  • 1. Data: 2009-06-08 18:43:56
    Temat: IDIOCI NA DROGACH
    Od: o...@g...com

    Staram się być tolerancyjny i wyrozumiały, bo wiadomo - żeby dostać
    prawo jazdy wystarczy zdać egzamin, testów psychologicznych ani
    badania wyobraźni się nie przeprowadza.

    Dzisiaj po raz kolejny jakiś kretyn spowodował bardzo niebezpieczną
    sytuację na drodze, zaczął wyprzedzać cały korowód samochodów, aby pod
    sam koniec iść na prawie pewne zderzenie czołowe z Tirem. Działo się
    to koło mnie więc zjechałem na pobocze aby ten kretyn mógł uniknąć
    zderzenia. Jego nie byłoby mi szkoda, kierowcy tira z pewnością też
    nic by się nie stało, bałem się tylko że w przypadku kraksy samochód
    prowadzony przez tego psychopatę może się odbić i uderzyć we mnie.

    Pytanie do ludzi znających prawo: czy gdybym umieścił w swoim
    samochodzie kamerę (tudzież aparat cyfrowy z funkcją nagrywania
    filmów), i nagrał tego typu zdarzenie po czym udostępnił je
    najbliższej komendzie policji, mógłbym wskórać że taki imbecyl
    poniesie odpowiednią karę?

    Gdybym nagrał pobicie albo włamanie, taki materiał na pewno służyłby
    jako dowód, więc czy mogę zrobić to samo na drodze?

    Nie chodzi o zawiść, chodzi o eliminowanie potencjalnych zabójców.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-08 18:55:27
    Temat: Re: IDIOCI NA DROGACH
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 8 Jun 2009 11:43:56 -0700 (PDT), o...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > filmów), i nagrał tego typu zdarzenie po czym udostępnił je
    > najbliższej komendzie policji, mógłbym wskórać że taki imbecyl

    Próbuj, jest to dosyć prawdopodobne. Wezwanie na komendę i rozmowa z
    miłym panem policjantem niemal w 100% pewna (o ile da się ustalić kto
    kierował - np. widać numery rejestracyjne).

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2009-06-08 19:21:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

    Ba, nawet bez nagrania, gdybyś zapamiętał jego numer rejestracyjny i
    jakikolwiek numer rejestracyjny innego pojazdu (by był świadek), to
    spokojnie do ukarania by wystarczyło. Dwa zeznania. Najlepiej numery tego
    TIR-a, bo kierujący musiał sytuacje widzieć. I popieram gorąco takie
    inicjatywy, bo faktycznie na drogach czasem resztki włosów stają mi dęba,
    co ludzie wyprawiają dla zaoszczędzenia kilku minut.

    A przy okazji, niezjechanie w Twoim wypadku na pobocze było by w mojej
    ocenie również naruszeniem przez Ciebie prawa. Gdyby Ci udowodniono, ze
    widziałeś tego idiotę, a mimo to nie wykonałeś manewru mogącego doprowadzić
    do uniknięcia wypadku, to masz współsprawstwo.

  • 4. Data: 2009-06-08 19:46:40
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > takie inicjatywy, bo faktycznie na drogach czasem resztki włosów stają
    > mi dęba, co ludzie wyprawiają dla zaoszczędzenia kilku minut.

    hm... a sprawa sprzed paru dni dody oraz jej porsche na drodze nr 7 ?
    dostala 1 pkt i 200 zeta, a pozniej policjant ktory ogladal nagranie jej
    wyczynow stwierdzil, ze szkoda, bo on by byl ostrzejszy bo zlamala wiele
    przepisow(zdaje sie, ze by odebral jej uprawnienia) i doprowadzala do
    niebezpiecznych sytuacji, ale juz teraz to "po ptokach".

  • 5. Data: 2009-06-08 20:56:34
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>

    On 2009-06-08, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > widziałeś tego idiotę, a mimo to nie wykonałeś manewru mogącego doprowadzić
    > do uniknięcia wypadku, to masz współsprawstwo.

    A jak udowodnić, że widziałem kogoś, kto mnie wyprzedza?

  • 6. Data: 2009-06-08 21:25:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Srzednicki" <w...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:slrnh2quo2.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl...
    > A jak udowodnić, że widziałem kogoś, kto mnie wyprzedza?

    W drodze przesłuchania w charakterze świadka. Skoro na tej podstawie
    skazują ludzi na kary dożywocia za zabujstwo, to nie widzę przeciwwskazań
    ukarania kierowcy - idioty. Oczywiście moc dowodowa takiego zeznania
    spadnie znacznie, jak sie nagle okaże, ze tym keirowcą był Twój nielubiany
    sąsiad czy przeciwnik w interesach. Ale zeznania dwóch absolutnie
    przypadkowych świadków spokojnie przekonają sąd.

  • 7. Data: 2009-06-08 22:14:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik pisze:

    > W drodze przesłuchania w charakterze świadka.

    Z drugiej strony wystarczy że widziałby na tym poboczu pieszego, czy
    chociażby nie widział że było puste i już na pobocze mógł nie chcieć
    zjechać. W dodatku poboczem jeździć nie wolno.

  • 8. Data: 2009-06-08 23:23:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z drugiej strony wystarczy że widziałby na tym poboczu pieszego, czy
    > chociażby nie widział że było puste i już na pobocze mógł nie chcieć
    > zjechać. W dodatku poboczem jeździć nie wolno.

    Mógł. i do końca życia żyć z balastem, że mógł jednego idiotę uratować, ale
    tego nie zrobił. Wyrok ewentualny, to rzecz wtórna.

  • 9. Data: 2009-06-09 05:28:16
    Od: o...@g...com

    > Mógł. i do końca życia żyć z balastem, że mógł jednego idiotę uratować, ale
    > tego nie zrobił. Wyrok ewentualny, to rzecz wtórna.

    Szczerze mówiąc nie wiem czy czułbym jakiś balast. Idiota siedzący w
    domu albo robiący zakupy mi nie przeszkadza, idiota za kółkiem pędzący
    120 km/h na wąskiej drodze to potencjalny i wielce prawdopodobny
    zabójca. Czy byłoby mi szkoda? Na chwilę obecną, nawet przy mojej
    sporej empatii, nie wydaje mi się.

  • 10. Data: 2009-06-09 05:57:27
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał
> [...]
    >samochodzie kamerę (tudzież aparat cyfrowy z funkcją nagrywania
    fi>lmów), i nagrał tego typu zdarzenie po czym udostępnił je

    Tak. Zostałbyś wezwany też jako świadek.