  • 1. Data: 2011-05-15 11:07:09
    Temat: Kwota wolna od potrąceń.
    Od: "Damian [EX]" <g...@2...pl>

    Mam pracownika. Pracownik ma długi (niespłacony kredyt).
    DOstałem pismo od komornika że mam przekazywać 50% wynagrodzenia na wskazane
    konto.
    W piśmie zastosowano regułkę : "przy czym kwota 1386 brutto jest wolna od
    potrąceń".
    Pracownik zarabia najniższą krajową. Czy powinienem coś przekazywać
    komornikowi, jeżeli tak to ile?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-15 11:29:55
    Temat: Re: Kwota wolna od potrąceń.
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 15-05-2011 13:07, Damian [EX] pisze:

    > Pracownik zarabia najniższą krajową. Czy powinienem coś przekazywać
    > komornikowi, jeżeli tak to ile?

    Psimo, ze nie mozesz dokonywac potracen niealimentacyjnych w zwiazku z
    tym, ze zarabia minimalna krajowa.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-05-15 13:40:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > od potrąceń".
    > Pracownik zarabia najniższą krajową. Czy powinienem coś przekazywać

    Ummm... Nie wiesz, ile to jest 50% jakiejś kwoty czy masz jakiś problem
    z porównaniem dwóch liczb?

    Odsyłasz komornikowi sumę będącą każdą złotówką ponad kwotę wolną od
    zajęcia nie większą od 50% wynagrodzenia. Dla porządku poinformuj
    komornika, ile wyniesie ta suma.

    Skoro zarabia właśnie te 1386 (bo tyle wynosi minimalna), to wychodzi
    zero - więc przelewaj zero i poinformuj komornika, że dostanie zero
    (załącz informację o dochodzie, żeby się nie czepiał).

  • 4. Data: 2011-05-15 17:53:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/15/2011 8:40 AM, Andrzej Lawa wrote:
    > Skoro zarabia właśnie te 1386 (bo tyle wynosi minimalna), to wychodzi
    > zero - więc przelewaj zero i poinformuj komornika, że dostanie zero
    > (załącz informację o dochodzie, żeby się nie czepiał).

    I nie zapomnij zbierać potwierdzeń przelewów :)

  • 5. Data: 2011-05-16 08:58:47
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 15 May 2011 13:07:09 +0200, Damian [EX] napisał(a):

> [...]
    > potrąceń".
    > Pracownik zarabia najniższą krajową. Czy powinienem coś przekazywać

    Łap kalkulatorek do takich celów:
    http://www.mediafire.com/?pc5pl85bk3ltbll
    Nie chciało mi się robić wersji dla "nie-pełno-etatowców".
    Można zarabiać 1408,5 brutto, i z tego nie ma ani grosza potrąceń.

    Wskaźniki i parametry są aktualne, wpisz tylko wysokość wynagrodzenia
    Twojego pracownika (brutto). No i chyba że ma inne KUP ten pracownik (np.
    praca w innym mieście) - to wtedy wpisz wyższe KUP w polu wskaźników.
    Na samym dole masz obliczone czy i ile możesz potrącić pracownikowi.

    Gdybyś miał jakieś uwagi, pytania do tego kalkulatorka - wal śmiało.