  • 121. Data: 2021-01-14 17:54:36
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-01-2021 o 17:41, Kubuś Puchatek napisał:

    > Obecnie jest?

    Obecnie tak nie do końca, jest ustawa, choć konstytucyjnie ograniczenie
    musi być ustawowo - no to jest, musi mieć uzasadnienie, no to o ile
    jakieś uzasadnienie może być maseczka/brak maseczki w sklepie to już
    samotnie spacerująca osoba nie spełnia przesłanek do tego by ją karać.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 122. Data: 2021-01-15 01:26:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > tak rozporządzenie też z gradacją prawa, rozporządzenie odnosi sie do
    > ustawy, sprawdzamy ustawę, kogo dotyczą zapisy i do jakich sytuacji sie
    > odnoszą, a następnie sprawdzamy konstytucję, czy nie jest kolejny
    > wykluczający element (np konieczność wprowadzenia stanu
    > nadzwyczajnego),sprawdzamy w tym wypadku czy został wprowadzony.

    Jak masz zamiar przejść przez ulicę, to ograniczasz sie do konstatacji,
    że zielone światło na to pozwala, a czerwone zabrania (co wynika
    zaledwie z Rozporządzenia), czy też analizujesz, czy owo Rozporządzenie
    jest zgodne z Konstytucją?

    --
    Robert Tomasik

  • 123. Data: 2021-01-15 06:38:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > że zielone światło na to pozwala, a czerwone zabrania (co wynika
    > zaledwie z Rozporządzenia), czy też analizujesz, czy owo Rozporządzenie

    Ja zwykle analizuje czy kulson jest mi w stanie udowodnić, że do
    przejścia jest bliżej niż 100 metrów.

    W kwestii dyskusji o możliwości odmówienia mandatu - kulson albo nie
    znał tego przepisu albo zapomniał i upierał się, że spotkamy się że
    dostanę nakazowym, więc nie ma sensu nie podpisywać. Jak mu
    odpowiedziałem, że owszem dostanę i napiszę sprzeciw, gdzie on będzie
    miał udowodnić że jest mniej niż 10 a nie ja że jest więcej to
    odpowidział, że "spotkamy się w takim razie sądzie". Chyba zmienił
    zdanie, bo nic nie przyszło, Natomiast mniej zabawne jest, że mówił z
    takim przekonaniem, że chyba w to wierzył.

    BTW - był kiedyś na jutubie świetny dialog na ten temat - "sprawca"
    tłumaczył, że w całej cywilizowanej europie łazi się przez jezdnie gdzie
    popadnie. Odpowiedź (wtedy jeszcze policjanta) rozwala system "ale my
    jesteśmy w polsce a nie europie";)

    --
    Shrek

  • 124. Data: 2021-01-15 06:58:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 15:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > jak nie ma uprawnien, art 27 punt 1 ustawy o policji w połączeniu z
    > artykułem 58 punt 1 tej samej ustawy jeśli dobrze pamiętam!
    >
    > z tego wynika, że policjant ma "chronić ustanowiony Konstytucją
    > Rzeczypospolitej Polskiej porządek prawny"

    Gdyby tak było, to w tak oczywistej sprawie jak ograniczanie
    swobody działalności gospodarczej- gdzie nie potrzeba Trybunału, bo
    napisane jest wprost w konstytucji, że do ograniczeń wymagana jest
    ustawa, to policjanci powinni
    pójść i omandatować premiera,bo to on łamie prawo.
    Ale policjanci tego nie robią.
    Nie słyszałem też żeby premier zareagował jakkolwiek
    na powszechną informację o tych uchybieniach formalnych.
    Zakładam, że głupi nie jest, więc wie..
    Może jakieś - ojej - nie zauważyliśmy, przepraszamy - już pracujemy nad
    poprawieniem tego a na razie wycofujemy itd itp.
    Rząd wie, że gra w ch... i mowi walcie się.

    To nawet nie jest już kamieni kupa.

    A formalnie to kto ma obowiązek reagować
    na takie łamanie prawa i jakie będą konsekwencje?

  • 125. Data: 2021-01-15 07:15:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 06:58, cef pisze:

    > Zakładam, że głupi nie jest, więc wie..
    > Może jakieś - ojej - nie zauważyliśmy, przepraszamy - już pracujemy nad
    > poprawieniem tego a na razie wycofujemy itd itp.
    > Rząd wie, że gra w ch... i mowi walcie się.

    Oczywiście - rząd leci w chuja bo nie po to zdeformował sądownictwo,
    żeby teraz przegrywać. Zresztą nawet "normalnie" się opłaca:

    Mój przykład - zwolniono setki ludzi z powodów politycznych ustawą
    szczególną pod pozorem "wygaszenia stosunku pracy przy zniesieniu
    podmiotu". Do sądu poszło może z 10 procent, w 1 instancji w zasadzie
    wszyscy przegrywali, w drugiej ci co złożyli apelację wygrywają, "rząd"
    idzie ze sprawami do kasacji. Wszyscy wiedzą, że chuja lecą, ale
    przekalkulowali sobie że się "opłaca". p.o.remier też sobie
    przekalkulował czy coś mu realnie az lecenie w chuja z obywatelami
    grozi, zamówił opinię prawną że ok i będzie w chuja leciał i mówił, że
    nie jego ręka. Robili to wcześniej (za pierwszym razem to chyba jeszcze
    aws), robili potem i będą robić dalej - po to próbują kasacji od
    prawomocnych wyroków. Widać się opłaca - cel osiągnięty, za odszkodownia
    płaci podatnik więc jest to poświęcenie na które są gotowi;)

    > To nawet nie jest już kamieni kupa.

    > A formalnie to kto ma obowiązek reagować
    > na takie łamanie prawa i jakie będą konsekwencje?

    Formalnie to każdy kto próbuje to "prawo" stosować. A co do konsekwencji
    to będą żadne. Oczywiście poza zniszczeniem systemu prawnego,
    sądownictwa i jakiegokolwie zaufania obywatela do państwa czy jego
    organów (ale tu wcześniej zapadł wyrok TK, że nie może być mowy o
    naruszenia zaufania obywatela do pańtwa, gdyż obywatel przecież nie ma
    żadnych podstawa do takiego zaufania, to gdzie naruszenie). No może za
    dwadzieścia lat kulsonom obniży emki - choć wątpię.

    --
    Shrek

  • 126. Data: 2021-01-15 09:50:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 06:58, cef pisze:
    > A formalnie to kto ma obowiązek reagować
    > na takie łamanie prawa i jakie będą konsekwencje?

    Zdaje się, ze na te pytania odpowiada ta publikacja:
    https://tiny.pl/r5nwv , ale nie bardzo mam czas teraz to badać. Może
    komuś się chce.

    --
    Robert Tomasik

  • 127. Data: 2021-01-15 10:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 14.01.2021 o 12:18, J.F. pisze:

    >W sumie możemy, ale wypadałoby dać znać, że zmieniamy temat.

    > U nas tez rozne okresy "wlada ludowa" miala.
    > krotkie guglanie

    >No wiesz - jakkolwiek każda śmierć to jakaś tragedia, to jednak 1

    Ale czy mial uprawnienia do zastrzelenia ... nieuzbrojonego zapewne
    :-)

    >przypadek na całość istnienia przejścia to trochę za mało żeby
    >wopistów

    1 znalazlem na szybko. Ilu ich bylo razem ? Moze IPN wie ..

    >uznać za organizację przestępczą. Pomyśl jak musiałbyś określić
    >wojsko polskie;)

    "Ludowe" ?

    >No właśnie dlatego wątpie w to masowe strzelanie przez wopistów do
    >ludzi.

    Bo nie bylow warunkow/nie musieli.

    Ale co bylo, gdybysmy mieli granice typu "zelazna kurtyna" ?
    Strzelaliby i mieli poczucie dobrze spelnionego obowiazku ?

    Pamietasz film "I jak Ikar" ?
    https://www.cda.pl/video/530745984

    Szkoda ze bez polskiego dzwieku, tylko napisy, bo o tresc tu chodzi.
    Moze gdzies tu bedzie lepsza
    https://vodlife.pl/online/i-jak-ikar-1979

    Przewin do 1:09:40

    A po polsku ...
    http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/64968/Wrocl
    awianie-powtorzyli-szokujacy-eksperyment-Milgrama-PO
    SLUCHAJ#

    Tylko nie napisali, jakie byly wyniki ... gdzies od 20 min audycji cos
    mowia.

    A Ty ... przy jakim napieciu bys przerwal ? :-)

    J.

  • 128. Data: 2021-01-15 16:39:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Zdaje się, ze na te pytania odpowiada ta publikacja:
    > https://tiny.pl/r5nwv , ale nie bardzo mam czas teraz to badać. Może
    > komuś się chce.

    Ta publikacja jest na nieco inny temat.
    Tutaj mamy obowiązujące przepisy,
    ewidentne ich złamanie.
    I pewnie każdy kto to dostrzega, może
    to zgłosić do prokuratury, czyż nie?

  • 129. Data: 2021-01-15 16:49:26
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 14.01.2021 o 17:54 Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Obecnie tak nie do końca, jest ustawa, choć konstytucyjnie ograniczenie
    > musi być ustawowo - no to jest, musi mieć uzasadnienie, no to o ile
    Tu z tej grupy: "policjant musi podać powód, ale nigdzie nie jest
    powiedziane, że ten powód musi być prawdziwy".
    Tak mi się skojarzyło (to nie pretensje do Ciebie, ale do ustawodawcy).
    > jakieś uzasadnienie może być maseczka/brak maseczki w sklepie to już
    > samotnie spacerująca osoba nie spełnia przesłanek do tego by ją karać.

    Nie musi dodatkowo być "chora"? Bo teraz, mimo, że nie jestem chory na
    Covid, to maskę muszę nosić.
    Cały ten nakaz to absurd. "Zdarzają się gwałty, więc aby im zapobiec,
    nakażmy (ustawowo!) wszystkim facetom noszenie poza domem pasa cnoty" ma
    więcej sensu.

    Kamil

  • 130. Data: 2021-01-15 18:02:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Trzeba było, komusza qrwo, strajki organizować i dać się bić w Poznaniu, Warszawie,
    Gdańsku, Radomiu, Szczecinie, a nie do esbecji
    się zapisywać.
    Nie wyczułeś wiatru historii.
    Sport można było uprawiać w LZS, AZS, różnych Górnikach i Stalach, a nagonki do
    Gwardii nie było.

    -----