  • 1. Data: 2011-05-29 21:17:51
    Temat: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Czytałem ostatnio zdaje się na plsocprawo "radę" pt jak
    najtaniej zapłacić sobie ZUS ... jakaś pomroczność jasna rzuciła
    mi się na umysł i nie mogę znaleźć w archiwum. Z tego co
    pamiętam "najtańszą" metodą było - pójść do znajomego z DG i
    zatrudnić się u niego na ułamkową część etatu.

    Ktoś poratuje podpowiedzią ?

    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

  • 2. Data: 2011-05-29 22:01:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > - pójść do znajomego z DG i zatrudnić się u niego na ułamkową część etatu.

    Po co etat? Posprzątać mu biuro na zlecenie za 10zł/miesiąc.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-29 22:04:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > KtoĹ? poratuje podpowiedziÄ? ?

    Zostać ławnikiem :)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 4. Data: 2011-05-29 22:11:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/29/2011 4:17 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
> [...]
    > - pójść do znajomego z DG i zatrudnić się u niego na ułamkową część etatu.

    znależć cokolwiek ozusowanego.
    ułamek na umowę o pracę, dowolną umowę zlecenie. Cokolwiek.
    problem polega w słowie "znaleźć".
    jak sie ma znajomego, który na to przystanie lub stworzy fikcję to
    oczywiscie jest znacznie łatwiej.

  • 5. Data: 2011-05-29 22:19:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 00:11, witek pisze:

> [...]
    > problem polega w słowie "znaleźć".
    > jak sie ma znajomego, który na to przystanie lub stworzy fikcję

    Umówmy się - znajomi z DG są, pytanie czy są "różnice cenowe"
    pomiędzy zleceniem/umową o pracę etc ... i jaka forma pochłonie
    najmniej pieniędzy ...

    O co głównie chodzi - o ubezpieczenie dla dziecka na "w razie
    wu" - zapisanie się do pośredniaka odpada, bo więcej będzie
    kosztować dojeżdżanie niż to warte.

    Nie ukrywam, że miłoby było gdyby ktoś rzucił gotowe rozwiązanie
    w stylu:

    a) etat na 1/8 z płacą brutto 300 PLN
    b) umowa zlecenie z płacą 50 PLN ...

    Rzecz w tym, by się nie szło do tego przyczepić, i żeby osiągnąć
    główny cel.

  • 6. Data: 2011-05-29 23:57:40
    Od: "GK" <k...@g...pl>

    Dzieci do 18 r.ż. są uprawnione do bezpłatnego leczenia nawet bez
    ubezpieczenia. Co więcej, AFAIR, starsze niż osiemnastoletnie, o ile nie są
    ubezpieczone z innego tytułu, ubezpieczane są przez szkołę (tu wymagany jest
    wniosek ucznia/studenta).

    GK

  • 7. Data: 2011-05-30 00:05:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/29/2011 5:19 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Umówmy się - znajomi z DG są, pytanie czy są "różnice cenowe" pomiędzy
    > zleceniem/umową o pracę etc ... i jaka forma pochłonie najmniej
    > pieniędzy ...

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
    Miedzy znajomymi to zlecenie.
    Odpada kodeks pracy a i kwotę i zakres prac można ustalić dowolnie.

    > O co głównie chodzi - o ubezpieczenie dla dziecka na "w razie wu" -
    > zapisanie się do pośredniaka odpada, bo więcej będzie kosztować
    > dojeżdżanie niż to warte.

    Za takie myślenie kopnąłbym kogoś w zadek.
    Co jest więcej warte? Bilety czy zdrowie dziecka?

> [...]
    >
    > a) etat na 1/8 z płacą brutto 300 PLN
    > b) umowa zlecenie z płacą 50 PLN ...
    >
    > Rzecz w tym, by się nie szło do tego przyczepić, i żeby osiągnąć główny

    Dzieci i tak mają ubezpieczenie niezależnie od tego czy rodzice pracują
    czy nie,
    Bardziej bym się martwił o rodziców.

  • 8. Data: 2011-05-30 00:08:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 01:57, GK pisze:
> [...]
    > ubezpieczone z innego tytułu, ubezpieczane są przez szkołę (tu wymagany jest

    Palniesz przepisem ?

    2 - jeśli tak jest - to pozostaje dalej kwestia *najtańszego*
    ubezpieczenia rodzica.

  • 9. Data: 2011-05-30 00:15:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Umówmy się - znajomi z DG są, pytanie czy są "różnice cenowe" pomiędzy
    > zleceniem/umową o pracę etc ... i jaka forma pochłonie najmniej pieniędzy

    Generalnei umowa zlecenie jest najmniej klopotliwa, najmniej kosztowna.

    W umowie o prace latwiej wykazac fikcyjnosc - bo musisz regularnie
    przychodzic do pracy - a niech tak jakis geniusz z NFZ wpadnie na pomysl i
    zechce to kiedys skontrolowac?. Przy zleceniu jestes wolny. No i tez plus
    taki, ze jak masz umowe zlecenie za 50 zl brutto i sie trafi jakas
    krotkotrwala porzadna fucha tez na zlecenie, to od tej fuchy tylko zdrowotne
    placisz - bo spoleczne masz juz od tej za 50 oplacone.

    Malo tego majac umowe zlecenei za 50 zl - nawet dzialalnosc mozesz
    godpodarcza otworzyc i tylko zdrowotne placic - ale nie moze to byc
    tradycyjna jednoosobowa DG (moze byc np. wolny zawod, spolka jawna,
    jednoosobiowa spolka z o.o. itp.) - to tak na marginesie :)

  • 10. Data: 2011-05-30 00:16:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 02:05, witek pisze:

    > Za takie myślenie kopnąłbym kogoś w zadek.
    > Co jest więcej warte? Bilety czy zdrowie dziecka?

    No ale jeśli można to ubezpieczenie "załatwić" taniej to można.
    W czym rzecz ? Wzmiankowana osoba bezrobotna w poprzedniej pracy
    zarabiała na tyle, że zasiłku nie dostanie. Nie szuka *aktywnie*
    Pracy, bo chce odpocząć od korporacji, w której do tej pory
    robiła. Na życie ma. Na opłacenie w razie WU dla siebie i
    dziecka skomplikowanej operacji już nie, bo pobyt w szpitalu dla
    osoby nie ubezpieczonej bywa kosmicznie drogi. Zapisze się do
    pośredniaka - no mega wypas, trzeba te 400 km popieprzać
    (meldunek) w jedną stronę, żeby "podpisać listę" czy przyjrzeć
    się ofercie pracy sprzątaczki. Po prostu nawet gdyby należał się
    zasiłek - finansowo nie opłacalne. Do tej pory załóżmy, że osoba
    ta zarabiała ponad 10 000 miesięcznie, więc stać ją na opłacenie
    "najniższego obowiązkowego ZUSU" z naciskiem na to, że pracować
    nie chce.

    Stary, ja tą osobę rozumiem - tak jak ktoś napisał już na
    plsocprawo - zarabiasz 1 000 , 10 000 , 100 000 - masz taki sam
    dostęp do świadczeń szpitalnych, więc "liczenie" czy nie jest to
    naciąganie skarbu państwa jest chore.

    > Dzieci i tak mają ubezpieczenie niezależnie od tego czy rodzice
    > pracują czy nie,
    > Bardziej bym się martwił o rodziców.

    To może podpowiesz *konkretne* rozwiązanie ? Ja księgowym
    niestety nie jestem, zielonego pojęcia nie mam jakimi prawami
    "ten interes" się rządzi. Szukam najtańszej metody załatwienia
    problemu PT:

    - jedzie *ta osoba z dzieckiem* autem, ma wypadek samochodowy,
    hospitalizacja. Rzecz w tym, żeby nie zapłacić pierdyliarda
    tysięcy za kilkanaście dni w szpitalu, W RAZIE WU. Nikt w końcu
    nie zakłada, że będzie wymagał hospitalizacji.

    Zarzucanie również "nie myślenia" o dziecku - jest błędem -
    właśnie w ramach tego myślenia zadałem pytanie, które powinno
    rozwiązać tą sytuację i nieletniego i osoby dorosłej.