    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: IDIOCI NA DROGACH
    Date: Tue, 9 Jun 2009 07:59:26 +0200

    Dzisiaj po raz kolejny jakiś kretyn spowodował bardzo niebezpieczną
    sytuację na drodze, zaczął wyprzedzać cały korowód samochodów, aby pod
    sam koniec iść na prawie pewne zderzenie czołowe z Tirem. Działo się
    to koło mnie więc zjechałem na pobocze aby ten kretyn mógł uniknąć
    zderzenia. Jego nie byłoby mi szkoda, kierowcy tira z pewnością też
    nic by się nie stało, bałem się tylko że w przypadku kraksy samochód
    prowadzony przez tego psychopatę może się odbić i uderzyć we mnie.

    Pytanie do ludzi znających prawo: czy gdybym umieścił w swoim
    samochodzie kamerę (tudzież aparat cyfrowy z funkcją nagrywania
    filmów), i nagrał tego typu zdarzenie po czym udostępnił je
    najbliższej komendzie policji, mógłbym wskórać że taki imbecyl
    poniesie odpowiednią karę?

    ==================================

    wez pod uwage, ze wyobrazenie o sytuacji niebezpiecznej jest wzgledne. Moze
    tobie wydawalo sie, ze on jest blisko i nie da rady a tak naprawde bylo duzo
    miejsca.

    Pare razy w zyciu zdarzylo mi sie wyprzedzac i pare razy tez zdarzylo sie,
    ze kierowca z naprzeciwka mrugal a daloby sie wyprzedzic jeszcze 2
    samochody. To naprawde zalezy od mozliwosci postrzegania i
    umiejetnosci/doswiadczenia za kolkiem.

    Do tego dodaj, ze jak sie wyprzedza kawalkade samochodow to czasami
    wyprzedzajacy zaklada, ze schowa sie za ktoryms autem a dopiero jakis idiota
    przyspiesza i blokuje takiemu wjazd. Czy w takim przypadku nie jest winny
    ten wyprzedzany, ktory przyspiesza ??

    Subiektywne jest tez odczucie pobocza. Jest wiele drog takich na ktorych
    regularnie jedzie sie poboczem. Z zielonej w strone lubina, z gorzowa w
    strone zielonej. Pobocze jest bardzo szerokie, pas tez i regularnie ktos
    jedzie "na trzeciego" i w mojej ocenie nie podowuje to zadnych nastepstw
    niebezpiecznych. Nawet ni4e jazda poboczem a jechanie po linii pobocza.

    Wielu kierowcow jezdzi przy osi jezdni i to oni powoduje niebezpieczne
    sytuacje.

    W kolejnym poscie piszesz, ze idiota pedzil ze 120km/h. Jakie bylo
    ograniczenie ? Jak szybo jechal korowod ?Widocznosc? Ile bylo tych
    samochodow w tym korowodzie?

    Icek