eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Import paliwa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 31. Data: 2011-05-16 18:52:20
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):

    > Ikselka wrote:
    >
    >> Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    >>
    >>> Ikselka wrote:
    >>>
    >>>> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    >>>>>> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
    >>>> LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.
    >>>>>
    >>>>> Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
    >>>>
    >>>> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    >>>> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    >>>> kupują :-/
    >>>
    >>> Brednie.
    >>> Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    >>> Baryłka, tzn. 160l.
    >>> Litr wychodzi prawie 2 pln.
    >>>
    >>> Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
    >>> i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
    >>>
    >>> Gdzież tu te 200 procent zysku?
    >>
    >> Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że charytatywnie
    >> sprzedają?
    >>:->
    >
    > http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.aspx
    >
    > Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.
    >
    > 200% zysku jak w mordę strzelił.
    > J.


    No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    Jest policzona charytatywnie?


    --
    XL
    "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf


  • 32. Data: 2011-05-16 19:02:01
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/16/2011 1:30 PM, Ikselka wrote:
    > Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    >
    >> Ikselka wrote:
    >>
    >>> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >>>
    >>>> Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    >>>>> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
    >>> LOTOS czy>> ORLEN by to po prostu robiły.
    >>>>
    >>>> Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
    >>>
    >>> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    >>> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    >>> kupują :-/
    >>
    >> Brednie.
    >> Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    >> Baryłka, tzn. 160l.
    >> Litr wychodzi prawie 2 pln.
    >>
    >> Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
    >> i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
    >>
    >> Gdzież tu te 200 procent zysku?
    >
    > Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że charytatywnie
    > sprzedają?
    > :->
    >

    No prawie.
    marża rafinerji to kilkanaście groszy na litrze w tej chwili.
    Jak pamietam to chyba 19 gr.
    Reszta to cena ropy, około 2 zł z groszami i ponad 55% podatków, akcyz
    itp itd.


  • 33. Data: 2011-05-16 19:02:17
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 16.05.2011 20:52, Ikselka pisze:

    >
    > No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    > Jest policzona charytatywnie?
    >
    >
    PODATKI! - głównie akcyza. Porównaj z ceną paliw w USA, gdzie akcyzy nie ma.

    --
    niebieski


  • 34. Data: 2011-05-16 19:27:01
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>


    Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iqrsho$m57$1@news.onet.pl...
    >
    > Bingo! :-)

    A to poglaszcz kotka i pojdz do mamy opowiedziec jej jak piekna Polske
    chcesz zbudowac i pamietaj, Kaczynski jest tylko jeden! :)



  • 35. Data: 2011-05-16 19:34:48
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ikselka wrote:

    > Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):
    >
    > > Ikselka wrote:
    > >
    > >> Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    > >>
    > >>> Ikselka wrote:
    > >>>
    > >>>> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > >>>>
    > >>>>> Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    > >>>>>> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
    > >>>> LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.
    > >>>>>
    > >>>>> Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
    > >>>>
    > >>>> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    > >>>> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    > >>>> kupują :-/
    > >>>
    > >>> Brednie.
    > >>> Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    > >>> Baryłka, tzn. 160l.
    > >>> Litr wychodzi prawie 2 pln.
    > >>>
    > >>> Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj
    > akcyzę >>> i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
    > >>>
    > >>> Gdzież tu te 200 procent zysku?
    > >>
    > >> Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że
    > charytatywnie >> sprzedają?
    > > > :->
    > >
    > > http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.as
    > > px
    > >
    > > Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.
    > >
    > > 200% zysku jak w mordę strzelił.
    > > J.
    >
    >
    > No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    > Jest policzona charytatywnie?

    Nie, jest policzona na styk. W sumie marż rafinerii i stacji
    benzynowych w cenie paliwa jest około 40-50 groszy. Jakieś 10%.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 36. Data: 2011-05-17 05:53:42
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):
    >
    >> Ikselka wrote:
    >>
    >>> Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    >>>
    >>>> Ikselka wrote:
    >>>>
    >>>>> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >>>>>
    >>>>>> Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    >>>>>>> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
    >>>>> LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.
    >>>>>>
    >>>>>> Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
    >>>>>
    >>>>> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    >>>>> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    >>>>> kupują :-/
    >>>>
    >>>> Brednie.
    >>>> Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    >>>> Baryłka, tzn. 160l.
    >>>> Litr wychodzi prawie 2 pln.
    >>>>
    >>>> Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
    >>>> i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
    >>>>
    >>>> Gdzież tu te 200 procent zysku?
    >>>
    >>> Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że
    >>> charytatywnie sprzedają?
    >>>:->
    >>
    >> http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.aspx
    >>
    >> Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.
    >>
    >> 200% zysku jak w mordę strzelił.
    >> J.
    >
    >
    > No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    > Jest policzona charytatywnie?

    No przecież Massai Ci policzył kilka linijek wyżej.
    A ceny hurtowe sprzedaży netto masz na stronie.
    Cenę detaliczna podałaś sama.
    Nie wystarczy, żeby się wycofać z krociowych zysków?
    J.



  • 37. Data: 2011-05-17 09:49:28
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2011 07:53:42 +0200, krys napisał(a):

    > Ikselka wrote:
    >
    >> Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):
    >>
    >>> Ikselka wrote:
    >>>
    >>>> Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Ikselka wrote:
    >>>>>
    >>>>>> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >>>>>>
    >>>>>>> Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    >>>>>>>> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
    >>>>>> LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    >>>>>> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    >>>>>> kupują :-/
    >>>>>
    >>>>> Brednie.
    >>>>> Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    >>>>> Baryłka, tzn. 160l.
    >>>>> Litr wychodzi prawie 2 pln.
    >>>>>
    >>>>> Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
    >>>>> i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
    >>>>>
    >>>>> Gdzież tu te 200 procent zysku?
    >>>>
    >>>> Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że
    >>>> charytatywnie sprzedają?
    >>>>:->
    >>>
    >>> http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.aspx
    >>>
    >>> Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.
    >>>
    >>> 200% zysku jak w mordę strzelił.
    >>> J.
    >>
    >>
    >> No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    >> Jest policzona charytatywnie?
    >
    > No przecież Massai Ci policzył kilka linijek wyżej.
    > A ceny hurtowe sprzedaży netto masz na stronie.
    > Cenę detaliczna podałaś sama.
    > Nie wystarczy, żeby się wycofać z krociowych zysków?
    > J.

    Ale ja sie wcale nie chcę wycofywać.

    --
    XL
    "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf


  • 38. Data: 2011-05-17 10:11:08
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Dnia Tue, 17 May 2011 07:53:42 +0200, krys napisał(a):
    >
    >> Ikselka wrote:
    >>
    >>> Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):
    >>>
    >>>> Ikselka wrote:
    >>>>
    >>>>> Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    >>>>>
    >>>>>> Ikselka wrote:
    >>>>>>
    >>>>>>> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >>>>>>>
    >>>>>>>> Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    >>>>>>>>> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
    >>>>>>> LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    >>>>>>> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    >>>>>>> kupują :-/
    >>>>>>
    >>>>>> Brednie.
    >>>>>> Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    >>>>>> Baryłka, tzn. 160l.
    >>>>>> Litr wychodzi prawie 2 pln.
    >>>>>>
    >>>>>> Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj
    >>>>>> akcyzę i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
    >>>>>>
    >>>>>> Gdzież tu te 200 procent zysku?
    >>>>>
    >>>>> Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że
    >>>>> charytatywnie sprzedają?
    >>>>>:->
    >>>>
    >>>> http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.aspx
    >>>>
    >>>> Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.
    >>>>
    >>>> 200% zysku jak w mordę strzelił.
    >>>> J.
    >>>
    >>>
    >>> No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    >>> Jest policzona charytatywnie?
    >>
    >> No przecież Massai Ci policzył kilka linijek wyżej.
    >> A ceny hurtowe sprzedaży netto masz na stronie.
    >> Cenę detaliczna podałaś sama.
    >> Nie wystarczy, żeby się wycofać z krociowych zysków?
    >> J.
    >
    > Ale ja sie wcale nie chcę wycofywać.

    Jasne. Tylko z matematyką krucho - 10 groszy brutto na litrze przy cenie
    detalicznej 5,15 to "zysk rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    kupują" by Ikselka.
    Koń, jaki jest, każdy widzi.
    J.



  • 39. Data: 2011-05-17 22:29:32
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2011-05-16 08:21, stabillo pisze:
    >
    > a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar.
    > Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty
    > transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna :
    > http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczep
    a/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx

    Bardzo mocno niedoszacowałeś koszty transportu paliwa. Wiem bo się tym
    zajmuję. Pomijam to, że transport drogowy paliwa z Azerbejdżanu to
    średni pomysł.

    Same koszty bezpośrednie wydania koncesji i opłat są niewielkie bo
    współczynnik opłat dla obrotu paliwami to chyba 0,0001. Duże są za to
    koszty spełnienia warunków aby sama koncesję dostać. W zasadzie to co
    zabija małe przedsiębiorstwa chcące importować paliwa (patrz: Pronar)
    to Agencja Rezerw Materiałowych i obowiązek utrzymywania zapasów
    minimalnych paliwa i związane z tym koszty. Jakiś czas temu miała być
    nowela, która znosi obowiązek fizycznego magazynowania na rzecz
    partycypowania w kosztach utrzymywania rezerw. Czym to się skończyło to
    nie wiem.

    Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem
    jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar
    znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować
    stację paliw.


  • 40. Data: 2011-05-18 08:26:56
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1oq1s42uucfhd.jgmxjpvqcvk2.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):

    >>> Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że
    >>> charytatywnie
    >>> sprzedają?
    >>>:->
    >>
    >> http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.aspx
    >>
    >> Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.
    >>
    >> 200% zysku jak w mordę strzelił.
    >> J.
    >
    >
    > No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
    > Jest policzona charytatywnie?
    >
    Nie. Zawiera w sobie koszty wytworzenia. PKN i Lotos to nie biura handlowe
    tylko firmy produkcyjne. Kupują surowiec (ropę naftową) i PRODUKUJĄ z niego
    paliwa: olje napędowy, benzynę, olej opałowy, gaz płynny, mazut, smołę
    asfaltową i inne ropopochodne. ta produkcja nie odbywa się za darmo.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1