  • 1. Data: 2019-12-02 23:46:56
    Temat: Kamilowi D. grozi nie mniej niż 5, a maksymalnie nawet 25 lat więzienia
    Od: u2 <u...@o...pl>

    ale wpadł, już sądziłem, że znowu się wywinie, teraz chyba tylko jakaś
    większa rozróba w sądach powszechnych może go uratować, n.p. że sędzia
    który go ewentualnie skaże został nielegalnie wybrany przez nielegalny KRS:)

    https://wpolityce.pl/polityka/475743-durczok-ponowni
    e-zatrzymany-ma-uslyszec-nowy-zarzut

    Jak dowiedział się portal wPolityce.pl Kamil Durczok został dziś
    ponownie zatrzymany! Ma usłyszeć zarzut wyłudzenia kredytu, który zdobył
    posługując się fikcyjnym podpisem podpisem swojej byłej żony!
    Reklama

    CZYTAJ TAKŻE:Durczok w coraz większych kłopotach. Weksle na 2 mln
    franków. Eks-żona dziennikarza: ,,Mój podpis podrobiono"

    Do przestępstwa miało dojść między sierpniem 2008, a październikiem 2011
    roku. Z wekslem ,,podpisanym" rzekomo przez żonę Durczok zjawił się w
    banku. 28 sierpnia 2008 roku udzielono mu kredytu w wysokości 2,9 mln.
    złotych. To jednak nie koniec. 1 października 2001 Durczok przedstawił
    bankowi kolejne podrobione oświadczenie Marianny D. o poddaniu się
    egzekucji do kwoty 3,1 mln. franków szwajcarskich! Byłą żona Durczoka
    dowiedziała się o przekręcie dopiero gdy bank wezwał ją do spłaty
    należności.

    Dlatego o przestępczym procederze Kamila Durczoka powiadomiła
    prokuraturę właśnie jego była żona, która ma status poszkodowanej w tej
    sprawie. Osobne zawiadomienie złożył bank. Prokuratura powołała biegłego
    z zakresu badania pisma ręcznego. Ten stwierdził, ze podpisów nie
    składała Marianna D., ale właśnie Kamil Durczok. Dziennikarz usłyszeć ma
    zarzut podrobienia dokumentów umożliwiających uzyskanie kredytu i
    przedłożenia ich w banku. Do tego dochodzi jeszcze doprowadzenie banku
    do niekorzystnego rozporządzenia mieniem wielkiej wartości. Co ciekawe,
    podrabianie weksla jest traktowane tak samo jak fałszowanie pieniędzy.
    Durczokowi grozi nie mniej niż 5, a maksymalnie nawet 25 lat więzienia.

    WB

  • 2. Data: 2019-12-02 23:53:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    u2 <u...@o...pl> pisze:
> [...]
    > ponownie zatrzymany! Ma usłyszeć zarzut wyłudzenia kredytu, który
    > zdobył posługując się fikcyjnym podpisem podpisem swojej byłej żony!

    Że zacytuje klasykę (z Filmu "Va Bank"?): Na 48h to my możemy zatrzymać każdego.
    Zacznę się podniecać jak sąd orzeknie areszt (na 90 dni) bo podły
    Durczok na wolności z palcem w dupie zamataczy prokuraturę/ziobroturę
    w sprawie weksla sprzed 10 lat.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-12-03 00:13:19
    Od: m...@g...com

    A to sprawy wekslowe sie nie przedawniajom po 3 latach? ;P

  • 4. Data: 2019-12-03 00:47:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 00:13, m...@g...com pisze:
    > A to sprawy wekslowe sie nie przedawniajom po 3 latach? ;P

    okazuje się, że to zbrodnia niesłychana i przedawnia się dopiero po 20
    latach, no i paczaj na kwotę weksla, to nie jest małe ciamciaramcia:)

  • 5. Data: 2019-12-03 01:31:33
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 00:13, m...@g...com pisze:
    > A to sprawy wekslowe sie nie przedawniajom po 3 latach? ;P

    Przestał płacić raty, a weksel to zabezpieczenie.

    --
    animka

  • 6. Data: 2019-12-03 03:02:20
    Od: m...@g...com

    okazuje się, że to zbrodnia niesłychana i przedawnia się dopiero po 20
    latach, no i paczaj na kwotę weksla, to nie jest małe ciamciaramcia:)
    ---
    w koncu to bankstery czyniom prawo tego swiata -nawet w PRLRP
    Ale co to dla Kamilka "kamikadze" Durka takie kwoty?! ;P
    Male ciamciaramcia beda miec z nim kielichowi koledzy sedziowie,
    moze sie kilku wylaczy ze sprawy po "losowym przydziale" ;P
    PO ilu latach moze wyjsc zadobre? Po 3?
    A moze koledzy POsadzom bylom zone? ;))))

  • 7. Data: 2019-12-03 10:08:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-02 o 23:46, u2 pisze:
    > Do tego dochodzi jeszcze doprowadzenie banku do niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem wielkiej wartości.

    Jeśli prawdą jest że weksle podpisuje się osobiście w banku to
    banksterka sama jest sobie winna. Pewnie współdziałała w tym procederze.

    Bank pokrzywdzony? Żałosne.

  • 8. Data: 2019-12-03 10:18:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 10:08, z pisze:

    > Jeśli prawdą jest że weksle podpisuje się osobiście w banku to

    Nie ma takiego obowiązku.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2019-12-03 10:19:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    z <...@...pl> pisze:

    > Jeśli prawdą jest że weksle podpisuje się osobiście w banku to
    > banksterka sama jest sobie winna. Pewnie współdziałała w tym
    > procederze.
    > Bank pokrzywdzony? Żałosne.

    Prokuratura postawiła jakieś zarzuty bankowi (jak dotąd)?

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2019-12-03 10:24:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie ma takiego obowiązku.

    Jak rozumiem nie ma takiego obowiązku _w prawie wekslowym_.
    Jaka jest dominująca praktyka przy takich sumach, co da się wywieść z
    innych przepisów (bankowych/księgowych) i czy ma to wpływ na ważność
    weksla to osobne kwestie.

    Gdyby prawo było jasne, proste i oczywiste prawnicy by znacznie mniej
    zarabiali :-)

    --
    A. Filip