  • 51. Data: 2011-05-30 14:23:31
    Temat: Re: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Nie musi. Jak go stac na 3 samochody i niepracowanie, to niech zaplaci
    > skladke na NFZ i tyle. Ja od marnej pensji place skladke chorobowa
    > wyzsza od tej, ktora on by musial zaplacic. I nie stac mnie na 3
    > samochody.

    I tylko dlatego, że Ciebie nie stać na 3 samochody, ktoś musi
    płacić wyższy ZUS niż ty, mimo tego, że w ciągu ostatniego roku
    zapłacił i tak "pełen" zus ?

    > Nie "jak chce sobie zapewnic obsluge", tylko jak chce to zrobic przy
    > pomocy umowy o pozorowana prace.

    Praca nie musi być pozorna. Umowa zlecenie np na podlanie kwiatków.
    Kwiatki można podlać.

    http://tinyurl.com/zus-zlecenie
    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

  • 52. Data: 2011-05-30 14:33:41
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > tak, ale musi byc zgloszone
    > kwestia ustalenia kto to ma zrobic.
    > jesli rodzice nie pracuja, to szkoła.
    >
    > Bez zgłoszenia ubezpieczenia nie ma
    W przypadku dzieci do 18 r.ż. nie jest to istotne. Grupa ta korzysta z
    bezpłatnego leczenia niezależnie od tego, czy jest ubezpieczona.

    GK

  • 53. Data: 2011-05-30 16:56:18
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    To nie tak. Dzieciak do 18 jest ubezpieczony "z automatu". ALE musi być
    zgłoszony do tego ubezpieczenia. Zgłasza rodzic w pracy, w pośredniaku i w
    paru jeszcze innych miejscach do wyboru. I nie jest to oczywiste, bo w
    przychodni w której pracuję zdarzają się kilkuletnie dzieci nie
    ubezpieczone, bo tatuś z mamusią nie zgłosili nigdzie że dziecko mają (tzn
    tam gdzie do zdrowotnego zgłosić powinni). Żeby było śmiesznie troje dzieci
    naszego kierownika przychodni niedawno zostały wyłapane przez NFZ jako
    nieubezpieczone. Bo jak się okazało nie zgłosili ich do zdrowotnego nigdzie.
    Najstarsze do gimnazjum już chodzi...

    Piotr

  • 54. Data: 2011-05-30 17:09:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-30 18:56, Piotr pisze:
    > To nie tak. Dzieciak do 18 jest ubezpieczony "z automatu". ALE musi być
    > zgłoszony do tego ubezpieczenia. Zgłasza rodzic w pracy, w pośredniaku i
    > w paru jeszcze innych miejscach do wyboru. I nie jest to oczywiste, bo w

    Jaka jest tego podstawa prawna? Uważam, że nie masz racji.

> [...]
    > przez NFZ jako nieubezpieczone. Bo jak się okazało nie zgłosili ich do
    > zdrowotnego nigdzie. Najstarsze do gimnazjum już chodzi...

    IMHO nie muszą zgłaszać:

    Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
    publicznych
    art. 2
    1. Do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych na zasadach określonych w ustawie mają prawo:

    1) osoby objęte powszechnym - obowiązkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem
    zdrowotnym, zwane dalej "ubezpieczonymi",

    2) inne, niż ubezpieczeni, osoby posiadające obywatelstwo polskie i
    posiadające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, które spełniają kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8
    ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz.
    593 i Nr 99, poz. 1001), co do których nie stwierdzono okoliczności, o
    której mowa w art. 12 tej ustawy, na zasadach i w zakresie określonych
    dla ubezpieczonych

    ********
    3) inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, osoby posiadające obywatelstwo
    polskie i posiadające miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, które nie ukończyły 18. roku życia lub są w
    okresie ciąży, porodu i połogu
    *********

    - zwane dalej "świadczeniobiorcami".

    2. Osobom nieposiadającym obywatelstwa polskiego, innym niż
    świadczeniobiorcy, świadczenia zdrowotne udzielane są na zasadach
    określonych w przepisach odrębnych i umowach międzynarodowych.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2011-05-30 17:30:38
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    >.... zapisanie się do pośredniaka odpada, bo więcej będzie
    > kosztować dojeżdżanie niż to warte.
    > a) etat na 1/8 z płacą brutto 300 PLN
    > b) umowa zlecenie z płacą 50 PLN ...

    To ciebie dojazdy do pośredniaka kosztują więcej niż 50zł?
    Z założenia nie powinny kosztować wcale,
    więc wymyśl inną pszyczynę nierejestrowania się.

    Ja np. byłam zarejestrowana ponad 5 lat, ale wyrejestrowałam się
    ponieważ po jednej wizycie w UP, na shodkah do użędu ,
    gdy spokojnie wyhodziłam, (w użędzie nic specjalnego nie zaszło),
    napadli mnie dwaj bandyci (około 9:30 rano, prawie centrum miasta),
    zaczęli gdzieś ciągnąć, zaczęłam się kszyczeć,
    ktoś wezwał policję, policja pszyjehała i mnie zamknęła,
    a dwaj zbiry spokojnie odeszli.
    Co prawda około 2 h (nie pamietam dokładnie) potem wypuścili,
    i nie dali dokumentu potwiedzającego zatszymanie,
    co dowodzi, że byli w zmowie z tamtymi.
    PostUBowcy skurwiele.

    Z podstęplowaną w PUP legitymacją ubezpieczeniową,
    co jak widać wyżej naraziło moje zdrowie,
    wybrałam się do ginekologa by zrobić cytologię,
    na kturą NFZ wzywał mnie listownie.
    Cytologi nie wykono mi.

    Po tym całokształcie wyrejestrowałm się z PUP.

  • 56. Data: 2011-05-30 19:29:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/30/2011 9:33 AM, GK wrote:

    > W przypadku dzieci do 18 r.ż. nie jest to istotne. Grupa ta korzysta z
    > bezpłatnego leczenia niezależnie od tego, czy jest ubezpieczona.

    ale musi ta osobe ktos zglosic. inaczej nie skorzysta.
    przynajmniej na podstawie przepisow, ktore ja pamietam.

  • 57. Data: 2011-05-30 19:31:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/30/2011 12:09 PM, Liwiusz wrote:
    > Jaka jest tego podstawa prawna? Uważam, że nie masz racji.

    cos okolo art 78 jak pamietam.

  • 58. Data: 2011-05-30 21:24:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-30 21:31, witek pisze:

    > cos okolo art 78 jak pamietam.

    77.

    Ale wówczas - imho - taka zgłoszona osoba jest uważana za ubezpieczoną,
    czyli będzie podpadać pod "1) osoby objęte powszechnym - obowiązkowym i
    dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym, zwane dalej "ubezpieczonymi",", a
    nie "inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, osoby posiadające obywatelstwo
    polskie i posiadające miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, które nie ukończyły 18. roku życia"

    bowiem:

    art. 3
    2. Ubezpieczonymi są także:
    [...]
    5) członkowie rodzin osób, o których mowa [...]
    6) członkowie rodzin osób, o których mowa w [...]

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2011-05-30 22:12:57
    Temat: Re: Lokomotywa Škody aresztowana na żądanie Bombardiera
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

    > No jeśli zajął się tym komornik sądowy, to jakiś sąd musiał to przyklepać.
    > Komornicy działają na podstawie postanowień sądu i to z nadaną klauzulą
    > wykonalności.
    To wygląda na postępowanie zabezpieczające, wystarczy zwykle uprawdopodobnić (a
    nie udowodnić) fakty. W Polsce ostatnio mieliśmy taką sytuację z napojem Tigem,
    gdzie w podobnym trybie sądy zakazywały produkcji i dystrybucji przed
    rozpoczęciem postępowania rozpoznawczego.

    GK

  • 60. Data: 2011-05-30 22:24:23
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Liwiusz podał już wyżej podstawę prawną - art. 2 ust. 1 pkt 3. ustawy z dnia
    27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych.

    Rekonstruując normę dot. ubezpieczenia dzieci: do korzystania ze świadczeń
    opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (...) mają prawo
    obywatele polscy posiadający miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, którzy nie ukończyli 18. roku życia niezależnie od
    posiadania ubezpieczenia.

    Zresztą wyjątków od zasady nieubezpieczony->nieleczony za pieniądze publiczne
    jest więcej: ciężarne i matki w połogu, ratownictwo, choroby zakaźne...

    Przepraszam za śmiecenie, ale serwer gazety nie chce współpracować.

    GK