  • 11. Data: 2019-12-03 10:27:54
    Temat: Re: Kamilowi D. grozi nie mniej niż 5, a maksymalnie nawet 25 lat więzienia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 10:24, A. Filip pisze:

    > Jak rozumiem nie ma takiego obowiązku _w prawie wekslowym_.

    Jakimkolwiek prawem.

    > Jaka jest dominująca praktyka przy takich sumach, co da się wywieść z
    > innych przepisów (bankowych/księgowych) i czy ma to wpływ na ważność
    > weksla to osobne kwestie.
    >
    > Gdyby prawo było jasne, proste i oczywiste prawnicy by znacznie mniej
    > zarabiali :-)

    Prawo jest jasne - fałszerz odpowiada za sfałszowany podpis, bez względu
    na to, czy sfałszuje w banku, czy w swoim domowym zaciszu. Nie widzę
    logicznego uzasadnienia, aby zrobienie czegoś w ukryciu znosiło karalność.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2019-12-03 11:04:07
    Od: z <...@...pl>

    Podpisywałem w życiu chyba ze 2 weksele
    Nie było mowy o dawaniu mi go do domu do podpisania.
    To taka oczywista oczywistość ale jak widać krętacze zagwarantowali
    sobie luki w prawie aby w razie czego można było sobie wzajemnie pomagać ;-)

  • 13. Data: 2019-12-03 11:08:29
    Od: z <...@...pl>

    PS. Jak będę następnym razem wypłacał w kasie bankowej to zapytam czy
    można podpis na dokumencie złożyć w domu że to niby moja żona wypłacała
    mamy wszak wspólne konto to chyba nie będzie problemu.
    Czy będzie?

  • 14. Data: 2019-12-03 11:10:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > względu na to, czy sfałszuje w banku, czy w swoim domowym zaciszu. Nie
    > widzę logicznego uzasadnienia, aby zrobienie czegoś w ukryciu znosiło

    Ty podchodzisz do sprawy z punktu widzenia odpowiedzialności karnej
    osoby oskarżonej o sfałszowanie weksla poza bankiem (sfałszowanie na
    wekslu podpisu żony, obecnie b. żony). Ja podchodzę do sprawy w punktu
    widzenia wyegzekwowania weksla przez bank bez dłuższego+ niż zwykle
    ciągania się po sądach.

    B. żona nie oprotestowała skutecznie weksla w parze z takim doniesieniem
    do prokuratury na b. męża? D. chyba stać na takich prawników że nawet
    jeśli dostanie minimum z widełek to "nieprędko"?

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2019-12-03 11:28:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 11:10, A. Filip pisze:

> [...]
    > wekslu podpisu żony, obecnie b. żony). Ja podchodzę do sprawy w punktu
    > widzenia wyegzekwowania weksla przez bank bez dłuższego+ niż zwykle

    I do jakich wniosków dochodzisz? Bank oczywiście nie będzie mógł
    dochodzić należności od żony, jeśli to nie jej podpis znajduje się na
    wekslu, i tylko o takim ryzyku banku możemy mówić.

    > B. żona nie oprotestowała skutecznie weksla w parze z takim doniesieniem
    > do prokuratury na b. męża?

    Jeśli została pozwana, to niechybnie zarzuty też wniosła/wniesie.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-12-03 11:52:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > dochodzić należności od żony, jeśli to nie jej podpis znajduje się na
    > wekslu, i tylko o takim ryzyku banku możemy mówić.

    Na razie i raczej+ to się nie zmieni. Jakieś tam ryzyko przyszłych
    oskarżeń "wtórnych" dla banku jednak jest.

    A z punktu widzenia _skuteczności_ bank ma papierek/weksel z którego
    (długo?) nic nie będzie miał. Po wuja mu taki papierek na 2 mln CHF?

  • 17. Data: 2019-12-03 11:57:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 11:52, A. Filip pisze:

    > Na razie i raczej+ to się nie zmieni. Jakieś tam ryzyko przyszłych
    > oskarżeń "wtórnych" dla banku jednak jest.

    Dla banku ryzyka wtórnego nie widzę. Co najwyżej dla pracowników banku,
    jeśli się okazałoby, że wiedzieli o sfałszowanym podpisie i chcieli to
    ukryć przed bankiem, czyli że działali ze sprawcą w zmowie.

    > A z punktu widzenia _skuteczności_ bank ma papierek/weksel z którego
    > (długo?) nic nie będzie miał. Po wuja mu taki papierek na 2 mln CHF?

    http://www.remitent.pl/jak-wyglada-weksel-kamila-dur
    czoka/8480
    Na wekslu znajdują się dwa podpisy, więc przynajmniej jeden dłużnik
    (Kamil Durczok) odpowiada za zapłatę.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2019-12-03 12:05:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 03:02, m...@g...com pisze:

    > okazuje się, że to zbrodnia niesłychana i przedawnia się dopiero po 20
    > latach, no i paczaj na kwotę weksla, to nie jest małe ciamciaramcia:)
    > ---
    > w koncu to bankstery czyniom prawo tego swiata -nawet w PRLRP
    > Ale co to dla Kamilka "kamikadze" Durka takie kwoty?! ;P
    > Male ciamciaramcia beda miec z nim kielichowi koledzy sedziowie,
    > moze sie kilku wylaczy ze sprawy po "losowym przydziale" ;P
    > PO ilu latach moze wyjsc zadobre? Po 3?
    > A moze koledzy POsadzom bylom zone? ;))))

    wszystko zależy od nadzwyczajnej kasty, kto komu ile posmaruje:))))))))

  • 19. Data: 2019-12-03 12:24:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > banku, jeśli się okazałoby, że wiedzieli o sfałszowanym podpisie i
    > chcieli to ukryć przed bankiem, czyli że działali ze sprawcą w zmowie.

    Ależ ja się z tym zasadniczo zgadzam i szansę że bank "jakby co" się nie
    wyłga czarnymi owcami/pracownikami są jeszcze mniejsze. Różnica między
    nami jak dla mnie sprowadza się zasadniczo do innego stawiania akcentów
    i pomijania lub nie (znacznie) mniej prawdopodobnych scenariuszy.
    [Ja się zajmuje w sporej części sytuacjami gdy gówno trafia w
    wentylator, to wykrzywia spojrzenie na świat :-) ]

    > http://www.remitent.pl/jak-wyglada-weksel-kamila-dur
    czoka/8480
    > Na wekslu znajdują się dwa podpisy, więc przynajmniej jeden dłużnik
    > (Kamil Durczok) odpowiada za zapłatę.

    Po rozwodzie nie ma wspólnoty majątkowej. Majątek po rozwodowy
    przypadający b. żonie (50%?) jest IMHO poza zasięgam tego weksla
    dopóki nie wyjdzie że to jej podpis. Byłaby ta cała sprawa jakby
    bank nie chciał egzekwować weksla od b. żony? Ja jakoś nie obstawiam że
    to doniesienie jest nastawione na "zaledwie" przeciąganie egzekucji
    weksla od b. żony.

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2019-12-03 12:38:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 12:24, A. Filip pisze:

    > Po rozwodzie nie ma wspólnoty majątkowej. Majątek po rozwodowy
    > przypadający b. żonie (50%?) jest IMHO poza zasięgam tego weksla
    > dopóki nie wyjdzie że to jej podpis.

    Owszem.

    > Byłaby ta cała sprawa jakby
    > bank nie chciał egzekwować weksla od b. żony? Ja jakoś nie obstawiam że
    > to doniesienie jest nastawione na "zaledwie" przeciąganie egzekucji
    > weksla od b. żony.

    Praktyka podpisywania się "za żonę" jest stosunkowo częsta, więc tak
    zupełnie bym tego nie wykluczał. Wręcz przeciwnie - jest bardzo
    prawdopodobna. Wiele takich spraw nigdy nie wychodzi na jaw, bo nie ma
    potrzeby użycia sfałszowanych dokumentów, a jeśli już, to jeśli
    małżonkowie są nieskłóceni, to załatwiają to we własnym gronie.

    --
    Liwiusz