  • 1. Data: 2011-05-14 14:44:54
    Temat: Przy jakiej kwocie kupujący chce naciągnąć, a przy jakiej nie?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Bo czytając oba artykułu widzę mała rozbieżność:

    -
    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20110513/PODLASKA/678446631

    - http://www.tygodnik.pl/index.php?o=art&n=6060

    I 11tys i 32zł przy wartości ciągników wydają się śmieszne więc dlaczego
    dwa różne wyroki?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-05-14 18:13:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I 11tys i 32zł przy wartości ciągników wydają się śmieszne więc dlaczego
    > dwa różne wyroki?

    11 tys. wobec 40 tys. wcale nie jest smieszne.

    A moze ktos ma kupe kasy, zamierza rzucic wszystko w cholere i jechac na
    Antypody -zalezy mu, aby sprzedac szybko.
    No i to byla aukcja, nie "kup teraz" - sprzedajacego do pewnego stopnia
    chronil takze rynek - w przypadku sprzedazy za 32 zl przez "kup teraz" nie
    bylo takiej ochrony.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-05-14 18:43:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeszcze tez wez pod uwage, ze aukcja jest pewna gra, obarczona pewnym
    ryzykiem.
    Mozesz bowiem czasem sprzedac jakies "barachlo" za calkiem przyzwoita cene,
    bo sie kupujacy napala.

    Z ryzykiem tak bywa, ze czasem dziala w druga strone - dlaczego wowczas
    przegrywajaca strona, podjawszy ryzyko, mialby sie potem bezkarnie
    "wykaraskac"?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-05-14 18:45:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Karol Y wrote:
    > Bo czytając oba artykułu widzę mała rozbieżność:
    >
    > -
    > http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20110513/PODLASKA/678446631

    a czemu po prostu nie zdjął licytacji i nie odwołał ofert? :)

    przecież do póki aukcja nie nie skończy to można ja w każdej chwili przerwa
    i unieważnić oferty.

    > - http://www.tygodnik.pl/index.php?o=art&n=6060
    >
    > I 11tys i 32zł przy wartości ciągników wydają się śmieszne więc
    > dlaczego dwa różne wyroki?

    a to dlatego że w RP nie ma systemu precedensowego, który imho jest bardzo
    rozsądnym mechanizm stabilizacji prawa. Powoduje że jeśli danej sprawie
    powstało jakieś rozstrzygnięcie to w innych także sie je stosuje.

  • 5. Data: 2011-05-14 18:50:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a to dlatego że w RP nie ma systemu precedensowego, który imho jest bardzo
    > rozsądnym mechanizm stabilizacji prawa. Powoduje że jeśli danej sprawie

    Tak tak, i pozniej si o kazuje, ze w piatki miedzy 18 a 18:30 nie mozesz
    dmuchac wlasnej zony w dupala podpierajac sie lewa reka.

    > powstało jakieś rozstrzygnięcie to w innych także sie je stosuje.

    Sa zupelnei inne okolicznosci:
    - aukcja - dajesz aukcje od zlotowki, liczysz na duze zainteresowanie,
    napalenie kupujacych, ktorzy w ferworze licytacji beda przebijac i
    przebijac, tymczasem przeliczas sie i premie za ryzyko inkasuje kto inny,

    - "kup teraz" - nie dajesz sobie zadnej szansy na lepsza cene

    Podobienstwa miedzy tymi przypadkami nie ma zadnego (orpocz tego, ze tu
    allegro i ciagnik i tam tez)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-05-14 19:20:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SDD wrote:

    > Tak tak, i pozniej si o kazuje, ze w piatki miedzy 18 a 18:30 nie
    > mozesz dmuchac wlasnej zony w dupala podpierajac sie lewa reka.

    jednakże można sie odwołać aż do sądu najwyższego który może stworzyć nową
    interpretację...

    teraz wszystko zależy od inteligencji sędziego.

  • 7. Data: 2011-05-14 19:24:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jednakże można sie odwołać aż do sądu najwyższego który może stworzyć nową
    > interpretację...

    No to u nas przeciez bardzo podobnie.
    Formalnie orzeczenia SN prawa nie tworza, ale praktycznie okazuje sie, ze
    jednak sady sie na nie powoluja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-05-16 08:31:24
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 14 May 2011 16:44:54 +0200, Karol Y napisał(a):

    > - http://www.tygodnik.pl/index.php?o=art&n=6060

    Ciekawe co pismak miał na myśli w:
    "doszło do tzw. wyzyskania błędu, a sam oskarżony nadal próbował wejść w
    posiadanie ciągnika,"

    Próbował nadal wejść w posiadanie ciągnika? czyli co - przystawił gnata
    temu tumanowi od aukcji? Czy jak to?
    Bo może on wysłał "wezwanie do wydania rzeczy" :))
    Strach się bać teraz wysłać dłużnikowi wezwanie do zapłaty - bo możemy się
    załapać na zarzut :))

    Albo to:
    "mimo tego, że pokrzywdzeni skorzystali z przysługujących im możliwości na
    gruncie prawa cywilnego, zmierzających do cofnięcia złożonego oświadczenia
    woli."

    Jakie to możliwości?
    Informacja o "błędzie"? :)
    "Panocku pomyliłem siem, miało być ze piynć tysioncków wiyncej, to moj
    synek tak sie kiwnoł".

    A z tym to ktoś ....pojechał po bandzie:
    "Pocztą nadszedł jednak akt oskarżenia, w którym zarzucono mu próbę
    oszustwa."

    Oszustwo?
    To w przypadku kiedy na metce w markecie będzie cena 10zł za jakiś
    przedmiot, podejdę z nim do kasy to mogę otrzymać ....akt oskarżenia o
    oszustwo (bo na kartce przyklejonej do tego przedmiotu była DRUGA cena o
    1500zł droższa).

    Ale jaja....katastrofa....masakra....

  • 9. Data: 2011-05-16 11:13:55
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-05-16 10:31, Kamil pisze:
    > Ciekawe co pismak miał na myśli w:
    > "doszło do tzw. wyzyskania błędu, a sam oskarżony nadal próbował wejść w
    > posiadanie ciągnika,"

    Myślołek że ciągnik kosztuje 32 zł?

  • 10. Data: 2011-05-16 12:20:32
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 16 May 2011 13:13:55 +0200, zdumiony napisał(a):

    > Myślołek że ciągnik kosztuje 32 zł?

    Niy wiym cos Ty myśloł ;P

    Mnie zastanawia zwrot "nadal próbował wejść w posiadanie".