    From: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik mnie sciga... :(
    Date: Wed, 07 Aug 2002 22:11:44 +0200

    Dnia Wed, 7 Aug 2002 21:40:52 +0200, "Tomasz Kikowski" <o...@p...pl>
    napisał(a):

    >szkodzisz spoleczenstwu
    >jesli ulegniesz wypadkowi (malemu) takiemu ktory na nasze nieszczescie nie
    >zginiesz do konca swego parszywego zycia bedziemy ci palcic za leki,
    >rehabilitacje i leczenie pozniej rente i tak dalej

    Tak samo traktuje się emerytów, którzy sami mają (fałszywe) wrażenie,
    że żyją cudzym kosztem. Takie są uroki socjalizmu, w którym bohatersko
    pokonuje się trudności nieznane w innych ustrojach.

    Mógłbyś równie dobrze powiedzieć, że nieumiejętne posługiwanie się
    siekierą podczas rąbania drewna, wyrządzając sobie tym krzywdę, ale na
    "Twoje nieszczęście jednak od tego nie umrę i do końca mojego
    parszywego życia będziesz płacił mi za leki, rehabilitacje, leczenie,
    rentę i tak dalej", zmusi społeczeństwo, któremu rzekomo tym szkodzę,
    do wprowadzenia ograniczeń w dostępie do siekier, delegalizacji jej
    posiadania bez stosownych zaświadczeń i zezwoleń oraz wprowadzenia
    odpłatnych kursów i egzaminów z posługiwania się tym niebezpiecznym
    narzędziem i oczywiście - a jakże by inaczej - zmuszenia do
    OBOWIĄZKOWYCH składek na ubezpieczenie FONUS (Fundusz Ofiar
    Nieumiejętnego Używania Siekier). Czym innym są wszakże obowiązkowe
    składki na leczenie ofiar wypadków drogowych, którymi to państwo nas
    uracza? Czym różni się gość, który stracił nogę gniotąc ją pomiędzy
    blachami swojego samochodu po tym jak wyhamował go na drzewie, a gość,
    który odrąbał sobie nogę przy pomocy tak niebezpiecznego narzędzia,
    jakim jest siekiera?

    Zanim nazwiesz mnie głupcem i zarzucisz mi herezje, proszę tylko o
    jedno - przemyśl to przez dłuższą chwilę :-) Dziękuję.

    >poprostu taniej jest wprowadzic nakaz zapinania pasow bo to moze uratowac ci
    >zdrowie i nasze pieniadze

    Taniej jest na drodze szybkiego ruchu z jednopoziomowymi
    skrzyżowaniami postawić znaki, niż wybudować mosty. Najpierw stawia
    się znak ograniczający szybkość jazdy do 70 km/h, a jeśli to nie
    wystarczy, to do 40 km/h. Brnąc dalej możemy zatrzymać całkowicie ruch
    na tej drodze, a tych cholernych mostów nie wybudować - bo i po co,
    taniej przecież te znaki wychodzą.

    Problem tylko w tym, że bierzemy pod uwagę cenę kawałka blachy i rurki
    metalowej, na której ten znak jest umieszczony. Nikt nie zastanawia
    się jakie to są koszty, kiedy dwu, trzykrotnie wydłużamy czas podróży,
    kiedy ciężkie ciężarówki jeżdżą przez miasta, zamiast obwodnicami -
    których po prostu nie ma, kiedy ludzie zabijają się na dziurawych, i w
    fatalnym stanie drogach, kiedy ludzie zamiast pracować, stoją w
    korkach na rondach dużych miast.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org