  • 1. Data: 2011-05-15 20:21:40
    Temat: Import paliwa
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Witam!
    Mam pytanie do Was, dlaczego nie mozna w Polsce importowac paliwa z
    tankowca, rozwozic go cysternami i sprzedawac taniej? Dlaczego nikt tego nie
    robi? Czy jest jakas ustawa ktora mowi ze tylko ORLEN i LOTOS maja prawo do
    sprzedazy paliw na terenie naszego kraju? Czysto hipotetycznie wyobrazam
    sobie sytuacje ze zamawiam tankowiec benzyny z zatoki po 75 gr za litr, po
    akcyzie i vacie sprzedaje go za 1,5zl / litr...

    st.

  • 2. Data: 2011-05-15 20:46:07
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czysto hipotetycznie, oczywiście, jesteś idiotą.
    > Myślisz, że w zatoce (cokolwiek miałeś na myśli) z piasku wystają
    > dystrybutory z benzyną? W ogóle wiesz czym różni się benzyna od oleju
    > napędowego?
    >
    > Skąd się biorą tacy kretyni jak ty? To dopiero jest zagadka. Może z
    > zatoki?

    bardzo ladnie nasiusiales na teren, obnazyles przed milionami sluchaczy
    bolesny bagaz problemow zyciowych, ale powiedz do czego zmierzasz bo dalej
    nie rozumiem?? Benzyne po rafinacji mozna dostac jeszcze taniej w Algierii
    np. Podalem stawke usredniona za litr.

  • 3. Data: 2011-05-15 21:10:55
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-05-15 22:21, stabillo wrote:
> [...]
    > sobie sytuacje ze zamawiam tankowiec benzyny z zatoki po 75 gr za litr, po
    > akcyzie i vacie sprzedaje go za 1,5zl / litr...

    można.

    działaj.

    statki oczywiście są za darmo, cysterny za darmo, stacje też, a akcyza
    to 12 groszy za litr...

    gacek

  • 4. Data: 2011-05-15 21:24:13
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    > Benzynę po rafinacji (wybacz, że poprawiłem twoje błędy ortograficzne)? A
    > jakiej to rafinacji wymaga benzyna, miszczu?

    :)

  • 5. Data: 2011-05-15 23:04:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyobrazam sobie sytuacje ze zamawiam tankowiec benzyny z zatoki po 75 gr
    > za litr, po akcyzie i vacie sprzedaje go za 1,5zl / litr...

    Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale spokojnie
    do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka milionów
    złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się benzynę
    sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy ORLEN by to
    po prostu robiły.

  • 6. Data: 2011-05-15 23:09:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    > benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy

    Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)

  • 7. Data: 2011-05-15 23:25:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/15/2011 3:46 PM, stabillo wrote:
    > Benzyne po rafinacji mozna dostac jeszcze taniej w Algierii
    > np. Podalem stawke usredniona za litr.

    A ktokolwiek wozi benzynę tankowcami?
    Czy do tej uśrednionej ceny dodałeś już koszty transportu?

    50% ceny to akcyza, ale poniżej 2 zł tak czy siak nie uda ci się zejść.
    Więc w efekcie może ewentualnie uda ci się zejśc po parę groszy poniżej
    tego co jest teraz.

  • 8. Data: 2011-05-16 00:19:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    >
    > Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)

    Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich pozbawić
    się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same kupują :-/
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 9. Data: 2011-05-16 05:45:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 01:04, Robert Tomasik pisze:

    > Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale
    > spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka
    > milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało

    I to chyba płatne corocznie?

    Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
    koncesjonowane? Hipotetyczna sytuacja: grupa zaint

  • 10. Data: 2011-05-16 05:47:21
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    I to chyba płatne corocznie?

    Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
    koncesjonowane? Hipotetyczna sytuacja: grupa zainteresowanych zakłada
    spółkę tak na prawdę tylko i wyłącznie w celu sprowadzania sobie paliwa
    i używania go we własnych pojazdach...