eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoImport paliwa › Re: Import paliwa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PMG <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Import paliwa
    Date: Wed, 18 May 2011 00:29:32 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <iqussk$li$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iqpckk$ae5$1@news.onet.pl> <iqpm6k$nqj$1@inews.gazeta.pl>
    <iqqfp7$6op$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dmw151.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1305671380 690 83.24.78.151 (17 May 2011 22:29:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 May 2011 22:29:40 +0000 (UTC)
    X-User: paged70
    In-Reply-To: <iqqfp7$6op$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:677615
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-16 08:21, stabillo pisze:
    >
    > a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar.
    > Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty
    > transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna :
    > http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczep
    a/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx

    Bardzo mocno niedoszacowałeś koszty transportu paliwa. Wiem bo się tym
    zajmuję. Pomijam to, że transport drogowy paliwa z Azerbejdżanu to
    średni pomysł.

    Same koszty bezpośrednie wydania koncesji i opłat są niewielkie bo
    współczynnik opłat dla obrotu paliwami to chyba 0,0001. Duże są za to
    koszty spełnienia warunków aby sama koncesję dostać. W zasadzie to co
    zabija małe przedsiębiorstwa chcące importować paliwa (patrz: Pronar)
    to Agencja Rezerw Materiałowych i obowiązek utrzymywania zapasów
    minimalnych paliwa i związane z tym koszty. Jakiś czas temu miała być
    nowela, która znosi obowiązek fizycznego magazynowania na rzecz
    partycypowania w kosztach utrzymywania rezerw. Czym to się skończyło to
    nie wiem.

    Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem
    jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar
    znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować
    stację paliw.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1