  • 11. Data: 2014-02-27 09:26:30
    Temat: Re: Inpost - odbiór przesyłki
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.02.2014 09:11, Krzysztof Jodłowski pisze:
> [...]
    ia-powszechnych-uslug-pocztowych/

    > Poczta Polska:
    > 2. Przesyłka rejestrowana podlega doręczeniu pod adresem
    > wskazanym na przesyłce lub określonym w umowie o świadczenie usługi
    > pocztowej po uprzednim:
    > 1) ustaleniu osoby uprawnionej do odbioru,

    rzecz chyba w tym, że uprawniona do odbioru jest każda dorosła osoba
    zastana pod docelowym adresem.

    p. m.

  • 12. Data: 2014-02-27 10:19:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    m napisa?(a):

    > rzecz chyba w tym, że uprawniona do odbioru jest każda dorosła osoba
    > zastana pod docelowym adresem.

    W w/w regulaminie nie widziałem takich zapisów. Jest za to art 37 ustawy
    prawo pocztowe. Tam jednak jest mowa o "osobie pełnoletniej
    zamieszkałej razem z adresatem" a nie zastanej pod danym adresem przez
    listonosza :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 13. Data: 2014-02-27 12:51:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > Sądowe i w domu powinni wydawać tylko adresatom.
    > Aczkolwiek listonosze poczty z trąbka znali ludzi to i nie męczyli
    > dowodami. InPost w ostatnich tygodniach był zmuszony zatrudniać
    > mnóstwo nowych doręczycieli i często są to dość przypadkowe osoby bez
    > praktycznie żadnego przeszkolenia. Przetarg wygrali chyba 18grudnia
    > później okres świąteczny, od stycznia liczba przesyłek gwałtownie
    > wzrosła a ludzi nie było. I jest bałagan jaki jest. I albo to opanują
    > w najbliższych miesiącach albo będzie katastrofa.
    > A poczta z trąbka już swoich listonoszy straszy redukcjami- ilość

    zastanawiam sei jak to jest że u nas w RP zawsze jest taki koszmarny
    burdel...

    skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał
    szuka listonoszy?

    czy to tak jak z tymi firmami co wygrywaja inne przetargii a skłądają sie z
    prezesa i zarządu?

    swego czasu w Krakowie wygrała firma gdzieś z polski która miala
    transportować niepełnosprawne dzieci, nei mieli w Krakowie ani jednego
    samochodu ani kierowcy. wygryźli firmę Krakowska z infrastrukturą która po
    przegranej musiała zwalniać ludzi.

    za taki numer powinno sie od ręki unieważniać przetarg i jeszcze zgłaszać do
    prokuratury z tytułu poswiadczenia w dokumentach urzedowych nieprawdy. A
    taka procedura jest standardem w naszym cudownym kraju.

    staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za
    psie pieniądze robić.

  • 14. Data: 2014-02-27 14:07:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 12:51:24 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał
    > szuka listonoszy?

    Bo sami się chyba nie spodziewali że wygrają ten przetarg. A jak coniektórzy znający
    rynek się wypowiadali to przetarg był robiony pod poczte z trąbką. a tu dla
    wszystkich zdziwienie że PGP wygrał.

    > za taki numer powinno sie od ręki unieważniać przetarg i jeszcze zgłaszać do
    > prokuratury z tytułu poswiadczenia w dokumentach urzedowych nieprawdy.
    Ot to

    >A taka procedura jest standardem w naszym cudownym kraju.
    > staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za
    > psie pieniądze robić.
    Za psie pieniądze to jeszcze ok. Ale najczęściej jest że się do roboty podnajmuje a
    za chwile szuka powodów żeby wcale nie zapłacić albo kary umowne;)

  • 15. Data: 2014-02-27 15:02:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > Za psie pieniądze to jeszcze ok. Ale najczęściej jest że się do
    > roboty podnajmuje a za chwile szuka powodów żeby wcale nie zapłacić

    cóż Polska jest jednym z państw gdzie sie generalnie nie opłaca robić
    zamówień publicznych, jeśli sie chce to robić uczciwie. Zamówienia
    Publiczne sa dla oszustów i krętaczy.

    Znaczy można by ten system wyleczyć ale Państwo musiałby zrozumieć że samo
    pasożutuje na swoich obywatela porzez taki złodziejski system. Sporo
    solidnych firm przestało startować w przetarga bo to sie poprostu nie
    opłaca, zostali ci co kombinują jak tu zrobić za bieda kasę rękami najętych
    frajerów.

    warto by zrobić jakie były skutki ekonomiczne programu budowy autostrad w RP
    ilu drobnych przedsiębiorców zostało na lodzie.

  • 16. Data: 2014-02-27 19:26:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-27 09:15, Kris pisze:
    > Nadgorliwość "listonosza"
    > Sądowe i w domu powinni wydawać tylko adresatom.

    Nieprawda.

    Ma legitymację.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-02-27 19:27:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-27 12:51, Marek Dyjor pisze:
    > skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na
    > gwał szuka listonoszy?

    Nie deklarowała, że ma, tylko że będzie miała (i właśnie warunek, że "ma
    mieć", a nie "ma mieć mieć" był obalony w toku odwołań).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-02-27 22:01:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" napisał w wiadomości grup
    > OK. Widać u listonosza pocztowego jestem znany osobiście :)

    U siebie miałem listonosza, który dzwonił czy ma dostarczyć do domu czy do pracy
    (ten sam rewir).

  • 19. Data: 2014-02-28 08:10:57
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu
    > osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?

    Czyli nie ma rady na biurokrację? Jak wpiszą do regulaminu okazanie aktu
    urodzenia to też wszyscy będą musieli pokazywać?
    Jest jakaś opcja zmiany tego bzdurnego wpisu, np. przez GIODO,
    odpowiednie ministerstwo które nadzoruje przesyłki pocztowe, albo
    jeszcze kogoś? Nie sądzę, żeby Inpost sam z siebie zmienił.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 20. Data: 2014-02-28 16:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2014, Liwiusz wrote:

    > Nieprawda.

    > Ma legitymację.

    Twoje zastrzeżenia są oparte o bezwarunkowe minimalne wymogi przepisów
    prawa pocztowego, czy rozszerzone umowne wymogi operatora?
    Bo z postów wynikało, że operator ma ("po prostu" ma i już) zapisy
    umowne ostrzejsze niż wymagane ustawą.
    O ile przy przesyłce sądowej może jakaś jeszcze furtka się znajdzie,
    to czy istnieje regulacja prawna zabraniająca zaostrzenia wymogów?

    pzdr, Gotfryd