  • 1. Data: 2004-11-03 08:31:02
    Temat: Nakaz zaplaty z weksla - i co dalej?
    Od: "Radek" <r...@p...pl>

    Witam,

    Otrzymalem wlasnie korzystny dla mnie wyrok sadu i nakaz zaplaty przeciwko
    mojemu dluznikowi. Sprawa toczyla sie w postepowaniu nakazowym z
    wystawionego przez niego weksla, ktorego nie splacil mi w terminie. Nakaz
    jest i teraz sprawe nalezy pchnac dalej aby odzyskac nalezne pieniazki, ale
    nasunelo mi sie kilka watpliowosci i mam nadzieje, ze na grupie znajda sie
    osoby, ktorym uda sie je rozwiac:
    Otoz taki nakaz zaplaty jest od razu wykonalny, ale bez klauzuli
    wykonalnosci? Czy musze dodatkowo skladac wniosek o nadanie klauzuli
    wykonalnosci, bo szczerze mowiac troche sie gubie w pojeciach wykonalny i
    klauzula wykonalnosci. Jesli powienienem zlozyc wniosek o klauzule to kiedy
    moge to zrobic najszybciej i co moge zrobic juz w tej chwili wiedzac ze
    nakaz zaplaty jest wykonalny? I czy w przypadku gdy dluznik jest zonaty i
    prawdopodobna jest egzekucja dlugu z majatku wspolnego, to czy cos takiego
    takze powieniem zaznaczyc w tym wniosku.
    I rzecz ostatnia: pewnie nie obedzie sie bez wyslania komornika, wiec czy
    moglibyscie polecic jakies dobre miejsca w sieci gdzie moge sie dowiedziec
    na temat jak zlozyc sprawe u komornika (moze jakies formularze), jak
    kontrolowac przebieg jego dzialan i w ogole o postepowaniu komorniczym.
    Chetnie poznan takze Wasze opinie na ten temat.
    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi w tym temacie.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2004-11-03 09:43:32
    Temat: Re: Nakaz zaplaty z weksla - i co dalej?
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Radek napisał:

    > Otoz taki nakaz zaplaty jest od razu wykonalny, ale bez klauzuli
    > wykonalnosci?

    Wniosek o nadanie KW.

    > moge to zrobic najszybciej i co moge zrobic juz w tej chwili wiedzac ze

    Co mozesz zrobic ? Ustal majatek, ktory spacyfikuje komornik.

    > Chetnie poznan takze Wasze opinie na ten temat.

    A może sprzedaj dług ;)
    DOstaniesz grosz ... mniejszy, ale na 100 % ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900