  • 1. Data: 2019-12-02 20:05:42
    Temat: Weksel
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Czy weksli to nie trzeba podpisywać w Banku, przy pracowniku
    udzielającemu pożyczki/kredytu?

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kamil-d-zatrzymany-w
    -zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-12-02 20:36:24
    Temat: Re: Weksel
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2019 o 20:05, Animka pisze:
    > Czy weksli to nie trzeba podpisywać w Banku, przy pracowniku
    > udzielającemu pożyczki/kredytu?
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kamil-d-zatrzymany-w
    -zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

    Powinnosię w banku, ale wiesz - znany dziennikarz. I wyszło jak zwykle :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2019-12-02 20:51:48
    Temat: Re: Weksel [na 2 mln CHF]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    -zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

    > Powinnosię w banku, ale wiesz - znany dziennikarz. I wyszło jak zwykle
    > :-)

    Może się banki nauczą (boleśnie) jak uzyskiwać w sposób
    "mniej podważalny" weksle na kwotę 2 mln CHF
    [ na dziś to trochę mniej niż 8 mln PLN ]

    Przy takiej kwocie jakoś domniemywać na korzyść banku się nie śpieszę.
    B. żonie jakby co grozi odpowiedzialność karna za składanie fałszywych
    zeznań bo bez jej formalnego zeznania że to nie jej podpis sprawa nie
    powinna daleko zajechać. O podpisaniu weksli na taką kwotę "raczej"
    by nie zapomniała?

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-12-02 21:01:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2019 o 20:51, A. Filip pisze:

    > Może się banki nauczą (boleśnie) jak uzyskiwać w sposób
    > "mniej podważalny" weksle na kwotę 2 mln CHF
    > [ na dziś to trochę mniej niż 8 mln PLN ]

    Przeznaczeniem prawnym weksla nei jest zabezpieczanie roszczeń banków.

> [...]
    > zeznań bo bez jej formalnego zeznania że to nie jej podpis sprawa nie
    > powinna daleko zajechać. O podpisaniu weksli na taką kwotę "raczej"

    Różnie może wyjść. Banki upierają się przy braniu weksli in blanco, co
    powoduje, że to może być weksel od innego zupełnie kredytu i nawet nie z
    tego banku. Jak zażądałem od banku, by wpisał tam podstawowe dane, to
    aż radca prawny musiał się wypowiadać, bo "przecież wszyscy podpisują".

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2019-12-02 21:25:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Przeznaczeniem prawnym weksla nei jest zabezpieczanie roszczeń banków.

    Czy takie użycie weksli jest nielegalne?

    Do użytku "nie całkiem zgodnie z (głównym) przeznaczeniem" ja solidnie
    jestem przyzwyczajony (głównie w kwestiach poza prawnych).

> [...]
    > tego banku. Jak zażądałem od banku, by wpisał tam podstawowe dane, to
    > aż radca prawny musiał się wypowiadać, bo "przecież wszyscy podpisują".

    Dopóki "niezawisłe sądy" nie dadzą za "brak detali" bankom _kosztownie_
    i zasłużenie po dupie to taka karygodna praktyka będzie trwać.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2019-12-02 22:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Dec 2019 20:51:48 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    -zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

    > Może się banki nauczą (boleśnie) jak uzyskiwać w sposób
    > "mniej podważalny" weksle na kwotę 2 mln CHF
    > [ na dziś to trochę mniej niż 8 mln PLN ]

    Myslisz, ze ma takie pieniadze, zeby banki sie czegos nauczyly ?

> [...]
    > zeznań bo bez jej formalnego zeznania że to nie jej podpis sprawa nie
    > powinna daleko zajechać. O podpisaniu weksli na taką kwotę "raczej"

    Kto wie - jak w banku podsuneli sterte papierow do podpisu, a ona
    myslami byla przy "posiadlosci" ...

    J.

  • 7. Data: 2019-12-03 00:01:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    -zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

    > Powinno się w banku, ale wiesz - znany dziennikarz. I wyszło jak zwykle :-)

    Czyli pracownicy Banku mają już "umoczone d..y". A to było 10 lat temu,
    więc dziesięcioktotnie, albo i więcej.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-12-03 00:05:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-02 o 20:51, A. Filip pisze:

> [...]
    > zeznań bo bez jej formalnego zeznania że to nie jej podpis sprawa nie
    > powinna daleko zajechać. O podpisaniu weksli na taką kwotę "raczej"

    Powiedziała, że zadnych weksli nie widziała i nie podpisywała.
    Grafolodzy już to sprawdzą.

    --
    animka

  • 9. Data: 2019-12-03 00:11:33
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Przeznaczeniem prawnym weksla nei jest zabezpieczanie roszczeń banków.

    To po co te weksle. Traktowane jak papier toaletowy?
    Znam osobę z której wekslem wierzyciel poleciał od razu do komornika i
    nawet sprawy w Sądzie nie było. Komornik jak panisko zarzdził wszystko
    sam....i Sąd nie postawił mu żadnych zarzutów, tylko jeszcze akta od
    niego wzięli, żeby na chybcika wpisać na Portalu Informacyjnym Sądu.
    Takie mamy "prawo".

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-12-03 00:41:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 00:01, Animka pisze:

    -zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8
    > Czyli pracownicy Banku mają już "umoczone d..y". A to było 10 lat temu,
    > więc dziesięcioktotnie, albo i więcej.

    Nie wiadomo. Może podpisywała. Moze podpisała do innej kwoty, ale tego
    nie wzmiankowano. Możliwości jest mnóstwo.

    --
    Robert Tomasik