  • 1. Data: 2009-06-08 12:29:17
    Temat: TPSA, costam-inkaso, windykacja
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    [TŁO HISTORYCZNE:]

    Była sobie linia TPSA z Neostradą. W związku ze zmianą miejsca

    zamieszkania poszedł wniosek o przeniesienie linii oraz wniosek o

    zamknięcie usługi Neostrada w związku z przeniesieniem linii. Niestety
    na

    wniosku o przeniesienie telefonu nie wpisano daty, do której TPSA
    dokona

    tego przeniesienia.

    Do nowego miejscu zamieszkania nie dochodziły przesyłki od TP (tzn.

    faktury -bo aneks do umowy telefonu już dotarł), w telepunkcie
    informowali że

    brak możliwości technicznych na przeniesienie Neostrady (mimo że
    miały

    być), a na telefon nie zgadza się administrator - ale mieli to
    załatwić.

    W końcu okazało się, że faktury dochodzą na stary adres, udało się
    je

    uzyskać (ale jak się okazało potem - nie wszystkie) - TP cały czas

    naliczała abonament za telefon, natomiast przestała naliczać Neostradę
    (wg

    mnie w jakimś losowym dniu, nie pasuje mi to do żadnej daty, ale być
    może

    z czegoś to wynika tylko nie widzę z czego).

    Z powodu powyższych faktur udałem się do telepunktu żeby wyjaśnić

    sytuację, tam mnie poinformowano że przeniesienia nie udało się
    załatwić i

    już się raczej nie uda, Neostrady i tak by nie było, więc możemy
    rozwiązać

    umowę. Taki też wniosek napisałem (to było ponad 4 miesiące po wniosku

    przeniesienie). Jednocześnie poszła reklamacja - mój błąd że pisała

    pani z telepunktu a ja nie wziąłem potwierdzenia na piśmie, także nie

    mam jej treści i nie pamiętam już dziś czy w reklamacji wszytsko
    było

    dokładnie opisane.

    Ponieważ przez miesiąc nie dostałem odpowiedzi na reklamację (więcej
    -

    przez calutki rok nic nie przyszło, aż znowu zmieniłem miejsce

    zamieszkania), uznałem że sprawa jest zakończona.

    Dla pewności poszedłem jeszcze kiedyś do telepunktu, gdzie dostałem
    informację

    że reklamacja została odrzucona ponieważ złożyłem wniosek o
    przeniesienie telefonu ale

    nie złożyłem wniosku o zamknięcie linii telefonicznej (dla mnie było

    jednoznaczne, najwyraźniej byłem naiwny) więc ona cały czas była
    aktywna

    (aż do złożenia wniosku o rezygnację z telefonu) - jednak nie
    przejmowałem

    się tym bo nie dostałem tego na piśmie w terminie 30 dni.

    W telepunkcie poprosiłem jeszcze o pisemne napisanie wyniku reklamacji
    i potwierdzenie

    salda rozliczeń - wynik reklamacji okazał się być taki (skrót, sens
    zachowany):

    -- w wyniku kontroli dokumentów stwierdzono że przeniesienie nie
    zawierało dyspozycji

    wyłączenia linii, więc stacja była aktywna cały czas aż do wyłączenia
    linii, za co

    naliczano opłaty zgodnie z cennikiem --

    Miła pani potwierdziła mi jednak saldo 0,00zł, więc uznałem że w
    wyniku niedostarczenia

    odpowiedzi na reklamację na czas sami się zreflektowali i wszystko
    pokorygowali, postanowiłem jednak uzyskać nieotrzymane faktury (a
    ściślej - ich duplikaty), żeby zamknąc ten temat i zapomnieć.

    Uzyskałem informację że najlepiej napisać na Bażantów, co też
    zrobiłem, wysłałem poleconym ze zwrotką,

    odpowiedzi nie uzyskałem, nikt nawet nie zadzwnił, ale stwierdziłem że
    trudno i że zapominam

    o sprawie.

    [DZIEŃ DZISIEJSZY]

    Dziś otrzymuję polecony ze zwrotką, od firmy cośtam-inkaso,

    zawierający "Wezwanie ostateczne do zapłaty PRZEDSĄDOWNE".

    Okazało się że w 2007 r. TPSA sprzedała mój rzekomy dług,

    a inkasocośtam chciało mieć wysokie ROI i przeciągneło sprawę jeszcze

    prawie dwa latka.

    Wezwanie dotyczy m.in. faktur za kwiecień i maj 2006 (termin płatności

    ostatniej z nich to 29.05.2006, a więc niezaleznie od tego czy ten
    dług

    istnieje czy nie, to i tak to już jest przedawnione?), faktury za
    czerwiec 2006,

    z tego co wyliczyłem to naliczyli tam abonament telefoniczny od 1.
    czerwca do dnia rezygnacji

    z telefonu- czyli wiem skąd ta kwota, oraz dziwnej faktury za sierpień
    2006, na kwotę prawie 300zł.

    Nie wiem skąd ta kwota i czemu za sierpień, skoro cała sprawa
    ostatecznie zakończyła się

    w czercwu (tzn. rozumiem że faktura jest z sierpnia, ale i tak dziwnie
    to wygląda, ew. wyrównania

    powinni naliczyć chyba w lipcu, a przynajmniej takie mam z nimi
    doświadczenia).

    [PYTANIA]

    - czy faktycznie faktury za kwiecień i maj 2006 są już przedawnione
    więc nie ma się co nimi zajmować?

    - czy wniosek o przeniesienie telefonu bez wyraźnej dyspozycji jego
    wyłączenia obliguje TP do działania w okreslonym terminie i
    zaprzestania naliczania opłat po tym terminie, czy też gdybym się tam
    nie pofatygował to do dzisiaj by mi naliczali abonament? Czy mieli
    obowiązek wpisać na wniosku datę graniczną przeniesienia, a po tym
    czasie skasować umowę? (Nie mogę znaleźć linka do regulaminu usług
    powszechnych z 2006 r., jeśli ktoś ma to byłbym wdzięczny)

    - zastanawiam się czy te niecałe 300zł to nie jest jakas kara za
    zamknięcie Neostrady - w umowie o Neostradę nie znalazłem instytucji
    "zamknięcia Noestrady w związku z przeniesieniem telefonu", więc może
    potraktowali to jako zerwanie umowy?

    - czy jest jakas pułapka w rozmowach z cośtam-inkasem (czytałem kiedyś
    o uznaniu długu które przerywa przedawnienie, ale nie wiem jak to
    wygląda w praktyce - zakładam że nagrywają rozmowy)?

    Tak na marginesie - z jakimi kosztami sądowymi i komorniczymi należy
    się liczyć w przypadku takiego

    długu na kilkaset złotych, windykowanego przez cośtaminkaso z drugie
    końca Polski (zakładając że decyduję się na sprawę sądową i
    przegrywam)?

    pzdr.

  • 2. Data: 2009-06-08 14:06:12
    Temat: Re: TPSA, costam-inkaso, windykacja
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Olej cieplym moczem badz facetem z jajami. Ja pisma niepolecone wysylam
    od razu tam gdzie ich miejsce czyli >kosz na smieci.
    Za komuny nie bylo tak wesolo ale i operator byl rzetelny i mozna bylo
    go namierzyc w kazdej miejscowosci dzisiaj blekitna linia olewa mnie a
    ja olewam ja .

  • 3. Data: 2009-06-08 15:20:23
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    On 8 Cze, 16:06, games <g...@g...home.pl> wrote:

> [...]
    > ja olewam ja .

    "Dziś otrzymuję polecony ze zwrotką, od firmy cośtam-inkaso,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zawierający "Wezwanie ostateczne do zapłaty PRZEDSĄDOWNE"."

    Także mają teraz podstawę żeby składać pozew,
    a ja chcę się zorientować co mogę ugrać.
    Mają umowę i niezapłacone faktury, więc piłeczka jest po mojej
    stronie.
    Jeśli mają prawo żądać zapłaty za telefon mimo okoliczności o których
    pisałem
    i/lub mają prawo domagać się kar za "zamknięcie usługi Neostrada",
    to po co mam się procesować.

    Ale jeśli gdzieś mnie wyrolowali, to bardzo chętnię zmierzę się w
    sądzie na argumenty.

    pozdr.

  • 4. Data: 2009-06-08 15:32:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    z...@g...com wrote:

> [...]
    > pisałem
    > i/lub mają prawo domagać się kar za "zamknięcie usługi Neostrada",

    Musiałbyś mieć chociażby jakiś pośredni dowód, że złożyłeś reklamację.
    Wtedy pójść z art. 106 ust.2 PT, jeżeli rzeczywiście nie dostałeś żadnej
    odpowiedzi.

    > Ale jeśli gdzieś mnie wyrolowali, to bardzo chętnię zmierzę się w
    > sądzie na argumenty.

    Wyrolowałeś się sam na papierach, a w zasadzie na ich braku.

    M.

  • 5. Data: 2009-06-08 15:40:19
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Cze, 16:06, games <g...@g...home.pl> wrote:
    > Olej cieplym moczem badz facetem z jajami.  Ja pisma niepolecone wysylam
    > od razu tam gdzie ich miejsce czyli >kosz na smieci.

    Przeciez napisal ze dostal polecony ZPO. A jak sie juz kruk czy inne
    ptaszysko na taki list wykosztowalo, to widzi jakies szanse
    powodzenia.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-06-08 16:01:40
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Kruk dziecioku skupuje przedawnione dlugi i liczy ze trafi frajera !

    jesli mialby podstawy do sciagniecia glugu juz mialbys komornika na karku .

  • 7. Data: 2009-06-08 18:48:38
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    On 8 Cze, 17:32, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Musiałbyś mieć chociażby jakiś pośredni dowód, że złożyłeś reklamację.
    > Wtedy pójść z art. 106 ust.2 PT, jeżeli rzeczywiście nie dostałeś żadnej
    > odpowiedzi.

    Mam "wypis z monitora" uzyskany w telepunkcie, podbity i podpisany
    przez panią
    w telepunkcie - po dwóhc latach od złożenia reklamacji. Także mam
    pośredni
    dowód że reklamacja była.

    Natomiast przejrzałem jeszcze raz papiery (w tym aneks) ii chyba sam
    się pogrążyłem,
    bo nie zmieniłem aneksem adresu do korespondencji, więc mimo że jestem
    pewien że podpisując aneks powiedziałem że chcę wszystkie adresy
    zmienić
    na nowy, to nie mam tego na papierze. A zmyłką było to że sam aneks
    dotarł
    na nowy adres.

    > Wyrolowałeś się sam na papierach, a w zasadzie na ich braku.

    Zgadza się. Więc redukuję pytania do:

[...]

    - jakie są koszty sądowe i komornicze, gdybym zdecydował się na
    procesik
    i go przegrał?

    pozdr.

  • 8. Data: 2009-06-08 18:57:56
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

> [...]
    > zmienić
    > na nowy, to nie mam tego na papierze. A zmyłką było to że sam aneks

    Jeszcze jeden trop - rzut na taśmę.

    Reklamacja została złożona razem z rezygnacją z linii telefonicznej.
    Na reklamacji był mój nowy adres (i pewnie dlatego dotarła do mnie).
    Czy więc to że prawdopodobnie wysłali reklamację na adres
    korespondencyjny
    z rozwiązanej już umowy obciąża mnie czy ich - czy rozstrzygnie to sąd
    na podst. układu chmur i kursu wig 20?

    pozdr.

  • 9. Data: 2009-06-08 18:59:13
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    On 8 Cze, 20:57, "z...@g...com" <z...@g...com> wrote:
    > Czy więc to że prawdopodobnie wysłali reklamację na adres

    Oczywiście chodziło mi o odpowiedź na reklamację

  • 10. Data: 2009-06-08 19:42:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    z...@g...com wrote:

    > Reklamacja została złożona razem z rezygnacją z linii telefonicznej.
    > Na reklamacji był mój nowy adres (i pewnie dlatego dotarła do mnie).

    Jaka reklamacja dotarła?

    M.