  • 11. Data: 2004-11-04 12:04:07
    Temat: Re: Jak "zatrzymac" prawa autorskie do pracy inzynierskiej
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Massai" <t...@w...pl> popełnił 04 lis 2004 na pl.soc.prawo utwór
    news:cmck69$n4k$2@inews.gazeta.pl:

    > hmm, może źle się wyraziłem - nie współautorem w sensie prawa
    > autorskiego,
    To o czym mowa?
    Czy Jaś Kowalski (mgr in spe) ma napisać:
    "Turlanie ćwierćkoptków w aspekcie migalii zadrożnej"
    napisali: Jan Kowalski i prof. doc. hab. Bieżysław Kręcisty?

    > ale JAKIEŚ prawa do tej pracy ma.
    A oczywiści, może bezpłatnie wykorzystywać egzemplarz pracy w dydaktyce,
    wyniki i wnioski z pracy w dalszych pracach badawczych...

    > Bo pisząc pracę korzystasz z "mocy przerobowych" uczelni,
    A jak nie korzysta?

    > z fachowej wiedzy promotora,
    A po co? Magistrant/dyplomant ma taki mądry być, by pracę sporządzić
    samodzielnie. Ba! Praca jest dowodem na to, że samodzielnie potrafi.

    > z urządzeń i materiałów uczelni.
    A jak z urządzeń i materiałów Wujka Jacka albo zakładu pracy,
    w którym magistrant zatrudniony?

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2004-11-04 19:01:28
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 04/11/2004 07:59, Massai wrote :

    > Ciekawe - zapomniałes jednak dodać, że na tej samej stronie piszą, że
    > uczelnia może mieć prawa do pracy magisterskiej/ licencjackiej/
    > doktoranckiej, wystarczy że będzie mała odpowiedni regulamin - a prawie
    > wszytskie uczelnie takowe regulaminy mają...

    Nie zapomniałem, po prostu napisałem już o tym w innym poście w tym wątki.

    A czy prawie wszystkie uczelnie mają taki regulamin, nie wiem. Kiedy ja
    się broniłem w latach 2002 i 2003 to ani Politechnika Szczecińska ani
    Uniwersytet Szczeciński takich zapisów w regulaminie nie miał, więc dla
    mnie nie jest to takie oczywiste.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed