  • 1. Data: 2009-06-08 14:16:14
    Temat: Koniec umowy wynajmu i dalesze kożystanie (zapomnienie o wynajmowanym lokalu)
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Przez 1,5roku miałem umowe na wynajem lokalu od PKP. 1m-c przed końcem umowy
    rozpoczołem negocjajce z pkp i doszliśmy do porozumienia, iż będę dalej
    wynajmować lecz aneks oraz nowa umowę przekladali przez około 2-3 tygodnie
    (porozumienie w formie ustnej). Mineło już 3m-c i nadal nie posiadamy
    spisanej umowy a z lokalu korzystam. Po rozmowie telefonicznej jakieś 2m-c
    temu pewna pani poinformowała mnie iż umowa bedzie spisana i mam się nie
    martwić i mam nadal z lokalu korzystać (posiadam to nagrane na telefonie
    całą rozmoe). Czy jak bym zrezygnował i się wyprowadził z lokalu to muszę
    płacić im za te miesiące użytkowania jeśli niema żadnej umowy?? Co mogą mi w
    takiej sytuacji zrobić (wynosząc sie z tego lokalu był bym do przodu jakieś
    7tys zł)??

  • 2. Data: 2009-06-08 14:21:06
    Temat: Re: Koniec umowy wynajmu i dalesze ko?ystanie (zapomnienie o wynajmowanym lokalu)
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Dawid wrote:
> [...]
    > (porozumienie w formie ustnej). Mine?o ju? 3m-c i nadal nie posiadamy
    > spisanej umowy a z lokalu korzystam. Po rozmowie telefonicznej jakie? 2m-c
    > temu pewna pani poinformowa?a mnie i? umowa bedzie spisana i mam sie nie
    > martwiae i mam nadal z lokalu korzystaae (posiadam to nagrane na telefonie
    > ca?? rozmoe). Czy jak bym zrezygnowa? i sie wyprowadzi? z lokalu to musze
    > p?aciae im za te miesi?ce u?ytkowania je?li niema ?adnej umowy?? Co mog? mi w
    > takiej sytuacji zrobiae (wynosz?c sie z tego lokalu by? bym do przodu jakie?

    Umowa ustna jest wazna - tylko zawsze problem z udowodnieniem zapisow.
    Skoro korzystales (a wiec znajdzie sie na to kilku swiadkow) to nic nie
    ugrasz. Jedyne co mozesz zyskac to ew kwestie wypowiedzenia umowy i
    korzystanie po wypowiedzeniu - ale to tez raczej przyjmie sie ze zapisy
    z poprzedniej umowy co nieco reguluja, ew KC.

  • 3. Data: 2009-06-10 13:07:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jun 2009, Maverick wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > wypowiedzeniu - ale to tez raczej przyjmie sie ze zapisy z poprzedniej umowy

    Konkretnie art.674:
    _117.html
    +++
    Art. 674
    Jeżeli po upływie terminu oznaczonego w umowie albo w wypowiedzeniu
    najemca używa nadal rzeczy za zgodš wynajmujšcego, poczytuje
    się w razie wštpliwoœci, że najem został przedłużony na czas
    nie oznaczony.
    ---

    Po polsku - obowiązują zapisy poprzedniej umowy, poza dotyczącymi
    warunków wypowiadania (umowę o czas nieoznaczony można zawsze
    wypowiedzieć, więc nie przenoszą się ograniczenia wypowiadania
    z poprzednio obowiązującej umowy, o ile nie przewidywała ona
    żadnej formy "automatycznego aneksu" - to z powodu słów "w razie
    wątpliwości").

    pzdr, Gotfryd