  • 1. Data: 2014-02-26 18:39:04
    Temat: Inpost - odbiór przesyłki
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu
    osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?
    Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...

    Doręczyciel ma prawo zażądać okazania dowodu zgodnie z regulaminem usług
    Inpost. Fakt, sprawdziłem - jest taki wpis w regulaminie. Tyle tylko, że
    jeśli by wpisali do regulaminu, że odbierający przesyłkę rejestrowaną ma
    okazać akt urodzenia, to co? Też by wszyscy mieli tak robić bo się komuś
    zachciało?
    Nie bardzo mam na razie inną opcję, bo przesyłki otrzymuję (a muszę
    odebrać) a nie nadaję. No i nie mam wpływu, że ktoś wyśle akurat Inpostem.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2014-02-26 19:42:13
    Temat: Re: Inpost - odbiór przesyłki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" napisał w
    >Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem
    >dowodu osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do
    >domu?
    >Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...

    No widzisz, poczta ma swoj regulamin, a kurier z przyjemnoscia zostawi
    u sasiadow, byleby sprawe wypchnac.

    W sumie do doreczyciel chyba powinien sprawdzic czy wlasciwej osobie
    dorecza.

    >Nie bardzo mam na razie inną opcję, bo przesyłki otrzymuję (a muszę
    >odebrać) a nie nadaję. No i nie mam wpływu, że ktoś wyśle akurat
    >Inpostem.

    Prosic/wybierac inna poczta.

    Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-02-26 20:45:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-26 19:42, J.F pisze:
> [...]
    > sasiadow, byleby sprawe wypchnac.
    >
    > W sumie do doreczyciel chyba powinien sprawdzic czy wlasciwej osobie

    Każda dorosła osoba jest właściwa.

    > Prosic/wybierac inna poczta.

    Czasem nie ma wyjścia - przetarg wygrany na 2 lata ;)

    > Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)

    No i co?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-02-26 21:04:39
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Prosic/wybierac inna poczta.

    A niby jak jeśli to ktoś do mnie wysyła???

    > Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)

    Bujnie mnie na koszt wysłania poleconego... Potem, zgodnie z
    regulaminem, odmówi wydania i zwróci jako niedoręczony. W sumie ciekawe
    czy wtedy też będę musiał się okazać dowodem :) A jak nie to co? Trafi
    do magazynu przesyłek niedoręczonych?

    --
    Krzysztof

  • 5. Data: 2014-02-27 08:12:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 lutego 2014 18:39:04 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
    > Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu
    >
    > osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?

    Przy sądowych, i komorniczych przesyłkach musza przy innych niekoniecznie chyba.

    > Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...
    Przy sadowych i komornoiczych tez było potrzebne.

  • 6. Data: 2014-02-27 08:40:18
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Przy sądowych, i komorniczych przesyłkach musza przy innych niekoniecznie chyba.

    W Inpost wszyscy:

    "par 9, pkt.6. Przy wydaniu przesyłki Operator może zażądać od adresata
    lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki okazania aktualnego i
    ważnego dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy lub innego
    dokumentu z fotografią, odciskiem pieczęci urzędowej z wizerunkiem
    orła oraz podpisem jego posiadacza, a w przypadku cudzoziemców
    nieposiadających żadnego z tych dokumentów
    innego dokumentu stwierdzającego tożsamość."

    Ostatnio się upierali przy zwykłym poleconym.

    > Przy sadowych i komornoiczych tez było potrzebne.

    W domu nie. Ale odbiór osobisty na poczcie tylko do rąk własnych. Tak
    się i tak identyfikujesz więc bez znaczenia.

    Ciekawe jak Inpost zareaguje na polecony do 15-letniego dziecka. Nie ma
    dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to
    list od koleżanki z wakacji...

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-02-27 08:52:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof Jodłowski napisa?(a):

    > Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...

    Nie masz racji. Sprawdź dla przykładu co jest napisane w par 23
    "Regulaminu świadczenia usług powszechnych" - dostępny tutaj:
    http://www.poczta-polska.pl/nowy-regulamin-swiadczen
    ia-powszechnych-uslug-pocztowych/

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 8. Data: 2014-02-27 09:11:52
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Nie masz racji. Sprawdź dla przykładu co jest napisane w par 23
    > "Regulaminu świadczenia usług powszechnych" - dostępny tutaj:
    > http://www.poczta-polska.pl/nowy-regulamin-swiadczen
    ia-powszechnych-uslug-pocztowych/

    Poczta Polska:
    2. Przesyłka rejestrowana podlega doręczeniu pod adresem
    wskazanym na przesyłce lub określonym w umowie o świadczenie usługi
    pocztowej po uprzednim:
    1) ustaleniu osoby uprawnionej do odbioru,
    2) sprawdzeniu tożsamości odbiorcy, o ile nie jest znany doręczającemu
    osobiście,

    OK. Widać u listonosza pocztowego jestem znany osobiście :)
    Ale u listonosza Inpostu przy kolejnej przesyłce nie jestem znany
    osobiście i listonosz z uporem maniaka twierdzi, że musi wpisać numer
    dowodu bo taki ma przykaz firmowy.

    Poczta ma furtkę "znany osobiście", u Inposta jest tylko "przy wydaniu
    przesyłki Operator może zażądać od adresata lub osoby uprawnionej do
    odbioru przesyłki okazania aktualnego i ważnego dowodu osobistego".
    Wiec co dalej?

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2014-02-27 09:15:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 08:40:18 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski
    napisał:
> [...]
    Nadgorliwość "listonosza"
    > W domu nie.
    Sądowe i w domu powinni wydawać tylko adresatom.
    Aczkolwiek listonosze poczty z trąbka znali ludzi to i nie męczyli dowodami. InPost w
    ostatnich tygodniach był zmuszony zatrudniać mnóstwo nowych doręczycieli i często są
    to dość przypadkowe osoby bez praktycznie żadnego przeszkolenia. Przetarg wygrali
    chyba 18grudnia później okres świąteczny, od stycznia liczba przesyłek gwałtownie
    wzrosła a ludzi nie było. I jest bałagan jaki jest. I albo to opanują w najbliższych
    miesiącach albo będzie katastrofa.
    A poczta z trąbka już swoich listonoszy straszy redukcjami- ilość listów spadła o 30%
    mniej więcej.

    > Ciekawe jak Inpost zareaguje na polecony do 15-letniego dziecka. Nie ma
    > dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to
    > list od koleżanki z wakacji...
    "Rodzic z dowodem osobistym+ dziecko z legitymacją" lub "rodzic z dowodem osobistym i
    aktem urodzenia dziecka" Podpisuje rodzic, dziecko nie może.

  • 10. Data: 2014-02-27 09:19:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nadgorliwość.