  • 131. Data: 2021-01-15 18:03:32
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 10:38, J.F. pisze:

    > Ale czy mial uprawnienia do zastrzelenia ... nieuzbrojonego zapewne :-)

    Szczerze to nie wiem.

    > Bo nie bylow warunkow/nie musieli.

    No ale co - myślozbrodnia?

    > Tylko nie napisali, jakie byly wyniki ... gdzies od 20 min audycji cos
    > mowia.
    >
    > A Ty ... przy jakim napieciu bys przerwal ? :-)

    Oczywiście powiem, ze nawet bym nie zaczął;) No ale eksperyment
    pokazuje, że niekoniecznie:(

    --
    Shrek

  • 132. Data: 2021-01-15 18:09:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Szczerze to nie wiem.

    Po to dali bron, aby strzelal :-P

    >No ale co - myślozbrodnia?

    Na razie przewidywanie ...

    >Oczywiście powiem, ze nawet bym nie zaczął;) No ale eksperyment
    >pokazuje, że niekoniecznie:(

    15V? oczywiscie ze bym zaczal :-)

    J.

  • 133. Data: 2021-01-15 18:09:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 15-01-2021 o 16:49, Kubuś Puchatek pisze:

    > Tu z tej grupy: "policjant musi podać powód, ale nigdzie nie jest
    > powiedziane, że ten powód musi być prawdziwy".
    > Tak mi się skojarzyło (to nie pretensje do Ciebie, ale do ustawodawcy).
    >>
    > Nie musi dodatkowo być "chora"? Bo teraz, mimo, że nie jestem chory na
    > Covid, to maskę muszę nosić.
    > Cały ten nakaz to absurd. "Zdarzają się gwałty, więc aby im zapobiec,
    > nakażmy (ustawowo!) wszystkim facetom noszenie poza domem pasa cnoty" ma
    > więcej sensu.

    Zgadzam się z Tobą w pełni, brak jest niestetym w naszym kraju
    mozliwości skutecznej obrony przed idiotyzmami władzy...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 134. Data: 2021-01-15 21:03:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 16:39, cef pisze:

    > Ta publikacja jest na nieco inny temat.
    > Tutaj mamy obowiązujące przepisy,
    > ewidentne ich złamanie.
    > I pewnie każdy kto to dostrzega, może
    > to zgłosić do prokuratury, czyż nie?

    Możesz spróbować. Masz jakiś pomysł na kwalifikację prawną?

    --
    Robert Tomasik

  • 135. Data: 2021-01-15 21:07:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 16:49, Kubuś Puchatek pisze:
    +
    > Tu z tej grupy: "policjant musi podać powód, ale nigdzie nie jest
    > powiedziane, że ten powód musi być prawdziwy".
    > Tak mi się skojarzyło (to nie pretensje do Ciebie, ale do ustawodawcy).

    I tak dobrze, że Pana Tadeusza nie zacytowałeś :-)

> [...]
    > Cały ten nakaz to absurd. "Zdarzają się gwałty, więc aby im zapobiec,
    > nakażmy (ustawowo!) wszystkim facetom noszenie poza domem pasa cnoty" ma

    Choć sensu biegania w maseczkach nie widzę, to akurat przykład znalazłeś
    niezły. Część z tych noszących może zarażać, a pozostałym nie zaszkodzi :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 136. Data: 2021-01-15 21:08:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zgadzam się z Tobą w pełni, brak jest niestetym w naszym kraju
    > mozliwości skutecznej obrony przed idiotyzmami władzy...

    I dlatego tak dla zasady czepimy się "krawężnika", że świata nie naprawi?

    --
    Robert Tomasik

  • 137. Data: 2021-01-15 22:18:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Możesz spróbować. Masz jakiś pomysł na kwalifikację prawną?

    Nie wystarczy art. 231?
    Chocby samo niedopełnienie obowiązków.
    Ale jak by się przyjrzeć działaniu całego aparatu władzy i partii,
    to może trzeba zacząć studiować przepisy
    o przestępczości zorganizowanej.

  • 138. Data: 2021-01-16 00:39:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 22:18, cef pisze:

    > Nie wystarczy art. 231?
    > Chocby samo niedopełnienie obowiązków.
    > Ale jak by się przyjrzeć działaniu całego aparatu władzy i partii,
    > to może trzeba zacząć studiować przepisy
    > o przestępczości zorganizowanej.

    Jest taki "burdel" w prawie, że zastosowanie tu art. 28~30 kk będzie
    dość oczywiste.

    --
    Robert Tomasik

  • 139. Data: 2021-01-16 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czy ja domagam się, by nei zauważał? Proszę tylko, by zrozumieć,
    > że pretensje są pod złym adresem, bo to nie Policja te przepisy
    > wymyśla i głupio jest domaga się, ze Policjant na krawężniku
    > będzie toczył rozważania konstytucjonalne.

    Bardzo wygodne podejscie.
    My nie jestesmy strona, my tylko opowiadamy sie po jednej ze stron...
    Jak sie nazywa taka postawa?

    Oczywiście sprowadzanie sprawy do absurdu (policjant na krawezniku vs
    przełozeni, zwiazki zawodowe etc) to manipulacja. Mozna zastanowic sie
    wczesniej, zgłosic watpliwości wczesniej etc. Ale mozna sprowadzic
    sprawe do absurdu zamiast merytorycznie dyskutowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 140. Data: 2021-01-16 11:59:44
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Czy anty-mandatowe orzecznictwo sądów jest jednolite lub z wyraźną przewagą?]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Po drugie nie wiem, czy wiesz, że o ile w sprawie o wykroczenie
    > oskarżycielem jest policjant i on wie, jaki jest wynik
    > postępowania, a co za tym idzie może o tym powiadomić
    > przełożonego, to w wypadku uchylenia mandatu na mocy art. 101 kpow
    > już nie. Sąd działa na wniosek ukaranego. Powiadamia o tym tylko
    > organ, na rzecz którego wpłynęła wpłacona kara. Ona do Policji nie
    > wpływa. Co za tym idzie ów policjant, czy jego przełożony,
    > musiałby się opierać na wiadomościach medialnych. Tu i tam mandat
    > uchylono. Nawet nie wiemy dokładnie za co.

    Robert, nikogo rozsadnego nie przekonasz ze jak sie zamyka oczy to
    sprawy sie nie dzieja.
    Jak nie dostajecie informacji z rozdzielnika to wystapcie o te
    informacje.
    Macie przelozonych, prawda?
    A jak wam odmowia - to chyba wnioski beda sie sam nasuwac?

    > Poza tym, te orzeczenia zapadają kilka miesięcy po wprowadzeniu
    > kontrowersyjnych przepisów, a rząd zmienia te przepisy mniej
    > więcej raz na tydzień. Teraz sądy orzekają do zakazów z lata 2020
    > roku, a do zakazów z zimy 2020/21, to będą latem 2021 roku pewnie
    > orzekać, kiedy rząd znowu przepisy zmieni. Tak, czy śmak trudno
    > ocenić, na ile owa kolejna zmiana przepisów przybliża je do
    > Konstytucji.

    I juz samo to powinno skłaniac do przemyslec...
    Co to za przepisy w ktorych nawet policja sie gubi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,