  • 11. Data: 2009-06-09 05:59:26
    Temat: Re: IDIOCI NA DROGACH
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Dzisiaj po raz kolejny jakiś kretyn spowodował bardzo niebezpieczną
    sytuację na drodze, zaczął wyprzedzać cały korowód samochodów, aby pod
    sam koniec iść na prawie pewne zderzenie czołowe z Tirem. Działo się
    to koło mnie więc zjechałem na pobocze aby ten kretyn mógł uniknąć
    zderzenia. Jego nie byłoby mi szkoda, kierowcy tira z pewnością też
    nic by się nie stało, bałem się tylko że w przypadku kraksy samochód
    prowadzony przez tego psychopatę może się odbić i uderzyć we mnie.

    Pytanie do ludzi znających prawo: czy gdybym umieścił w swoim
    samochodzie kamerę (tudzież aparat cyfrowy z funkcją nagrywania
    filmów), i nagrał tego typu zdarzenie po czym udostępnił je
    najbliższej komendzie policji, mógłbym wskórać że taki imbecyl
    poniesie odpowiednią karę?

    ==================================

    wez pod uwage, ze wyobrazenie o sytuacji niebezpiecznej jest wzgledne. Moze
    tobie wydawalo sie, ze on jest blisko i nie da rady a tak naprawde bylo duzo
    miejsca.

    Pare razy w zyciu zdarzylo mi sie wyprzedzac i pare razy tez zdarzylo sie,
    ze kierowca z naprzeciwka mrugal a daloby sie wyprzedzic jeszcze 2
    samochody. To naprawde zalezy od mozliwosci postrzegania i
    umiejetnosci/doswiadczenia za kolkiem.

    Do tego dodaj, ze jak sie wyprzedza kawalkade samochodow to czasami
    wyprzedzajacy zaklada, ze schowa sie za ktoryms autem a dopiero jakis idiota
    przyspiesza i blokuje takiemu wjazd. Czy w takim przypadku nie jest winny
    ten wyprzedzany, ktory przyspiesza ??

    Subiektywne jest tez odczucie pobocza. Jest wiele drog takich na ktorych
    regularnie jedzie sie poboczem. Z zielonej w strone lubina, z gorzowa w
    strone zielonej. Pobocze jest bardzo szerokie, pas tez i regularnie ktos
    jedzie "na trzeciego" i w mojej ocenie nie podowuje to zadnych nastepstw
    niebezpiecznych. Nawet ni4e jazda poboczem a jechanie po linii pobocza.

    Wielu kierowcow jezdzi przy osi jezdni i to oni powoduje niebezpieczne
    sytuacje.

    W kolejnym poscie piszesz, ze idiota pedzil ze 120km/h. Jakie bylo
    ograniczenie ? Jak szybo jechal korowod ?Widocznosc? Ile bylo tych
    samochodow w tym korowodzie?

    Icek

  • 12. Data: 2009-06-09 06:16:43
    Od: o...@g...com

    > Tak. Zostałbyś wezwany też jako świadek.

    To może po prostu wzorem dzisiejszej młodzieży wrzucę filmik na
    youtube, podeślę link policji? Po to inicjatywa z kamerą abym nie
    musiał jeszcze latać i składać zeznań. Jeśli na filmiku będą widoczne
    i znaki, i linia na drodze, i lusterko wsteczne, i droga przede mną, i
    numer rejestracyjny idioty, to czego potrzeba więcej?

  • 13. Data: 2009-06-09 06:23:07
    Od: o...@g...com

    On 9 Cze, 07:59, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > wez pod uwage, ze wyobrazenie o sytuacji niebezpiecznej jest wzgledne. Moze
    > tobie wydawalo sie, ze on jest blisko i nie da rady a tak naprawde bylo duzo
    > miejsca.

    <ciach>

    No i właśnie dlatego ten filmik. Zeznania mogą być bardzo subiektywne,
    wiadomo że czasami przy manewrze wyprzedzania trzeba jechać znacznie
    szybciej niż nakazuje ograniczenie. Inna sprawa że mnie uczyli, aby
    takie manewry wykonywać gdy są ku temu warunki, ten typ miał do wyboru
    albo czołówkę z tirem, albo czołówkę z wysepką i znakiem ze strzałką,
    albo zderzenie boczne ze mną, co trudno uznać za takowe.

    Szukam raczej prostej, anonimowej recepty: jest poważne wykroczenie,
    jest nagranie, widać winnego - koniec kropka.

    PS. Na marginesie - to że ty czujesz się pewnie wymijając na siódmego,
    nie znaczy że tak samo będzie to postrzegała 50letnia kadrowa
    wracająca do dzieci po pracy. Takie zachowanie to kompletny brak
    empatii i wyobraźni, tępiłbym bez mrugnięcia okiem

  • 14. Data: 2009-06-09 06:27:33
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    wracająca do dzieci po pracy. Takie zachowanie to kompletny brak
    empatii i wyobraźni, tępiłbym bez mrugnięcia okiem

    =========================

    nie na "sidmego" tylko "na trzeciego" i gdy sa do tego warunki to nalezy tak
    robic. Zakladam, ze nie jestes kapelusznikiem co jedzie przy osi jezdni bo
    takich tez nalezy tepic wszystkimi mozliwymi sposobami

    Tak samo jak tych jadacych 70km/h gdy sa warunki i ograniczenia na 90km/h.

    A jak znajdziesz techniczny sposob nagrywania to daj cynk bo tez chce ;)

    Icek

  • 15. Data: 2009-06-09 06:44:00
    Od: o...@g...com

    On 9 Cze, 08:27, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

> [...]
    >
    > A jak znajdziesz techniczny sposob nagrywania to daj cynk bo tez chce ;)

    Gdy są warunki to możesz nawet latać. Tylko że znowu - wg ciebie
    warunki mogą być, bo przecież ten z naprzeciwka ma miejsce na poboczu
    więc może Ci się usunąć, prawda?

    Dywagacje na temat hipotetycznych sytuacji są zbędne, nie szukam
    odpowiedzi na konkretną sytuację, bo z nią sobie radzę gwałtownie
    hamując i zjeżdżając na pobocze, mimo że takiego obowiązku nie mam,
    mogłem w tym czasie kichnąć i nic bym nie zauważył. Mam prawo kichać?

    Szukam sposobu uniwersalnego, coś jak tabletka która spala tłuszcz,
    powiększa penisa i przywraca słuch. I jak go znajdę, na pewno się
    podzielę :)

  • 16. Data: 2009-06-09 07:20:53
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Szukam sposobu uniwersalnego, coś jak tabletka która spala tłuszcz,
    powiększa penisa i przywraca słuch. I jak go znajdę, na pewno się
    podzielę :)

    Videorejestrator. Misiaki go używają i się sprawdza

  • 17. Data: 2009-06-09 07:45:27
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "LA" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podzielę :)
    >
    > Videorejestrator. Misiaki go używają i się sprawdza
    eorej

  • 18. Data: 2009-06-09 09:11:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    eorej

    a cena ?

    Icek

  • 19. Data: 2009-06-09 09:13:27
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Szczerze mówiąc nie wiem czy czułbym jakiś balast. Idiota siedzący w
    domu albo robiący zakupy mi nie przeszkadza, idiota za kółkiem pędzący
    120 km/h na wąskiej drodze to potencjalny i wielce prawdopodobny
    zabójca. Czy byłoby mi szkoda? Na chwilę obecną, nawet przy mojej
    sporej empatii, nie wydaje mi się.

    =================================

    wracamy do kwestii oceny czy droga byla waska czy szeroka i jak Twoje
    umiejetnosci wplywaja na ocene czy waska czy szeroka ;)

    video rozwiazuje kwestie subiektywnej oceny. Obawiam sie, ze cena moze byc
    wysoka takiego rozwiazania.

    Z drugiej strony zastanawiam sie czemu auta nie sa wyposazane w kamery gdyz
    rozwiazywanie kwestii winy w zdarzeniach drogowych byloby mega proste

    Icek

  • 20. Data: 2009-06-09 09:34:27
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    o...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Gdybym nagrał pobicie albo włamanie, taki materiał na pewno służyłby
    > jako dowód, więc czy mogę zrobić to samo na drodze?

    Poszukaj na grupie pl.misc.samochody Adama Płaszczycy - on ma cos
    podobnego zainstalowane u siebie i podrzuca Policji czasem. Gdzie w
    archiwum jest tez opis jego instalacji plus kilka dyskusji.