  • 41. Data: 2011-05-18 17:44:43
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "PMG" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:iqussk$li$1@inews.gazeta.pl...

    > Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem jedną
    > cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar znajdziesz
    > na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować stację paliw.

    no wlasnie, wiec jest jakies "ale" ktore jest ciezkie do przeskoczenia dla
    smiertelnika :-/ o cos takiego mi chodzilo. Swoja droga co za idiotyzm ze
    zeby handlowac paliwem trzeba miec jakies gigantyczne zapasy? Po co? Po to
    zeby nie bylo malych spekulantow tylko ci wielcy i to najlepiej panstwowi?
    Dzieki za odpowiedz!

  • 42. Data: 2011-05-18 21:10:03
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2011-05-18 19:44, stabillo pisze:

> [...]
    > zeby nie bylo malych spekulantow tylko ci wielcy i to najlepiej panstwowi?

    Może niejasno się wyraziłem. Obowiązek utrzymywania rezerw dotyczy
    producentów oraz podmiotów dokonujących przywozu - generalnie tych
    którzy zapewniają podaż paliw na rynku. A Ty jak zrozumiałem chcesz
    właśnie dokonać przywozu a ściślej importu. Żeby zajmować się się
    obrotem musisz mieć "tylko" koncesję. Ale wtedy możesz kupować od
    producenta czy innego handlowca-importera jedynie w Polsce.

    Sama ustawa o zapasach ropy ma swoja logikę. Jest swego rodzaju polisą
    ubezpieczeniową na wypadek nieprzewidzianych niedoborów spowodowanych
    np. nagłym bankructwem kilku importerów, awarią rafinerii, zakręceniem
    kurka itp. Oczywiście zwiększa to barierę wejścia na taki rynek a koszty
    i tak pokrywa ostateczny konsument. Jeżeli chcemy być bezpieczniejsi to
    niestety nas to kosztuje.

  • 43. Data: 2011-05-22 21:20:14
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2011-05-16 13:01, live_evil pisze:

    > Dlaczego taka mała cysterna? W powszechnym użyciu są naczepy z
    > cysternami pow. 40000l.

    Ale nie do przewozu paliw (bo są ciężkie)
    Do przewozu paliw stosuje się max 32 tys. litrów
    a dopuszczalny tonaż samochodu ciężarowego i tak
    nie pozwala oficjalnie tankować je do pełna.

    Tomy M.

  • 44. Data: 2011-05-22 21:27:06
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2011-05-18 00:29, PMG pisze:

    > Agencja Rezerw Materiałowych i obowiązek utrzymywania zapasów
    > minimalnych paliwa i związane z tym koszty. Jakiś czas temu miała być
    > nowela, która znosi obowiązek fizycznego magazynowania na rzecz
    > partycypowania w kosztach utrzymywania rezerw. Czym to się skończyło to
    > nie wiem.

    Nowej ustawy nie ma. Ale mali importerzy stosują specjalnie
    skonstruowane umowy i posiadają % rezerw np. właściciela
    magazynów celnych.
    Cała polska ekipa "polskich szejków" ma to opracowane w 100%.
    Podobnie jak lewy import który jest tak śmiesznie prosty
    że głowa boli...

> [...]
    > jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar
    > znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować

    Prywatne stacje paliw chętnie kupują paliwo. Nie ma
    problemu ze zbytem. Orlen jeszcze monopolistą nie jest
    i pewnie długo nie będzie.

    Tomy M.

  • 45. Data: 2011-11-12 16:10:16
    Od: "Jose Arcadio" <futokom@WYTNIJ_TOo2.pl>

    [cytat]
    Podobnie jak lewy import który jest tak śmiesznie prosty
    że głowa boli...
    [/cytat]

    Skoro lewy import jest tak śmiesznie prosty czemu nie jest ogólnie popularny w naszym
    sprytnym i przebiegłym społeczeństwie...?

  • 46. Data: 2011-11-12 18:57:08
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-12 17:10, Jose Arcadio pisze:
    > st tak śmiesznie prosty czemu nie jest ogólnie popularny w naszym sprytnym i
    przebiegłym społeczeństwie...?

    Wiercenie kolan??

    Czesławek