  • 331. Data: 2021-09-02 10:12:28
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 09:51, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Gdzie w prawie zawarte jest takie wyłączenie?

    rus-ojciec-i-syn-juz-prawie-miesiac-mieszkaja-w-amba
    sadzie-szwecji

    > No wtargnęli, i co- Szwecja uznała, że zgodnie z Konwencją
    > mieli do tego prawo i przyjęła wnioski? Bo jakoś tej
    > kluczowej informacji zabrakło.

    Zabrakło też informacji, że śpią na trawniku i że przerzucili ich z
    powrotem przez płot.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 332. Data: 2021-09-02 10:20:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    > Zabrakło też informacji, że śpią na trawniku i że przerzucili ich z
    > powrotem przez płot.

    Oni _już są_ na terenie Szwecji, jeśli tego się czepiasz
    per analogiam do wycieczkowiczów.

    Pisałem już parę razy, jeśli nachodźcom udało się juz do Polski
    dostać, to po temacie- trzeba się ludźmi zająć, bo przestępstwo
    już popełnione i się go nie odwróci, a są pod jurysdykcją Polski.

    Natomiast podałeś, że zaistniało wtargnięcie na teren Ambasady
    w dyskusji o _legalności_ działań uchodźcy mających na celu
    złożenie wniosku o azyl. Stąd zapytuję: zostało to uznane
    za legalne? Szwecja stwierdziła, że skoro chcieli złożyć wniosek
    azylowy to mieli prawo skakać przez płot?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 333. Data: 2021-09-02 10:25:01
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 09:56, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    >
    > Faktem jest, że gdyby wycieczkowicze _chcieli_ złożyć
    > wnioski o azyl w Polsce, to bez problemu zrobiliby
    > to legalnie. Plan był jednak nieco inny: wleźć na
    > krzywy ryj do Polski, a następnie pojechać złożyć
    > wniosek o socjal.. to znaczy o azyl w Niemczech
    > czy innej Szwecji.
    >
    > Tylko niestety granicy się nie udało na krzywy ryj
    > pokonać i cały misterny plan poszedł w diabły.
    > Teraz, jako że zawsze lepiej siedzieć w ośrodku dla
    > uchodźców niż w lesie to trzeba udawać, że przyszliśmy
    > na zieloną granicę wnioski azylowe funkcjonariuszom

    https://interwencjaprawna.pl/karanie-uchodzcow-za-ni
    elegalne-przekroczenie-granicy/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 334. Data: 2021-09-02 10:25:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-02, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Kiedy wiza się skończy i nie zostanie przedłużona (bo np. człowiek
    > znalazł legalna pracę), to uczynimy to samo, co robimy z innymi
    > (np. Ukraińcami), którym się legalny pobyt w Polsce kończy.

    Czyli? Bo z takimi uchodźcami z krajów mniej okolicznych to może nie być
    wcale proste ich odesłać, a mogą ich być do odsyłania grube tysiące.

    --
    Marcin

  • 335. Data: 2021-09-02 10:29:51
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Czyli? Bo z takimi uchodźcami z krajów mniej okolicznych to może nie być
    > wcale proste ich odesłać, a mogą ich być do odsyłania grube tysiące.

    Cóż, w takim razie pozostaje wybudować stosowne obozy jak w Australii.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 336. Data: 2021-09-02 10:31:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-02, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Fakt, że ktoś kogoś zmusza do popełnienia przestępstwa oznacza
    > że przedstawiciel prawa ma pozwolić na jego popełnienie?

    Może być np. problem z przypisaniem winy. Poza tym skoro zmusza to
    ogranicza wolność.

    --
    Marcin

  • 337. Data: 2021-09-02 10:34:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > https://interwencjaprawna.pl/karanie-uchodzcow-za-ni
    elegalne-przekroczenie-granicy/

    Ja nie mówię, żeby ich karać, tylko żeby do przestępstwa
    nie dopuszczać. Jak już wleźli i faktycznie uznamy, że istnieją
    przesłanki, to ich nie karzemy.

    Tak jak sąd może odstąpić od wymierzenia kary, bo na przykład
    sprawca był niepoczytalny. Nie oznacza to, że jak policjant
    widzi próbę popełnienia przestępstwa to może sobie stwierdzić
    "E, i tak sąd uzna, że niepoczytalny, niech se kradnie".

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 338. Data: 2021-09-02 10:36:32
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    > Może być np. problem z przypisaniem winy. Poza tym skoro zmusza to
    > ogranicza wolność.

    Rozumiem, że w takim razie policjant widząc np. kradzież sklepową
    ma jej nie zapobiegać, jeśli tylko może być potencjalnie problem
    z przypisaniem winy lub ktoś do tej kradzieży kogoś zmusza?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 339. Data: 2021-09-02 10:45:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-02, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Rozumiem, że w takim razie policjant widząc np. kradzież sklepową
    > ma jej nie zapobiegać, jeśli tylko może być potencjalnie problem
    > z przypisaniem winy lub ktoś do tej kradzieży kogoś zmusza?

    Zalezy jakie dobro jest zagrożone. Jeśli większe niż to, którego
    naruszeniem jest kradzież, to owszem, raczej powinien chronić większe
    dobro. Więc jeśli taki białoruski pogranicznik miałby pod groźbą
    zasrzelenia zmusić kogoś do przekroczenia granicy, to jest dość
    oczywiste, że wiedząc o tym, polski pogranicznik nie powinien na siłę
    tej granicy bronić, bo jednak czyjeś życie ma większą wartość niż
    nienaruszalność granicy.

    --
    Marcin

  • 340. Data: 2021-09-02 10:54:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > oczywiste, że wiedząc o tym, polski pogranicznik nie powinien na siłę
    > tej granicy bronić, bo jednak czyjeś życie ma większą wartość niż

    Owszem, stan wyższej konieczności to inna sprawa.
    Należy jednak pamiętać, że:

    "Sprawa trafiła do sądu, który przypomniał, iż stan wyższej konieczności
    jest odpowiedzią na kolizję wartości -- pozwala poświęcić jedno dobro
    chronione prawem dla ratowania innego dobra zagrożonego bezpośrednim
    niebezpieczeństwem. Bezpośredniość niebezpieczeństwa należy rozumieć
    dosłownie: jako aktualne, realnie istniejące w danym czasie zagrożenie."

    Zatem jeśli faktycznie pogranicznik widzi Białorusina popędzającego
    uchodźcę kałachem do przekroczenia granicy, to tak, powinien uchodźcę
    wpuścić. Ale nie, że jemu się wydaje, że Białorusin tam za tym lasem
    może stoi.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.