  • 271. Data: 2021-09-01 10:55:29
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2021 o 10:34, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Przyjeżdżaliby bezpośrednio do Polski legalnie i z dokumentami.

    Pewnie, że prościej, ale oni tak nie chcą. Wówczas okazałoby się, że
    większość z nich nie spełnia warunków bycia "uchodźcą" i w ogóle nie
    może do nas przylecieć. Dlatego kombinują i docierają nielegalnie.

    Dziennikarze i politycy stosują taką retorykę, by przedstawić, ze
    wszyscy ci ludzie siedzący na granicy, to są osoby, którym grozi śmierć.
    Nie wiem, skąd oni to wiedzą, bo przecież nie znamy nawet ich
    tożsamości. Tyle, że oczywiście nikt nie ma dowodu, że tym ludziom nie
    grozi nic. Po prostu nic o nich nie wiemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 272. Data: 2021-09-01 10:59:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Karczewski może znać ten sekret, bo ma ciepłe relacje z ciepłym
    > człowiekiem.

    Przez osiem lat rządów PO żaden pierdoła z MSZ nie miał momentu
    wyrywania Łukaszenki ze szponów Putina? Cud (niekompetencji)!

    "Słowa tworzące nastrój" są tanie. Obietnice *do dotrzymania* to już
    (często) co innego.

    --
    A. Filip

  • 273. Data: 2021-09-01 11:06:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Sep 2021 10:55:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dziennikarze i politycy stosują taką retorykę, by przedstawić, ze
    > wszyscy ci ludzie siedzący na granicy, to są osoby, którym grozi śmierć.

    Z głupia frant zauważę, że w latach 80. wyjechał z Polski ok. milion osób,
    a raczej niewielu z nich działało w podziemiu; zresztą nawet wtedy śmierć
    nikomu nie groziła. Nie słyszałem, żeby byli masowo wydalani do Polski,
    choć z perspektywy dzisiejszego Afganistanu nasza ludowa ojczyzna była oazą
    spokoju.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 274. Data: 2021-09-01 11:20:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dawno Ci radia nie ukradli z auta?

    -----
    > Polska mogłaby dawać nachodźcom wizy turystyczne (tylko broń Swarożycu żadnych
    zasiłków) bez żadnych warunków, wystarczy, że
    > wycieczkowicze zgłosiliby się do konsulatu czy innej ambasady Polski
    na Białej Rusi (chyba jeszcze mamy tam jakieś placówki dyplomatyczne?).

  • 275. Data: 2021-09-01 11:21:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 01 Sep 2021 10:59:21 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Przez osiem lat rządów PO żaden pierdoła z MSZ nie miał momentu
    > wyrywania Łukaszenki ze szponów Putina?

    Nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek tak ciepło wypowiadał się o ciepłym
    człowieku jak robiący wszystko dla idei marszałek Karczewski.

    Przy okazji: ten filantrop oddał już 400 tysięcy, czy dalej je przytula?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 276. Data: 2021-09-01 11:25:50
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli bandytyzm? Bo coś muszą jeść.

    -----

  • 277. Data: 2021-09-01 11:27:55
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Z głupia frant zauważę, że w latach 80. wyjechał z Polski ok. milion osób,

    Z głupia frant zapytam: czy ten milion ludzi wymusił na pogranicznikach
    nielegalne przekroczenie granicy, czy też jednak wyjechali klasycznie,
    z dokumentami, przez stosowne przejścia graniczne?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 278. Data: 2021-09-01 11:51:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> pisze:

    > Z głupia frant zapytam: czy ten milion ludzi wymusił na pogranicznikach
    > nielegalne przekroczenie granicy, czy też jednak wyjechali klasycznie,
    > z dokumentami, przez stosowne przejścia graniczne?

    "Czarne owce" nie porywały samolotów do Berlina zachodniego?

    --
    A. Filip

  • 279. Data: 2021-09-01 11:56:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 07:43, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No nie wiem. Babcia Makrela zaprosiła imigranckich inżynierów i doktorów,
    > przyjęła chlebem i solą. Przekazali dobrą nowinę następnym, więc walili
    > drzwiami i oknami. Asymilują się jak ślicznie, żadnych problemów
    > absolutnie nie ma.

    Nikt rozsądny nie twierdzi, że problemów nie ma.
    Popełniono wiele błędów. Są opisywane i analizowane w pracach naukowych.
    Wyciągane są wnioski. Błędy są od tego, żeby ich nie powtarzać.

    > Powiedzą, że nie ma po co tam leźć.

    Chodziło mi o tych, co przyjdą, a nie o tych którzy dopiero się wybierają.

    > Czyż nie takiego efektu oczekujemy?

    I tak przyjdą.

    > Choć wg mnie rozwiązanie jest znacznie prostsze: żadnego socjalu, nigdzie w UE.

    Jest to jakieś rozwiązanie. Tylko, że to jest bardziej skomplikowane.
    Ceny mieszkań/nieruchomości idą w górę. Nawet nie wszystkich miejscowych
    stać na własne cztery ściany, czy choćby na wynajem. Część miejscowych
    ma jakieś tam wsparcie, mniejsze lub większe np. rodziny i jakoś sobie
    radzi.
    Migranci mają spać na ulicach? A może powinniśmy powielić błędy babci
    Merkelowej (i innych państw np. Francji) i budować im osobne
    osiedla/getta/ośrodki/domy wielorodzinne tylko dla emigrantów? I niech
    sobie radzą..?
    Niby z pracą nie ma problemu, ale jak dobrze płatna to raczej dla
    specjalistów, a nie wszyscy migranci to specjaliści. Te dostępne prace
    nisko płatne na wynajem mieszkania i normalne życie raczej nie
    wystarczają... nawet miejscowym.

    Podzielić ludzi na lepsze i gorsze kategorie? Dla miejscowych socjal,
    dla migrantów nie? A potem się dziwić, skąd się bierze przestępczość i
    brak asymilacji?

    Żadnego socjalu - może i tak. Ale żadnego dla wszystkich, również
    miejscowych. Równocześnie równy dostęp do pracy, edukacji itd.
    Brak socjalu = wymuszenie (np. przez państwo) godnego wynagrodzenia za
    pracę. To podstawa i dopiero szczyt góry lodowej... konieczność
    bezwzględnego rozdziału państwa od religii itd.

    Proste rozwiązania mają taką wadę, że są proste i często
    przeciwskuteczne. A mogą problem eskalować zamiast go rozwiązywać.

    > Zadziwiająca jest ta Twoja troska o zdrowie.

    Dlaczego zadziwiająca? Jest jak najbardziej egoistyczna i w moim interesie.

    > Zastanawiałeś się kiedyś
    > może, czy jest to kulturalne?

    Mniej kulturalne od pisania kłamstw, np. antyszczepionkowych? Mniej
    kulturalne od pisania bzdur i antysemickich, rasistowskich i
    homofobicznych tekstów?

    > Można podyskutować na różne, także trudne tematy, ale szacunek dla
    > interlokutora wypadałoby mieć.

    W pełni się zgadzam.

    > W przypadku jego braku dyskusji
    > niebezpiecznie blisko do wylewania pomyj...

    Dlatego optymistycznie zakładam, że oni mają jakiś problem ze zdrowiem i
    kiedyś im się poprawi, a nie że robią to celowo z wyrachowania albo za
    pieniądze.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 280. Data: 2021-09-01 11:59:39
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 A. Filip <a...@p...pl> napisał/a:

    > "Czarne owce" nie porywały samolotów do Berlina zachodniego?

    Prorwania czy nielegalne przekroczenia były, jak najbardziej.

    A czy były przypadki, że uchodźcy z Polski
    wymuszali szantażem moralnym na pogranicznikach olanie
    obowiązków, przymknięcie oka i wpuszczenie do danego kraju?

    Dlatego też jak mleko się wylało i ktoś już w Polsce jest,
    nawet nielegalnie przekroczywszy granicę- to już trudno,
    trzeba się pacjentem zająć. Ale nie tak, że udajemy że nie
    widzimy, że ktoś łamie prawo.

    Wg mnie polskie władze powinny ogłosić wszem i wobec,
    że nie ma i nie będzie przymykania oka na łamanie prawa.
    Oczywiście uchodźcy są u nas mile widziani,
    serdecznie zapraszamy z dokumentami do ambasad i konsulatów
    po wizę. Jeśli ktoś ma życzenie to od ręki może także
    wnioskować o status uchodźcy na stosownym formularzu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.