go łamiemy, bo jak wiadomo każdy Polak zna się
    najlepiej na wszystkim (prawie, medycynie, piłce nożnej....)
    Ewentualnie organizujemy blokady lub dajemy po pysku.

    > ostatnim
    > drogowe

    > tamtejsi
    > nie
    > ruszają na
    >
    > A i owszem ja, i byłem zszokowany.120 km//h a odległość może do pół
    > metra.To jest dopiero szaleństwo:-)) U nas za takie coś 1000zł mandatu z
    > możliwościa utraty prawa jazdy.A tam nawet ćwierć policjanta nie
    > widziałem.

    Bo zamiast pilnować bezpieczeństwa na drogach zajmują się laniem Kurdów?
    BTW, znasz może statystyki odnośnie ilości wypadków w Turcji? Jakoś nie
    przemawia do mnie wizja Turcji jako kraju o bezpiecznych drogach...

    Pozdrawiam, Ewa.

  • 52. Data: 2002-08-12 09:13:57
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 53. Data: 2002-08-12 15:57:35
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aj7u8l$db1$1@news.gazeta.pl...

    > jak to sobie wyobrażasz, na skrzyżowaniu drogi szybkiego ruchu z
    wiejską
    > drogą, pierwszeństwo ma ta druga?? ROFL

    To zależy w którą stronę będziesz jechać:-)))
    A kto takie skrzyżowania wymyśla?Jeśli już to bezkoliazyjne

    > Na tym właśnie polega problem w rozmowach realistów z idealistami. Ci
    pierwsi
    > argumentują w oparciu o fakty, drudzy natomiast odnoszą się do świata
    > idealnego, który nie istnieje.

    100% prawdy,ale należy dążyć do ideału (o ile taki istnieje),a nie cofać
    się budując mini rondka i inne wynalazki.

    > Problem w tym, że takiej Polski nie ma i
    > długo nie będzie,

    A szkoda, już się rozmarzyłem że sobie jadę 200 km/h po równiutkiej jak
    stół cztero-pasmowej drodze.

    > Brak poszanowania prawa w Polsce wynika głównie z naszej historii
    (zabory,
    > okupacja niemiecka, potem komuna)

    Fakt, to też ciąży,ale nikt nie próbuje tego zmieniać tworząc
    mądre,zrozumiałe prawo,bez możliwości jego wręcz dowolnej interpretacji

> [...]
    > najlepiej na wszystkim (prawie, medycynie, piłce nożnej....)
    > Ewentualnie organizujemy blokady lub dajemy po pysku.

    A znasz skuteczne ( w Polsce) inne metody?

    Jacek

  • 54. Data: 2002-08-12 17:20:40
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jacek <s...@p...pl> napisał(a):

    (ciach)

    > A szkoda, już się rozmarzyłem że sobie jadę 200 km/h po równiutkiej jak
    > stół cztero-pasmowej drodze.

    Pomarzmy sobie razem, ale jak już marzyć, to na całego &#8211; proponuję
    sześciopasmową. Na czteropasmówce Warszawa - Katowice tworzą się niezłe
    korki, nawet, gdy akurat nie ma żadnych robót na jezdni czy zatoru
    spowodowanego wypadkiem. Obwodnice we wszystkich dużych i średnich miastach.
    Czarne skrzynki w TIR-ach.....Ups, wypsnęło mi się, czarne skrzynki raczej ci
    się nie spodobają....

> [...]
    > skutecznie, a
    > się
    >
    > A znasz skuteczne ( w Polsce) inne metody?

    A znasz angielski przepis na piękny trawnik? &#8211; wystarczy wysiać trawę, po
    czym przez 100 lat regularnie kosić, nawozić, podlewać.....i czekać na efekty.
    Przepis na demokrację i praworządność jest taki sam.

    Pozdrawiam, Ewa.

  • 55. Data: 2002-08-15 19:50:57
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aj8qp8$hvr$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    miastach.
    > Czarne skrzynki w TIR-ach.....Ups, wypsnęło mi się, czarne skrzynki

    Ups,cztery pasma w jedną stronę oczywiście,a czarne skrzynki-niech sobie
    będą.

> [...]
    efekty.
    > Przepis na demokrację i praworządność jest taki sam.

    No masz jakieś stare przepisy-ja słyszałem że dopiero po 200 jest ładny
    Jacek