  • 611. Data: 2021-02-02 14:49:30
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 13:50, J.F. pisze:

    > P.S.
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    Ale o co Ci chodzi? To, że za znakiem jest nakaz jazdy w prawo nie
    zmienia faktu, że skręca w drogę, którą przecina tę poprzeczną ścieżka
    rowerowa. Rowerzysta ma tu pierwszeństwo. To nie jest zakręt.

    --
    Robert Tomasik

  • 612. Data: 2021-02-02 14:50:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 13:06, Olin pisze:

    > To budujące, że nie sprzedałeś godności za dodatki do pensji i przywileje
    > emerytalne. Nie każdy by się oparł pokusie.

    Coraz bardziej odpływasz :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 613. Data: 2021-02-02 15:10:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 13:24, Olin pisze:

    > No ale już wiem, że płynność ruchu bardzo by wzrosła po likwidacji przejść
    > dla pieszych, ciągłych linii i rolnictwa. Szkoda, że GDDKiA nie podziela
    > tego punktu widzenia; oczywiście za wyjątkiem obcego jej rolnictwa.

    No więc nie do końca zrozumiałeś. Tam przede wszystkim po prostu jest
    zbyt wąska droga. Trzeci pas umożliwiający wyprzedzanie tych wolno
    jadących pojazdów w sposób bezpieczny na niektórych odcinkach by się
    przydał. Resztę opisałem.

> [...]
    > realizację przedsięwzięcia wzięła się dobra zmiana i - jak donosi prasa -
    > trwa opracowywanie dokumentacji projektowej, udało się uzyskać decyzję
    > środowiskową, a w teren wyjechały ekipy wykonujące odwierty geologiczne.
    >
    > Głęboko wierzę, że już niebawem będzie można dojechać komfortowym pociągiem
    > do Podłęża, a stamtąd już tylko rzut (autostradowym) beretem do Brzeska.
    > Zapewne zobaczymy te wszystkie dziwy zaraz po otwarciu Centralnego Dworca
    > Autobusowego w Baranowie, bo to teraz sztandarowa inwestycja, na której
    > skupione są siły i środki, a przede wszystkim doborowe kadry, na czele

    Piekiełko jest przede wszystkim sposobem na pociąg do Krakowa jadący
    rozsądny czas. To by otwarło tamtejszy rynek pracy dla sądeczan oraz
    limanowian. Masa ludzi jeździ do Krakowa do lekarzy. Studenci. Autobusy
    jeżdżą teraz co 20 minut i musi się im to opłacić, a jadą 2 godziny.

    --
    Robert Tomasik

  • 614. Data: 2021-02-02 16:19:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >ścieżka
    >rowerowa. Rowerzysta ma tu pierwszeństwo. To nie jest zakręt.

    Rowerzysta ma tu pierwszenstwo.
    Ale ciekawe, czy jadac samochodem tez bys to zauwazyl ... i zwolnil.

    I czy bys rowerzyste wczesniej zauwazyl, ktory za krzakami jedzie
    dlugi czas.

    J.

  • 615. Data: 2021-02-02 19:07:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 16:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Rowerzysta ma tu pierwszenstwo.
    > Ale ciekawe, czy jadac samochodem tez bys to zauwazyl ... i zwolnil.

    Myślałem o tym. Krzaki tam wycięto niby. U mnie jest masa takich
    biegnących wzdłuż jezdni ścieżek i mnie to nie dziwi.

    > I czy bys rowerzyste wczesniej zauwazyl, ktory za krzakami jedzie dlugi
    > czas.

    Rowerzysty, to nie wiem, czy bym się spodziewał, ale pieszego na pewno,
    więc z za takich krzaków nie warto szybko skręcać.

    --
    Robert Tomasik

  • 616. Data: 2021-02-03 11:06:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Myślałem o tym. Krzaki tam wycięto niby. U mnie jest masa takich
    >biegnących wzdłuż jezdni ścieżek i mnie to nie dziwi.

    Krzaki to pol problemu.
    Wpadniesz na to, ze glowna leci prosto, a ty skrecasz ?

    >Rowerzysty, to nie wiem, czy bym się spodziewał, ale pieszego na
    >pewno,
    >więc z za takich krzaków nie warto szybko skręcać.

    Ale pieszemu nie wolno wtargnac pod samochod ... przynajmniej ciagle
    jeszcze .

    J.

  • 617. Data: 2021-02-03 17:20:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2021 o 11:06, J.F. pisze:
    > Wpadniesz na to, ze glowna leci prosto, a ty skrecasz ?

    To nic, że leci prosto. Na poprzecznej na ścieżce rowerowej rowerzysta
    ma zawsze rację - o ile to znakami nie jest zmienione.

    --
    Robert Tomasik

  • 618. Data: 2021-02-04 17:11:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >To nic, że leci prosto. Na poprzecznej na ścieżce rowerowej
    >rowerzysta
    >ma zawsze rację - o ile to znakami nie jest zmienione.

    To bylo pare lat temu krecone, a pierwszenstwo rowerzysty sie chyba
    zmienialo.

    A znak informujacy o przejscio-przejezdzie tak troche "w ostatniej
    chwili" jest widoczny.

    Nawiasem mowiac - rower na tym znaku jest nieduzy, pieszy wchodzac na
    przejscie pierwszenstwa nie ma (przynajmniej na razie), a rowerzysta
    ma ... wiec o wypadek latwo.

    a mogliby im dac takie same prawa jak pieszemu - tzn moze przejechac
    przez przejscie, pod warunkiem zwolnienia do predkosci pieszego, i
    rozejrzenia sie przed przejsciem ...

    J.

  • 619. Data: 2021-02-06 20:48:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://edition.cnn.com/2021/02/05/europe/nazi-camp-
    secretary-charged-stutthof-grm-intl/index.html

    -----
    > Natomiast poza sportowcami, to jeszcze emerytury pozabierano telefonistkom,
    sekretarkom, pracownikom stacji szyfrów, laborantom -
    > ci ludzie w ogóle nie mieli kontaktu z obywatelem, by w ogóle móc cokolwiek zrobić
    źle.