  • 1. Data: 2002-08-04 09:13:42
    Temat: Podszywanie sie pod inna firme
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

    Witam,

    Czy zalozenie firmy o nazwie, ktora jest uzywana przez inna firme,
    posiadajaca inna forme prawna dzialania, i prowadzenie dzialalnosci podobnej
    do tamtej firmy jest naruszenim prawa?
    Zalozmy, ze zakladam firme, "Kompania piwowarska s.c." i prowadze sprzedaz
    hurtowa piwa, poslugujac sie we wszystkich pismach wylacznie nazwa "Kompania
    piwowarska". Czy jest to zlamanie prawa? Zakladajac oczywiscie, ze robie to
    swiadomie liczac na to, ze zdobede klientow przeswiadczonych, ze moja firma
    i "Kompania piwowarska S.A." to ta sama firma?
    Chodzi o to, ze od kilku lat prowadze pewna dzialalnosc. Powstala niedawno
    firma, ktora nosi ta sama nazwe, tylko inna forme prawna. Prowadzi dokladnie
    te sama dzialalnosc co ja (jej cala dzialalnosc, to fragment mojej),
    kierujac swoja oferte do tego samego klienta co ja, co wiecej, rozsylajac
    oferty do klientow, korzystajac z mojej (bezprawnie zdobytej) bazy adresowej
    liczac na nieuwage klienta. Czy moge cos z tym fantem zrobic?

    Hubert Kowalski

  • 2. Data: 2002-08-04 10:17:37
    Temat: Re: Podszywanie sie pod inna firme
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "Hubert Kowalski" <h...@i...pl> naskrobał/a w

    > Czy moge cos z tym
    > fantem zrobic?

    Wytoczyć sprawę o ochronę dóbr osobistych.
    Zaniechanie, usunięcie skutków i odszkodowanie.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153 ftp://b3d:b...@2...97.45.36
    If you can read this, I've lost my trailer.

  • 3. Data: 2002-08-04 16:19:17
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl>

> [...]
    firma
    > i "Kompania piwowarska S.A." to ta sama firma?

    O ile dobrze pamietam, prawnie chronione 'z urzedu' sa nazwy osob prawnych
    (ZOO i SA,
    nie wiem jak z nowymi spolkami w nowym KH). Prawo nie chroni jednak w zaden
    sposob nazw DG - czyli moze istniec kilka DG o tej samej nazwie i jest to
    zgodne
    z prawem. Z tym ze w przypadku DG trzeba tez do nazwy dodac wlasne nazwisko.

    MZ

  • 4. Data: 2002-08-05 07:25:55
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Z tym, że trzeba pamiętać jeszcze o ustawie o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji...
    Użytkownik "Marek Zachara" <m...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:9dkjia.118.ln@moria.telperion.pl...