  • 1. Data: 2004-11-03 09:20:55
    Temat: Jak "zatrzymac" prawa autorskie do pracy inzynierskiej
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Skladajac napisana prace inzynierska student przekazuje prawa autorskie
    uczelni. Wiem ze mozna napisac jakies podanie/oswiadczenie aby zachowac dla
    siebie te prawa, celem pozniejszego sprzedania/rozpowszechnienia przedmiotu
    pracy. Gdzie moge znalezc jakies informacje, wzory podania dotyczace tego
    tematu.

    Patryk

  • 2. Data: 2004-11-03 09:29:08
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Skladajac napisana prace inzynierska student przekazuje prawa autorskie
    > uczelni.

    ktore dokladnie (prawa)?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-11-03 10:54:17
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > ktore dokladnie (prawa)?

    Nie wiem dokladnie jak one sie nazywaja. Chodzi o to abym:
    a) mogl wykorzystywac na wlasne potrzeby przedmiot pracy
    b) ewentualnie mogl go rowniez sprzedac osobie trzeciej

    --
    Patryk

  • 4. Data: 2004-11-03 17:01:00
    Od: akanid <a...@b...poczta.fm>

    Patryk napisał(a):
    > Nie wiem dokladnie jak one sie nazywaja. Chodzi o to abym:
    > a) mogl wykorzystywac na wlasne potrzeby przedmiot pracy
    > b) ewentualnie mogl go rowniez sprzedac osobie trzeciej

    przyłączam sie do pytania. interesuje mnie dokładnie to co kolegę.

    pozdro
    akanid

  • 5. Data: 2004-11-03 19:05:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    akanid wrote:

    > przyłączam sie do pytania. interesuje mnie dokładnie to co kolegę.

    Hyhy, miła uczelnia, nie ma co...
    Rozumiem, że zamierzacie spłacić prawa uczelni? Jak chcecie sprzedawać
    "swoje" prace...
    Bo przeca promotor jest współautorem tej pracy, pomaga wam, sprawdza,
    doradza. A że robi to w ramach pracy na uczelni - właścicielem jego
    części praw jest uczelnia...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-11-03 20:18:16
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 03/11/2004 10:20, Patryk wrote :

    > Witam
    > Skladajac napisana prace inzynierska student przekazuje prawa autorskie
    > uczelni.

    Skąd wiesz? Nie na każdej uczelni tak jest. Co to za wredna uczelnia?

    Poczytaj tu:
    http://www.transfer.edu.pl/ctt10b05.html
    i tu:
    http://www.patentmen.pl/roz5-4.html

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 7. Data: 2004-11-03 20:23:10
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 03/11/2004 20:05, Massai wrote :

> [...]
    > Bo przeca promotor jest współautorem tej pracy, pomaga wam, sprawdza,
    > doradza. A że robi to w ramach pracy na uczelni - właścicielem jego

    Nie:
    za:
    http://www.patentmen.pl/roz5-4.html
    (Witryna PATENTMEN powstała z inicjatywy Rady Rzeczników Patentowych
    Szkół Wyższych przy finansowym wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej
    i we współpracy z Politechniką Gdańską, a redagowana jest przez zespół
    rzeczników patentowych)

    "Na gruncie prawa autorskiego, promotor w zasadzie nie powinien mieć
    prawa do współautorstwa prac, o których mowa. Nie ulega wątpliwości, że
    z tytułu nadzoru nad realizacją pracy ma on swój udział w jej
    ostatecznym kształcie. Zważywszy jednak, że prawo autorskie chroni formę
    wyrażeniową pracy, sposób przedstawienia treści, a nie treść jako taką,
    udział promotora w powstaniu pracy nie może przesądzać o jej
    współautorstwie. Oczywiście w przypadku publikacji pracy w konkretnych
    sytuacjach może wystąpić jako jej współautor, ale na warunkach
    uzgodnionych z dyplomantem lub doktorantem."

    i za Centrum Transferu Technologii Politechniki Krakowskiej:
    "W praktyce wiele kontrowersji budzi problem samodzielności w tworzeniu
    prac dyplomowych: inżynierskich i magisterskich. W środowisku naukowym
    panuje dość powszechne przekonanie, że na treść pracy dyplomowej, a
    także na jej ostateczny , istotny wpływ wywiera prowadzący pracę, wobec
    czego winny mu służyć prawa autorskie. Otóż trzeba z całą stanowczością
    podkreślić, że pogląd ten jest niewłaściwy."
    http://www.transfer.edu.pl/ctt10b05.html

    Ja też podzielam zdanie tychże autorytetów, że promotor pracy nie jest
    jej współautorem w rozumieniu prawa autorskiego.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 8. Data: 2004-11-03 21:47:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Może Massai kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:cmba60$cib$1@inews.gazeta.pl> powiedział...

    > Bo przeca promotor jest współautorem tej pracy, pomaga wam, sprawdza,
    > doradza. A że robi to w ramach pracy na uczelni - właścicielem jego
    > części praw jest uczelnia...

    Hmm promotor współautorem pracy?? Niechyby chociaż konsultantem był...

    --
    Olgierd
    ||| gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org |||

  • 9. Data: 2004-11-04 06:59:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    >
    > Ja też podzielam zdanie tychże autorytetów, że promotor pracy nie
    > jest jej współautorem w rozumieniu prawa autorskiego.

    Ciekawe - zapomniałes jednak dodać, że na tej samej stronie piszą, że
    uczelnia może mieć prawa do pracy magisterskiej/ licencjackiej/
    doktoranckiej, wystarczy że będzie mała odpowiedni regulamin - a prawie
    wszytskie uczelnie takowe regulaminy mają...

    To co napisałem wcześniej, to nie moja tylko opinia - taką opinię
    wyraziła pani prezes Urzędu Patentowego RP...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-11-04 07:02:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > Może Massai kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    > <news:cmba60$cib$1@inews.gazeta.pl> powiedział...

    > Hmm promotor współautorem pracy?? Niechyby chociaż konsultantem był...

    hmm, może źle się wyraziłem - nie współautorem w sensie prawa
    autorskiego, ale JAKIEŚ prawa do tej pracy ma. Promotor w sensie
    uczelnia.
    Bo pisząc pracę korzystasz z "mocy przerobowych" uczelni, z fachowej
    wiedzy promotora, z urządzeń i materiałów uczelni.
    Po prostu - sam, bez udziału uczelniw osobie promotora pracy byś nie
    napisał - nie w tym kształcie.

    --
    Pozdro
    Massai